2010年10月12日火曜日

2010/09/25

ピリピ 4:4 いつも主にあって喜びなさい。もう一度言います。喜びなさい。

Rejoicing is fundamentally a choice. Anxiety is one of the biggest hindrances to joy, and Paul deals with that in verses 6-7, but even without that, we need to choose to rejoice. Some people rejoice for the wrong reasons, such as the misfortune of others, and that is certainly a bad mistake, but many people simply fail to rejoice, not recognizing the abundance of blessings God has poured out on them. A sense of entitlement is probably a bigger hindrance to consistent rejoicing than even anxiety! That is why people who have been through great danger or hardship are often so joyous: they know what a blessing ordinary things are. I'll never forget being told by a young woman who was dying of leukemia how much it meant to her to be able to visit her home and just stand in the garden, smelling the smells and feeling the sun and breeze on her. She said her sense of joy was indescribable, even as she knew she was dying. Since then I have tried to be more appreciative of the little things I usually take for granted. God is indeed gracious and loving toward all, if we will only choose to recognize it. If we will do that, we can indeed rejoice.

歓喜は、基本的に選択です。不安は喜びに対する最も大きい障害のうちの1つです、パウロはそれを6~7節で扱っています、しかしたとえその部分がなかったとしても、私達は喜ぶことを選択する必要があります。ある人達は間違った理由で喜びます、例えば他人の不幸などです、そしてそれは確かにひどい間違いですが、(そうでなくても)多くの人達は神の溢れんばかりのお恵みが自分達に注がれているのに気づかないために、単純に喜ぶことができずにいます。権利意識は喜んでいつづけることにとっておそらく不安よりも大きい障害です!そういうわけで、大きな危険や困難に遭った人達は往々にして喜びに溢れているのです;彼らは日常の出来事そのものがいかに大きな恵みであるかをわかっているからです。私は一人の白血病に侵されている若い女性が、ただ家に戻り、庭に佇み薫りをかぎ日光とそよ風を感じることができるのがどれほど彼女にとって大きな意味を持つのかを話してくれたことを決して忘れないでしょう。彼女は死期が迫っていることを知っているにも関わらず、歓喜の感覚は言い表せないほどだと話していました。その時以来、私はいつもなら当然のものと思っていた些細なことでも感謝するように努めてきました。神は万物に対して実に恵み深く、愛してくださいます、ただ私達がそのことを実感しさえすればよいのです。もし私達がそうすれば、私達は本当に喜ぶことができます。

I do better now at rejoicing than I have at some times in my life, but I still have a lot of room for improvement. Fairly often I take a mental inventory and marvel at how gracious God has been toward me. That's not to say I don't still grumble and gripe over various things, most of them insignificant. Such behavior certainly doesn't help me rejoice! I need to be intentional in my priorities and focus, not letting minor things distract me from the abundance of God's grace and provision. God is never stingy, but often He waits for us to recognize what He has already given us before He gives us something even better. As a pastor, I need to help others cultivate an “attitude of gratitude” as well, so that we may rejoice in the Lord together!

人生の幾度かよりも、今の私は上手に喜ぶことができます、しかしまだ私にはたくさん改善するところがあります。かなりの頻度で私は心の棚卸をしています、そして神がいかに私に対してお恵みを与えてくださったかに驚くのです。それは私が様々なこと、そしてそのほとんどは他愛もないことについて、不満や不平を言わない、と言っているのではありません。そのような振る舞いは確かに私が喜ぶのに助けとはなりません!私はどうでもよいことのせいで神のお恵みや備えから遠ざかるようなことを許さず、優先順位に対して計画的になり、そしてそれに集中する必要があります。神は決して出し惜しみをするような方ではありませんが、しばしば神はさらに良きものをお与えになる前に、すでに与えてくださったものに私達が気づくまで待たれることがあります。牧師として、私は他の人々が同様に“感謝する態度“を深耕するのを助ける必要があります、そうして私達はともに主において喜びを分かち合えるのです!

Father, thank You for helping me understand more and more how insignificant most of the things that upset me really are. Help me choose to rejoice in You whether I have a headache or not, whether the computer system is working or not, whether I have a bank balance or not, whether people seem to like me or not. Help me encourage the believers to do likewise, so that together we may escape the traps of the devil, who only comes to steal, kill, and destroy, and instead walk in the peace and joy that You intend, for Your glory. Thank You. Praise God!

天のお父様、私を悩ませるものごとが実際はいかに取るに足らないものであるかについて、私の理解をますます深めてくださっていることに感謝します。頭痛がするかどうかに関係なく、またコンピューターシステムが上手く働いているかどうかに関係なく、また銀行口座に残高があるかどうかに関係なく、そして人々が私を好きであるかどうかに関係なく、あなたにおいて喜ぶことを選べるよう助けてください。信者達が同様にすることを励ませるよう助けてください、そうすることで共に私達が、盗みと殺生と破壊だけの悪魔の罠から逃れられるよう、そしてその代わりにあなたの御心である平安と喜びの道を歩むことができますように。あなたのご栄光のために。感謝します。神を讃えよ!

0 件のコメント:

コメントを投稿