2011年3月15日火曜日

2011/02/26

マラキ 1:6 「子は父を敬い、しもべはその主人を敬う。もし、わたしが父であるなら、どこに、わたしへの尊敬 があるのか。もし、わたしが主人であるなら、どこに、わたしへの恐れがあるのか。-万軍の主は、あなたがたに仰せられるーわたしの名をさげすむ祭司たち。

It is proverbial that familiarity breeds contempt, and nowhere is that more dangerous than in worship. This whole book deals with that problem, and as this verse states, it often starts from the top. If a minister approaches the mechanics of worship as a job or a routine, that attitude can be deadly for the whole church. We tend to forget what an essential privilege worship is, and woe to us when that happens! When religion is reduced to formulas, then there is no difference from one religion to the next, because there is no awareness of the living God. It is sadly obvious when this happens in churches, because they ordain ministers who are living in open sin, and treat church structure as simply a means to social clout. That breaks God's heart, and He will not tolerate it forever. True religion must start with an awareness of who God is, or it will descend into this sort of moral swamp. Some ministers are threatened by the practical application of “the priesthood of the believer,” even though that is a pillar of doctrine in churches with a congregational style of government. However, a true minister of God will rejoice at every believer who delights to relate to and serve God directly.

馴れ合いは軽蔑につながっていく、とはよく言われることです、そして礼拝においてそれは最も危険なことです。この書全体はこの問題を取り上げています、そしてこの節が言っている様に、それは往々にして上層部から始まるものです。もし牧師が礼拝の仕組みを単なる一連の作業とみなすならば、その態度は教会全体にとって非常に危険になりかねません。私達は礼拝がいかに必要不可欠な特典であるかを忘れてしまいがちです、そして実際に忘れてしまったら、何と悲しいことでしょう!宗教から決まった方式を取り除くと、他の宗教との相違がなくなってしまいます、なぜならそこには生ける神に対する認識がないからです。このことが教会で起こると悲しいことにそれは白日のもとに曝されます、なぜなら、彼らはあからさまな罪にまみれて生活しているような牧師を任命し、教会組織を単なる社会的影響力を持つための手段として扱うからです。それは神の心を傷つけます、そして神はそれを永遠にお許しにはならないでしょう。真の宗教は神がどなたであるか気づくことから始まらなければなりません、さもなくばそれはこの種の道徳的な泥沼へとはまり込んでいくでしょう。牧師の中には「信者の牧師化」の実践的な適用に危惧する者がいます、たとえそれが会衆派教会主義の綱領の礎であってもです。しかし、真の神の奉仕者たる牧師は神に直接関わり、仕える信者すべてに対して喜ぶことでしょう。

Since I am a pastor, this is very pertinent for me. I do have many routines connected with my service to God. That's not necessarily bad, but I must be very careful not to let them become just routines. I cannot say that I have not been guilty at times of being cavalier toward the things of God, and that is a serious matter. God is my Father and I am His child, but I must not act like a spoiled brat! Just because He is so faithful to speak through me gives me no right to take that for granted or otherwise treat it lightly. If a presidential press secretary were less than respectful of the president, then they would lose their job. The One for whom I am a spokesman is far greater than any president! I am to give Him my best at all times in every way, not drawing back or begrudging things in any way. He is more than worthy of everything I could possibly do in service to Him, and far more.

私は牧師なので、このことは私にまさに直接関わってきます。私自身もまた神への奉仕に結びつく多くの日課があります。それ自体は悪いことではありません、しかし私はそれが単なる日課に終わらないようとても注意深くならなければなりません。私は時として神の創造物に対して無頓着であったことにおいて全く責任がないとは言えません、むしろそれは重大な問題です。神は私の父であり私は神の子供です、しかし私は甘やかされた悪がきのようにふるまってはなりません!神はとても誠実に私を通して話してくださるからといって、私はそれを当たり前のように思ったり、軽く扱ってもよい権利があるというわけではないのです。もしも大統領の広報官が大統領を敬っていないのなら、彼らは職を失うでしょう。私が代弁者となっているそのお方はどんな歴代の大統領たちよりも遥かに偉大なのです!私は、弛んだり出し渋ることなく、どんな場合でもいつも神に私の最高のものを捧げなくてはなりません。神は私が主に対する奉仕において出来うる全てのもの、そして遥かにそれより大きなものよりももっと価値あるお方なのです。

Father, forgive me for being resentful of things You call me to do. I have resented translating my blog, putting it off even when I had time. I have resented trying to keep my work areas clean and organized, when they are places I meet with and serve You. I have taken worship services lightly, going through the motions to get them over with rather than being in awe of the privilege of coming before You to offer worship and praise. Forgive me. Thank You for showing me this morning that I have far more in common with the priests Malachi was addressing than I wanted to believe. Help me give You the best that You have placed in me, at all times and in all ways, for the sake of the Body of Christ and for Your glory. Thank You. Praise God!

天のお父様、あなたが私に行なうよう召された物事に対して憤慨してきたことをお許しください。私はブログを訳すことを腹立たしく思い、時間があるときでさえも先延ばしにしたこともありました。私はあなたと出会いあなたに仕える場でさえも、清潔に整頓することに憤慨したこともありました。私は礼拝と賛美を捧げるためにあなたの御許に立てる特典を畏れ敬うというよりは、礼拝をやっつけ仕事のように軽く扱い、お義理でこなしたこともありました。許してください。今朝、私は自分が信じたいと願うよりもはるかに、マラキが言っているような祭祀たちと似ていることを示してくださったことに感謝します。いつでも、そして常に、キリストの体とあなたのご栄光のため、あなたが私に備えてくださった中で最善のものをあなたへお返しできるよう助けてください。感謝します。神を讃えよ!

0 件のコメント:

コメントを投稿