2010年10月25日月曜日

2010/09/29

コロサイ 3:17 あなたがたのすることは、ことばによるの行いによるとを問わず、すべて主イエスの名によってなし、主によって父なる神に感謝しなさい。

When you think about the fact that Colossians was written to a group of believers Paul had never met, but had only heard about, it is easy to think of it as written to us, whom Paul knew about only by faith. That makes it all the more significant that it is an extremely practical letter, dealing with the nitty-gritty details of living as a Christian believer in this decidedly non-Christian world. This one verse could be said to sum it all up, because doing things in someone's name meant doing them in keeping with the character, values, and personality of that person. (That's a good think to remember when we tack “In Jesus' name” on the end of our prayers!) Here Paul is very specific that this applies to both words and deeds. Sometimes we think we are fine because we haven't overtly done bad things, when our words have deceived and wounded, and that is hardly in keeping with our Lord Jesus. And it is significant that here again Paul brings up the matter of being thankful. A heart of gratitude goes a long way toward keeping us right before God. The devil is all too successful in convincing us that the Christian lifestyle is restrictive, when the reverse is true. When we walk in obedience and gratitude, our eyes and hearts are opened to recognize the abundance of God's grace toward us, and that is enormously liberating.

コロサイ人への手紙は、パウロが会ったことのない、だだ話を聞いたことだけの人々に書かれたことを考えると、私たちに直接書かれたかのように考えやくいのです。なぜなら、パウロは信仰でしか私たちのことを知らなかったのです。だからこそ、これはとても実用的な手紙であることは意味深いです。こと明らかにクリスチャンでない世の中にキリスト信者として生活することの具体的なポイントを当たっています。この一説はそのすべてをまとめているとも言えるでしょう。なぜなら、人の「名によって」何かをすることは、その人の品性、価値観、性格に合ってすることでした。(祈りに「イエス様の御名によって」と付け足すときに覚えるべきことですね!)ここで、パウロはことことは言葉にも、行動にも当てられることをはっきり言っています。時には、私たち悪い行動をしていないため、自分は大丈夫と思いながら、言葉で人をだましたり、傷つけたりしています。それは主イエスに合っていません、ね。ここでパウロは再び感謝のことを取り上げるのは意味深いです。感謝の心は、神様の正しい関係を保つのにすごく役立ちます。悪魔は上手に、クリスチャン生活は束縛的、と私たちに説得しますが、事実はその逆です。私たちは従順と感謝の中に歩むと、目も、心も開かれ、私たちへの神様の恵みの豊かさに気づきます。それは大いに開放させることです。

Like Paul, I often deal with people who honestly don't know how to live a Christian life. The things pointed out in this chapter are in many cases at variance with societal norms and expectations, particularly in the areas of sexual morality, honesty, and forgiveness. I am to be patient and gentle, but unyielding in proclaiming the Biblical principles in each of those areas. I was able to do that this past Sunday when I helped people understand that other people are never their enemies, only Satan is. That was an eye opener for some of them! And as I proclaim the truth to others, I must be careful to walk in it myself, never thinking that because I am a teacher I have it all down pat. I have a wealth of experience behind me, but fundamentally I am as vulnerable to deception as anyone, and I must not forget that, or in that moment I will be deceived.

パウロと同様に、クリスチャンらしく生きるのは正直に分からない人たちとよく会います。このコロサイ3章に書かれていることの多くは、社会の当たり前とか、期待には異なります。特に、性的道徳、正直、と赦しはそうです。私は忍耐強く、優しく、しかし不動的に聖書の原則、基準を各分野に対して宣べ伝えなければなりません。この前の日曜日にそれをできました。人たちは、人間は敵になれないこと、悪魔のみは私たちの敵であることを理解できるように手助けしました。何人かにとって、それは新しい啓示でした!そして私は人に真理を語りながら、自分もその中に歩むように気をつけなければなりません。自分は教師であるから全部実行している、と思うのは危ないです。私は経験豊富ですが、基本的には私は皆と同様に弱いです。それを忘れた瞬間、私はだまされるのです。

Father, thank You again for all You are doing here. Help us live out all You are showing us and leading us into. May we grow in trust and obedience as we walk through the issues we face: jobs, relationships, finances, or whatever. May we learn what it is to do everything, in word or in deed, in the name of the Lord Jesus Christ, so that everything will indeed be done according to Your will, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

父よ。あなたはここでなさっているすべてを感謝します。あなたは私たちに示したり、導いたりしていることをすべて実現できるように助けてください。私たちは直面している問題 - 仕事、人間関係、経済、何でも - を通ると信頼と従順に成長できるようにお願いします。すべてが御栄光のために、御心どおりにされるために、私たちは言葉によっても行動によっても、すべてを主イエス・キリストの御名によって行うことを学べますように。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿