2010年10月2日土曜日

2010/09/21

エペソ 6:12 私たちの格闘は血肉に対するものではなく、主権、力、この暗やみの世界の支配者たち、また、天にいるもろもろの悪霊に対するものです。

As often as we are reminded of this, we still tend to forget it. We are physical beings and so tend to fixate on physical things, forgetting that we are also spiritual beings, and even that there is a spiritual world. That is dangerous from two standpoints. First, we fail to recognize traps and attacks for what they are, and second, we tend to focus on other people as our enemies. Both can be disastrous! Lots of people in mental hospitals are there because of spiritual attacks that they had no idea how to stand against, and that's just the tip of the iceberg. Some teachers downplay the idea of spiritual attacks because there are indeed a few people who use this as a cover for irresponsibility. They rightly say that we shouldn't give the devil more credit than he's due. However, incessant spiritual warfare was the rule in the early Church, and it is the rule today. Christians are called to submit to God and resist the devil. (James 4:7) Claiming that is not so, is in clear violation of Scripture and lays a burden of guilt on earnest believers that God doesn't intend for them to carry. The other side of the problem is in fixating on people as our enemies. People are indeed used by our common enemy, the devil, but that means they are to be pitied, not hated. That can be difficult when we encounter individuals like Bin Laden and Hitler, but it is true none the less. However, such “super baddies” aren't the biggest problem. We get into the most trouble when we fixate on that co-worker, or even that church member, as our enemy. That gives the devil his biggest pleasure. We must not give him that satisfaction!

私達はこのことを思い出すことと同じくらい頻繁に、このことを忘れる傾向があります。我々は肉の存在であり、そのゆえ物質的なものにこだわりますが、同時に私達は霊的な存在であり、霊的世界は実在するのだということさえ忘れています。それは2つの観点から危険です。第一に、我々はそれらそのものに対する罠と攻撃を見落としてしまい、第二に、我々は他の人々を敵とみなしてしまう傾向があるということです。その両方とも悲劇をもたらしかねません!精神病院の患者たちの多くは、霊的な攻撃を受け、それに対抗する術をまったく知らないために入院しているのです、そしてそれはほんの氷山の一角に過ぎません。教師の中には霊的攻撃という教えを軽視する者達がいます、なぜならこの教えを無責任を覆い隠すために用いる人が実際少数ながらも居るからです。確かに我々はそれ相応以上の信頼を悪魔に置くべきではないといわれます。しかしながら、絶え間ない霊的な戦闘は初期教会の時代では当たり前のことでした、そして今日でもそうなのです。キリスト者は神に服従し悪魔に対抗するよう召命されているのです(ヤコブ書4:7)。そうではないと腫脹することは、聖句に対する明らかな反抗であり、もっとも正直な信者達に、神が決して望まれていない罪悪感の重荷を負わせることです。その問題のもう一つの側面は、我々の敵としてある人達に執着することにあります。実際人々は我々の共通の敵、すなわち悪魔によって利用されているのです、しかし彼らは憎まれるべき存在ではなく、哀れむべき存在なのです。ビンラディンやヒトラーのような個人に出くわすと、そう考えるのは難しくなるでしょう、しかしそれでもなおそのことは真実なのです。しかし、そのような“極悪人たち”が最大の問題ではありません。最大の困難は、我々が同僚や、教会メンバーでさえも我々の敵だと思い込んでしまう時に生まれるのです。そしてそれが悪魔を最高に喜ばせることなのです。私達は悪魔にそんな満足を与えてはなりません!

I couldn't begin to claim that I'm not in the middle of a fierce battle, or that I haven't slipped up at times in both of the areas I've just outlined. However, I need to remember, and teach, that life in Christ isn't just a battle, it's also resting in Him, sometimes at the very same time! Our rest comes from submission to God, and that is also our strongest fortress in battle. Choosing to rest in Christ is often the wisest course when we recognize an attack. I need to remember, and teach, that God allows nothing in our lives that He can't use for good, if we will submit it to him. The key comes in the submission!

私はそのような熾烈な争いのただ中には居ないとか、私があらまし述べてきた両方の領域でしくじったことはないなどと主張することはできそうにありません。しかし私は、キリストにおける人生は戦いだけではなく、キリストにおいて安らぐことでもあり、時にそれが正に同時に起こることだということを心に留め続け、また教えていく必要があります。私達の安らぎは神に全てを捧げることから生まれ、そしてそれは戦いにおける私達の最強の要塞にもなるのです。キリストに安らぐことはしばしば攻撃にきづいたときの最も賢明な対抗方法です。もし私達が神に服従するならば、私達の人生において主が善のために用いられないことは何一つお許しにならないということを、私は心に留め、教えていかなければなりません。鍵は服従とともに現れるのです。

Father, I'm used to spiritual warfare and it comes as no surprise, but my heart aches for the believers who don't yet know how to stand. Help me strengthen and encourage them, giving no foothold to the devil through either bitterness or false guilt. I have not known how to stand on behalf of those who were under attack in the past, and I still have no wisdom of my own in that area. I ask You to open my eyes and my heart and guide me in standing in the gap (Ezekiel 22:30) on behalf of the sheep You have given me, so that together we may be strong in Christ, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

天のお父様、私自身は霊的な戦いに慣れており、それには何の驚きもありません、しかしその戦いにどのように立ち向かえばよいのかいまだ知らずにいる信者達に対して私の胸は痛みます。悪魔に苦しみや偽の罪悪感によって付け入る隙を与えないよう彼らを強くし、励ますことができるよう私を助けてください。私は過去に攻撃を受けた人達に代わって立ち向かう術を知りません、そしてその領域での私自身の知恵ももっていません。あなたに私の目と心を開き、あなたが私に授けてくださった羊たちのために破れ口に立てるよう、そしてあなたの栄光のため、私達が共にキリストにおいて強くあるようお導きください(エゼキエル書22:30)。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿