2010年11月26日金曜日

2010/11/24

出エジプト記 34:2 「朝までに準備をし、朝シオン山に登って、その山の頂でわたしの前に立て。」

This verse has never stood out to me before that I can remember, but it strikes me right now as a pattern for devotions. In the first place, we are to be prepared. That means having gotten enough sleep, and it especially means preparing our hearts to meet with and hear from God. If we really expect God to meet with and speak to us, we will have open, expectant hearts, and we will likely be prepared to make a record of what we are told. The second thing I see here is going to a specific place to meet with God. For each person that will be different, but I do know the difficulty of focusing on God when we are surrounded by things that remind us of other things we need or want to do. There are practical limits to the degree of isolation we can have on a regular basis, but I know from experience that it is extremely difficult to have a good devotional time when surrounded by hustle and bustle. The third thing I see here is standing before God, presenting ourselves with no other agenda than to hear and obey. We are all too prone to go to God to try to manipulate Him into doing what we want. It is absurd that we think that way, but we do. Rather, we need to go before God with our agenda in our hands and lay it down at His feet, renewing our commitment to Him as Lord of every detail of our lives. If we will do that, He will indeed meet with us, and “tell [us] great and unsearchable things [we] do not know.” (Jeremiah 33:3)

この説は以前それほど気に留めたものではありませんでしたが、デボーションのパターンとして今私の心を打ちました。第一に、私たちは準備ができていることになっています。それは十分は睡眠をとることですが、特に神様に会い神様の言うことを聞く心の準備が出来ているということです。もし私たちが本当に神様が私たちと会い語りかけてくださることを期待するなら、私たちは心を開き、期待して待つ心を持つでしょう。そして話されたことを記録するよう恐らく準備するでしょう。私がこの箇所で発見した二番目のことは神様と会うために特定された場所へ行くことです。一人ひとり違いますが、私たちが必要としていることや欲していることを思いだす事柄がある環境にいる時、神様に焦点を当てるのは難しいと知っています。私たちは日常生活で一人になる機会は限界があります。そして慌しさの中にいると良いデボーションの時間を持つことはかなり難しいと経験上知っています。私がこの箇所で発見した3番目のことは聞き従う以外に他の行動計画を持たずに神様の前に立つことです。私たち皆、私たちが望むことを神様にしてもらおうとして神様へとあまりにも行ってしまいがちです。このような考えは不条理ですが、本当です。それよりも私たちは自分達自身の行動計画を持って神様の前に進み、それを神様の足元に置き、私たちの生活のどの細かな部分においても主である彼へと献身の心を新しくする必要があります。もし私たちがそうするなら彼は本当に私たちと会ってくださり、私たちの知らない、理解を越えた大いなる事を、私たちに告げるでしょう。(エレミヤ章33:3)

By God's grace I have developed a strong habit of daily devotions, but I haven't had nearly the success I would like in encouraging others to do the same. People are touched when I share the insights I am given, yet God stands just as ready to speak to them as He does to me. I think a big part of the problem is that people don't see God as personal enough, as interested enough in them to speak to them. That can be a tough wall to break down! I am to keep sharing what God speaks to me, and I am to encourage others to listen to what He is saying to them. That means especially communicating the love of God, because without that awareness, we are afraid of what God might say to us! I need to help them understand that because of the cross of Christ, repentance brings real forgiveness, making them holy and pure enough to hear the words of our holy God. Hearing from God is addictive! I don't get a big “hit” every morning, but it doesn't take very many of those to get me hooked to keep trying!

神様の恵みによって私は日々のデボーションの習慣を確実にすることが出来ています。しかし同じことを他の人に勧める点においては全く成功していません。私が与えられた洞察を話すと彼らは感動しますが、神様は私にされたように彼らにも話しかけようとされています。その問題の対部分は、彼らにも神様が話しかけてくださると信じるほどに十分な個人的視点から神様を見ていないことだと思います。それは壊すのには堅い壁です!私は神様が私に語られたことを分かち合い続け、神様が彼らに語りかけられることを彼らが聞くよう励まします。それは神様の愛を特に伝えることを意味します。なぜならばその自覚なしでは、私たちは神様が語られることを恐れてしまうからです!私は彼らが、キリストの十字架のおかげで悔い改めが本当の赦しをもたらし、彼らを聖なる者とし、私たちの聖なる神様の御言葉を十分に聞くことが出来るよう純粋な心を与えるということを理解するよう手助けする必要があります。神様からの御言葉を聞くことは楽しすぎて止めることができません!私は毎朝何か心を打つ大きなものはありませんが、そのようにし続けるモチベーションが湧きません。

Father, thank You for Your amazing grace! You are indeed gracious, loving and compassionate, just as You told Moses. Help me communicate Your reality to more and more people, more and more effectively, so that they too may enjoy the fellowship with You that their hearts really long for, and that You desire as well. Thank You. Hallelujah!

お父様、あなたの驚くばかりの恵みに感謝します。あなたは実に優しく、愛であり情け深い方です。ちょうどあなたがモーセに言ったようにです。どうぞ私がもっともっと効果的にもっともっと多くの人たちにあなたの真実を伝えるよう助けてください。そして彼らもあなたが望むよう彼らの心が本当にあなたを慕い、あなたとの交わりを楽しみますように。

0 件のコメント:

コメントを投稿