2011年2月5日土曜日

2011/01/28

詩篇 139:17, 23 神よ。あなたの御思いを知るのはなんとむずかしいことでしょう。その総計は、なんと多いことで しょう。神よ。私を探り、私の心を知ってください。私を調べ、私の思い煩いを知ってください。

This whole Psalm is an excellent illustration of why David was “a man after God's own heart.” (1 Samuel 13:14) There is a very interesting difference between the English and the Japanese in verse 17. The English says God's thoughts are “precious,” and the Japanese says they are “difficult.” That's a pretty big difference! That aside, the point is clear that David understood an important principle even before God spoke it to Isaiah, and that is that God's thoughts are really beyond our comprehension. (Isaiah 55:9) It is on the basis of that understanding that David asks God to know his thoughts, which are by definition lesser than God's in every respect. God doesn't have to be told what is going on in our minds and hearts, but it is helpful to us for us to express things to Him and actively submit our thought life to Him, as David does here. God's correcting, healing work is more active and at the same time more gentle when we are consciously submitting to Him and asking for His intervention. Our minds are our biggest battleground, but there is no conflict in God's mind at all. It is when we submit fully to Him that we operate in the mind of Christ (1 Corinthians 2:16), and that is peace indeed.

この詩篇すべてはなぜダビデが「神様の心にかなう人」だったのかすばらしく描いています。(サムエル記 第一13:14)17節において英語と日本語訳にとても興味深い違いがあります。英語では神様の思いは「大切」ですが、日本語ではそれらは「難しい」と書かれています。これはとても大きな違いです!余談ですが、神様がイザヤへそのことを話される前にダビデは重要な理念を知っていたこと、また神様の思いが本当に私たちの思いよりも高いということはとても明らかであります。(イザヤ書55:9)それはダビデがどの面においても、神様の思いより当然ながら劣っている自分の思いを知っていただくよう神様に求めていることを理解する基礎となります。神様は私たちの頭や心の中で思っていることを話してもらう必要はありません。しかし神様に思いを表し、ダビデがここで行っているよう、神様に自分が心の内に抱き続けている思いを積極的に捧げることは私たちにとって有益になります。私たちが自覚して神様に捧げ、彼の介入を求めるとき、彼の矯正、癒しの御業はさらに優れ、同時に、さらに寛大であります。私たちの心は最大な戦場ですが、神様の心と対立することは全くありません。キリストの心の下で働くことは(コリント人への手紙 第一2:16)、完全に自分を彼に捧げる時であり、それは実に安らぎであります。

This is something I have learned gradually, though I think I understood the principle years ago. I'm sure I'll still be in the practicum for this lesson all the way to my deathbed! As the Lord keeps reminding me, He's smart and we're not, whatever our IQ might be. I need to be active in submitting my thought life to God all the time, not just when I'm “being religious.” The devil wants us to think that God doesn't want us to have any fun, because that way he can steal our joy. The devil wants to fill our minds with impurity and anxiety, and the solution is to be active in submitting to God. Paul was very practical when he told us to think purposely about good things. (Philippians 4:8) For myself and for those to whom I minister, God's thought life is the solution for the majority of all the troubles we encounter. The devil tries to get me to forget that, but I must be active in submitting to God and resisting the devil. (James 4:7)

私は何年も前にその理念を理解したと思いますが、このことは私が徐々に学んでいることです。私は死に至るまでこの学びを実習的に学んでいくことだと確信しています!私のIQが幾らであっても、主は賢明で私はそうでないということを、主が思い出させ続けてくださるので。私は「宗教的」な人間になる時だけではなく、どんなときも神様に自分が心の内に抱き続けている思いを捧げる必要があります。悪様は、私たちの喜びを盗むために、神様は私たちがどんな楽しみをも持つことを願われていないと私たちに思わせたがっています。悪魔は私たちの心を不純なものや不安で満たしたがっていますが、その解決方法は神様に従うことです。パウロが、良いことについて私たちにわざわざ心に留めるよう話したとき、彼はとても現実的でした。(ピリピ人への手紙 4:8)私自身、また私が聖職者として務めを果たしている人々にとって、神様の思いは私たちが大きなすべての問題に遭遇したときの解決方法です。悪魔は私にそのことを忘れさせようとしていますが、私は神様に従い悪魔に立ち向かわなければなりません。(ヤコブの手紙 4:7)

Father, thank You for this reminder. I was hearing just yesterday about someone who is thinking things that are entirely false, and they are suffering for it. Help me always speak Your truth in love (Ephesians 4:15), countering the devil's lies, in myself and in others, with Your truth that sets us free. (John 8:32) May we as a church learn to think Your thoughts after You, giving no place to the devil, so that all of Your plans for us may be fulfilled, on Your schedule and for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様、このことを思い出させてくださり感謝します。完全に間違った考えを持ち、それによって苦しんでいる人について、私はちょうど昨日聞きました。私の内、また他の人の内にある悪魔の嘘に反撃し、私たちを自由にするあなたの真理(ヨハネによる福音書 8:32)を持って、あなたの真理を愛を中で(エペソ人への手紙 4:15)いつも話すことができるよう私を助けてください。悪魔に隙を与えないず、私たちが教会として、あなたが抱かれるあなたの思いと同じ考え方をすることを学びますように。私たちのためのあなたのご計画が、あなたのときにあなたの 御栄光のために、すべて成就されますように。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿