2010年11月26日金曜日

2010/11/25

申命記 18:18-19 「わたしは彼らの同胞のうちから、彼らのためにあなたのようなひとりの預言者を起こそう。わたし は彼の口にわたしのことばを授けよう。彼は、わたしが命じることをみな、彼らに告げる。わたしの名によって彼が告げるわたし のことばに聞き従わない者があれば、わたしが彼に責任を問う。」

This passage has been seen as Messianic since hundreds of years before Jesus was born, but as is usual with long-range prophecies the Lord gives us, the fulfillment didn't match the preconceptions. The Japanese is a little more explicit than the English, grammatically speaking, in specifying that this is talking about a single individual. That actually is why this was seen as Messianic, when God raised up many prophets over the years. The verses immediately following are obviously talking about many prophets of varying authenticity, which makes the Messianic attribution seem somewhat out of context. However, Jesus is the only person ever to fulfill these two verses perfectly. (Hebrews 1:1-2) Prophets since then are a different category, and this is where modern understanding gets confused. It is clear from the Biblical record that God continues to use prophets. One such case is Agabus (Acts 11:27-28, 21:10-11). This idea of God using prophets today is hotly contested in some areas by people who insist that once the NT canon was completed, there was no more need for prophets. However, those same people are likely to consider their own sermons as being on the level of Biblical prophecy! Since Pentecost, the Holy Spirit is indeed poured out on all believers, but the degree to which He is received and welcomed varies greatly. That means any believer can, and should expect to, be used by God to speak into situations. However, that is different from the office of Prophet that Paul talks about in Ephesians 4:11. The point to remember in all of this is that when God uses a human instrument to speak to people, those people are responsible to God for what they have heard.

この箇所は、イエス様が生まれる何年も前のことなので救世主的なように見えますが、いつも主が私たちに下さる長い年月の後の事について自分達でそのことを予想しますが、結果は事実と合致しませんでした。日本語訳では英語よりも少し明確に書かれており、文法的には、これは一人の個人について書かれています。神様は何年も多くの預言者を育てたのですが、このことが救世主的に見えるかという本当の理由です。この説のすぐ後には、背景を幾分理解させてくれる救世主の属性である預言のレベルが人により様々であることについて明確に書かれています。しかしイエス様はこの二つの説を完璧に成就させた唯一の人です。(ヘブル人への手紙1:1-2)それ以来、預言者は違った解釈になり、そのことが現在の理解を困惑させています。神様が預言者を引き続き使うことは聖書の記憶から明らかです。その一つがアガボです。(使徒の働き11:27-28、21:1011)今日神様が預言者を使うという考えは新約聖書が完成された時点で、預言者の必要はなくなったと主張する人々によっていくつかの場所で激しい論争となっています。しかし恐らくその彼らは自分達の説教は聖書的予言のレベルであると考えているようです!ペンテコスト以来、精霊様が本当に全ての信者に与えられますが、神様を迎え入れる度合いはとても異なります。つまりどの信者も与えられることができ、そのように期待すべきであり、場合場合で話すよう神様から用いられることを期待すべきです。しかしそれはエペソ人への手紙4:11でパウロが話しているように預言の働きとは異なります。今日の箇所で覚えておくポイントは神様が人々に話すよう人の器を用いられる時、それらのそのようにお示しになったことを知った人々は神様に対して責任があります。

As a Pastor/Teacher who has been used both in direct prophecy and in prophetic preaching, this is of great concern to me. I am to keep my spiritual ears tuned and unclogged to hear what God is saying to me and what He wants to say through me, but I am not to try to hold people responsible to me personally for the truth I speak. Rather, I am to recognize that if God is really speaking through me, then He can take care of what happens after that as well. I must be especially careful not to deceive myself into thinking I am in any way exempted from having to be obedient to the truth I speak. Jesus Himself was perfectly obedient to everything He said. I am never to place myself on a pedestal, but I am to recognize that God has chosen to speak through me, and walk in the purity and humility that are called for.

直接的な預言も使い説教でも預言を使っている牧師または指導者として、これは私にとってもとても大きな考えるべきことです。私は神様が私に言っていることまた私を通して話したいことを聞こうと、自分の霊的な耳を調整し塞がないようにしなければなりません。しかし私が話す真実に関し人に責任を負わせないようにもしなければなりません。むしろ私は、もし神様が本当に私を通して話しているのであれば、彼はその後に起こることも動揺に面倒を見てくれるということと理解します。私は自分が話す真実に従順にならずに、自分自身を欺かないように気をつけなければなりません。イエス様、彼自身は彼が言った全てのことにおいて完璧に従順でした。私は決して台座に自分自身を置かず、神様が私を通して話されることを選ばれえたことを理解し、求められている清らかさと謙虚さをもって進んで行きます。

Father, it is enormously satisfying to realize You have spoken, or even are speaking, through me, but pride is a major problem. Help me be fully faithful, without taking personal credit. I don't deserve any! I especially ask that You enable me to live out what You speak through me, filled and motivated by Your love, so that I will in no way hinder what You desire to do through me, for Your glory. Thank You. Praise God!

お父様、あなたが私を通し話されたこと、今も話されていることに気がつくことをとても願うことです。しかしプライドが大きな問題です。どうぞ私が完全に誠実で自分自身を自慢しないよう助けてください。私は何も値しない者です!特にあなたが私を通して語られることに生き、あなたの愛で満たされ励まされるるようにしてください。そしてあなたの御栄光のために、あなたが私を通してされようと望まれていることを私が全く妨げないようにしてください。感謝します。神様を讃えます!

0 件のコメント:

コメントを投稿