2011年3月9日水曜日

2011/02/23

ミカ 7:7 しかし、私は主を仰ぎ見、私の救いの神を待ち望む。私の神は私の願いを聞いてくださる。

Sometimes the “buts” in Scripture are very significant, and this is certainly one of them. This whole chapter is a beautiful statement of faith. The first six verses are a heartbreaking description of moral and ethical desolation, but then comes this verse. In spite of everything, Micah chooses to trust God, to wait expectantly for Him. Everyone encounters difficulties in life, just as Jesus promised in John 16:33, but our trust in God makes all the difference. If we are looking at God, as Micah says in this verse, then we can rejoice even in the middle of the difficulties, just as Jesus said. It's all a matter of focus. We tend to wallow in pity parties, wailing that our trials are too difficult to bear, but the the Scriptural advice in that case would be, “Cut it out! Stop focusing on yourself and your problems and take a look at Jesus, who endured far worse for Your sake and who now is seated at the right hand of the Father, calling you to Himself!”

時として聖句の中の「しかし」という言葉はとても重要な役割を果たします、これはまさしくその中の一つです。この章全体は信仰の美しい論述です。最初の6節は胸が張り裂けるような、道徳と倫理の荒廃の記述が続きます、しかしその後にこの節が続くのです。彼に起こったすべてのことに関わらず、ミカは神を信じることを、期待をこめて神を待ち望むことを選びます。イエスがヨハネの福音書の16章33節で約束したように、誰もが人生の中で困難に遭遇します、しかし私達が神を信じるこがで大きな違いを生むのです。ミカがこの節で言っているように、もし私達が神を仰ぎ見ているのならば、私達は困難のただ中でも喜ぶことができるのです、ちょうどイエスが話したように。それはただ(私達が)焦点を向けるものに依るのです。私達は自己憐憫にふけりがちであり、自分達の試練はあまりに困難で耐えがたいと愚痴をこぼしています、しかしこの場合の聖書的なアドバイスは、「ストップ!自分自身や自分の問題に焦点を当てるのはやめなさい、そしてイエスのことを思い起こしてごらんなさい、イエスはあなたのためにあなたよりずっと苦しい困難を負ったのです、そして今では天なる父の右の座に就き、あなたを御許へ呼んでいるのですよ!」となるでしょう。

I have needed such an admonition several times in my life. Sometimes there was someone to give it, and sometimes it has just slowly dawned on me. I find myself desiring to give this admonition to others frequently. Sometimes they have ears to receive it, and sometimes they don't. In my observation, a major part of human misery comes not from the circumstances themselves, but from our failure to look to God in those circumstances. I am not to go around hitting people over the head to get them to pay attention (though I am tempted!), but I am to be persistent in speaking the truth in love, however it is received. I have had people be offended at this message, and even leave the church, because they didn't want to stop their pity party. I am to pray for such people, but I am not to chase them down, either. I cannot change their hearts; only the Holy Spirit can do that.

私は人生の中でそのような訓戒を幾度か必要としてきました。時にはそれを与えてくれる人が居たり、時にはそれが私の頭上でゆっくりと明らかになっていったのでした。私は自分自身がしょっちゅう他の人達にこの戒めを与えたい、と望んでいることに気づきます。時には彼らは聞く耳を持っています、そして時にはそうではありません。私の観察するところによると、人間の惨めは彼らの状況それ自体から生ずるのではなく、その状況の中で神を仰ぎみることに失敗することから生ずるのです。私は人々の間を(神へ)注意を向けるよう頭を叩いてまわるべきではありません(たとえそうしたい誘惑にかられてもです!)、しかし私はどのよう受け取られうようとも、忍耐強く愛の中の真実を伝えていかなければなりません。私はこのメッセージを伝えるうえで人々を怒らせたこともあります、中には教会を去る人もいました、なぜなら彼らは自己憐憫のパーティをやめたくなかったからです。私はそんな人達のために祈らなければなりません、しかし彼らを追いかけて引き止めるようなことはするべきではないのです。私は彼らの心を変えることはできません、聖霊のみが可能なのです。

Father, I need Your wisdom and anointing in order to present this message without coming across as uncaring. That has been a major problem in the past. Help me hear people out, but still not leave them wallowing in self-centered misery. Show me how to express the “but” that Micah did, and lead and encourage others to do the same, so that we may escape the traps of the devil and walk in the peace and joy and victory that You intend, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

天のお父様、このメッセージを薄情さに出くわすことなく述べ伝えるにはあなたの知恵と油そそぎが必要です。それは過去において大きな問題でありました。人々の耳に届くよう助けてください、そして彼らを自己中心的な惨めさにふけったままにしないでください。ミカが述べたあの力強い「しかし」を、私も他の人達に伝えられる方法を示してください、そして他の人達も同じように導き励ますことができるように。そして私たちが悪魔の罠から逃れ、あなたの御心通りの平安と喜びと勝利の道を歩むことができますように。あなたのご栄光のために。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿