2010年10月5日火曜日

2010/09/23

ピリピ 1:21 私にとっては、生きることはキリスト、死ぬことも益です。

Many Christians would like to make this statement in honesty, but they aren't there yet. Most of us are too attached to the world! God intends us to live as Christ. This is evident in many, many places, starting with Jesus saying that He was sending His disciples as He was sent. (John 20:21) However, being attached to the things of the world interferes with that. When our perspective is on the basis of what feels good to the flesh, we aren't going to be very good ambassadors for Christ! (2 Corinthians 5:20) The second half of the verse is a good check as to where our priorities are. From the world's standpoint, saying “to die is gain” is to be suicidal. That is never the attitude of someone who is walking in full obedience to Christ. However, the more we know of Christ, the more attractive eternity with Him becomes. The toys and pleasures of this world can't begin to compare!

多くのキリスト教徒はこの声明を正直に実行したいと思っています、しかしそこまでには至っていません。われわれの大半はあまりにこの世界にしがみついているからです!神は私達にキリストのように生きるよう創られました。これはイエスが「父が私を遣わしたように,私もあなた方を遣わします」(ヨハネ書20:21)と仰った時から始まり、非常にたくさんの時や場所において明らかなことです。しかしながらこの世にしがみついていることはこの真実を妨害します。われわれの視点が肉に対して心地よいことのみを基盤に置いているとき、われわれはキリストの良き使節であるとは言えません(第二コリント人への手紙5:20)!この節の後半は私たちの優先事項はどこにおいているのかをチェックする良い指標となります。この世の見地では、“死ぬことは益である”と言うことは自殺的であるということになります。それはキリストに全幅の服従を置いている人にとってはその姿勢は決して当てはまりません。しかし私達がよりキリストを知れば知るほど、彼とともに生きる永遠はさらに魅力的になります。この世界の娯楽や快楽は比較にすらなりません。

This is an attitude I have been growing into over the years. I find that I really understand my father as he waited for the surgery from which he didn't wake up. He had strong emotion and even tears as he thought of leaving people behind, but he certainly had no fear of what lay ahead for him. He knew that it would not be easy for those he left, especially my mother, but he also knew that God's grace would be sufficient for her, as it had been for him. I find that for myself, I enjoy life, its toys and activities, and especially speaking the Word of the Lord, but I know that it doesn't begin to compare with what is laid up for me in heaven. I am to be focused on living for Christ here and now, not letting my longing for heaven distract me from the task at hand but rather letting it be a comfort and encouragement to me. There are so many I want to take with me to heaven who haven't accepted their ticket yet!

これが私が年月をかけて培ってきた姿勢です。私がそのことを真に理解したのは、私の父が結果として決してそこから目覚めることがなかった手術を待っていた時でした。彼は遺していく家族のことを想う時、激情にとらわれ涙さえ見せましたが、彼は確かに自分の前にはだかるものに対して何の恐怖心も抱いていませんでした。彼は(自分が逝くということは)遺して行く人たち、とりわけ私の母にとって簡単なことではないということはわかっていましたが、自分にとってそうであったように、神の御恵みは彼女に十分であるということも分かっていました。私自身に関しては、私は人生を、その娯楽や活動、とりわけ神の御言葉を語ることを楽しんでいます、しかしそれは天の御国で私のために備えられているもの比べようもないことも知っています。私は、天国を待ちわびて今ある責務をないがしろにするのではなく、むしろそれを今の私の慰めや励ましとしながら、今ここでキリストのために生きることに集中されるよう義務づけられています。私はいまだ天国へのチケットを受け取っていませんが、天へ持っていきたいものはたくさんあります!

Father, I am sharply aware that I am only two years younger than my father was when He went to be with You. My talking about that understandably bothers Cathy. I know of no reason that I would not far outlive him physically, and You know I try to be a good steward of this body You've given me. Help me be a faithful steward of all the time and each opportunity You give me on this earth, so that I will leave nothing undone of what You have for me when I go to be with You, for Your glory. Thank You. Praise God!

天のお父様、私は父があなたの御元へ上った年齢よりたった2歳若いという時点まで生きてきたことを切実に意識しています。私がそのことを話すときはいつもキャシーを悲しませるということも理解できます。私が物質的に私の父よりずっと長生きするという理由はありません、そしてあなたが私にお与えくださったこの体をよき奉仕者であるよう努めているということはご存じです。あなたのご栄光のため、私があなたとともに生きるため出発磨るとき、あなたが私のために備えてくださったこと何一つやり残すことなく去ることができるように、あなたがこの地上で私に与えてくださった機会ひとつひとつに対し、また常に忠実な奉仕者であるよう助けてください。感謝します。神を讃えよ!

0 件のコメント:

コメントを投稿