エレミヤ 2:13 わたしの民は二つの悪を行った。湧き水の泉であるわたしを捨てて、多くの水ためを、水をためることのできない、こわれた水ためを、自分たちのために掘ったのだ。
Jeremiah was never one to mince words; what the Lord told him, he spoke straight. It is very interesting that this verse specifies that two separate evils had been committed: failing to seek God, which was mentioned in verses 6 and 8, and then seeking worthless substitutes, mentioned in verses 8 and 11. We tend to understand that active idolatry is wrong, but we often fail to realize that the simple act of failing to seek God is sin. This clearly illustrates the principle of sins of omission and commission, that is, failure to do what we should, and doing what we shouldn't. James 4:17 talks about sins of omission, but we like to ignore that verse! (“Anyone, then, who knows the good he ought to do and doesn't do it, sins.”) Any Christian knows they ought to seek God for direction in all the questions of life, but they often don't realize that failure to do so is sin, and must be repented of. The problem with sins of omission is that we don't usually get a guilty thrill out of them, the way we sometimes do with sins of commission, so they don't feel so bad. That doesn't change the fact that they are wrong
エレミヤは主が語られた事を、そのまま率直に話す人でした。6節、8節で二つの別の邪悪が神を求め損ね、無益なものに取りかえたことをここで具体的に述べてありますが、とても興味深いことです。積極的な偶像崇拝が悪いことを私たちは分かっていますが、神を求めないと言う単純な行為が罪であるとは気がつきません。これこそ怠慢とコミッションの罪をはっきり示すものでしょう。つまり、すべきことをやらず、やるべきでないことをやっているのです。ヤコブ4:17では怠慢の罪について教えていますが、この節は見落とされがちです。(こういうわけで、なすべき正しいことを知っていながら行わないなら、それはその人の罪です。)人生に関わるあらゆる疑問に対し、神の導きを求めることは、どんなクリスチャンでも知っていますが、そうしないことが罪であり、悔い改めるべきだとは知らないことが多いのです。怠慢の罪の問題は、通常、罪の感覚を持てないことにあります。なすべきこと正しいことを行わない時があっても、大して悪いと感じられないのです。しかし、それでもやはり間違っていると言う事実に変わりはないのです。
As a pastor, I hesitate to come down on sins of omission from fear of being legalistic. I probably do the flock a disservice. However, everything I say must be guided by the Holy Spirit and filled with the Father's love. I don't think God has called me to be a Jeremiah, or at least I hope He hasn't! I must remember that there is a difference between failing to do what we know we should do, and simple ignorance of what should be done. The latter is certainly not a sin, and I must be careful not to place false guilt on people when I inform them of what the Bible says they should be doing. Each one is responsible before God, and it is the Holy Spirit who convicts of sin. I must not place on people burdens that I am not willing to lift, as Jesus accused the scribes of doing. (Luke 11:46)
私は牧師として、律法主義であることを嫌うためか、怠慢である罪を注意することができないでいます。群れに対して良くないことをしているのかもしれません。しかし、私の言うことはすべて聖霊様に導かれるべきであり、御父の愛に満たされているべきです。神は私にエレミヤのような召しを与えてくださっているとは思いませんし、少なくともそうでないことを望んでいます。やらねくてはならないと知っていながらやらないことと、何をすべきか単に分からないのとでは違いがあります。後者は確かに罪ではありません。聖書の教えを用いて人に何をすべきか教えてきましたが、彼らに誤った罪意識を置かないように慎重でありたいと思います。各々が神の御前に責任があり、聖霊様が罪定めできるお方です。イエスが律法学者らを咎めらたように(ルカ11:46)、私が負いきれない荷物を人に負わせないようにしなくてはいけません。
Father, once again I am forced to acknowledge that I have no wisdom for the task. I desire to do the best for the flock, but not knowing what to do or how to do it sometimes degenerates into apathy, producing sins of omission in me! Help me be faithful to seek You at all times and be obedient to all You tell me, not simply so that I will avoid sins of omission but so that I will be effective in shepherding the flock in my care, for their blessing and Your glory. Thank You. Praise God!
お父様。この仕事への知恵がないことを私は、またしても認めざるを得ません。教会の群れのために最善を望んでいますが、何をすべきか、どうすべきかが分からないのです。そして無気力に陥り、怠慢の罪に陥ってしまいます。いつも、あなたを心から求め、あなたの言葉に従っていますように。やるべきことをやらないという罪を避けるためでなく、私のケアする群れにとって効果的な牧者となれますように。彼らの祝福とあなたのご栄光のために。有難うございます。神様を賛美します!
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