2011年2月8日火曜日

2011/01/31

箴言 13:9 正しい者の光は輝き、悪者のともしびは消える。

I had never really realized that Jesus' famous words in Matthew 5, which we have as our Scripture for the year, had a precursor in Proverbs! Jesus was using terminology that was familiar to His hearers, and it doesn't seem strange to us even today. The point is, someone who is living rightly is going to be a light, illuminating everyone and everything around them. The awkward thing is, people who don't want to live rightly (as opposed to those who are merely ignorant of the truth) don't like light, and want to avoid it. Simply being around a person who is clearly righteous makes them uncomfortable. That doesn't mean we are to be unrighteous in order to be popular. It doesn't take a lot of thought to realize that the ones we should want to be popular with are God and His crowd! When we are living as light, then those who are merely ignorant of God, as well as those who repent of their rebellion, can see the way to come to God by the illumination we provide.

箴言にも書かれている私たちの御言葉として今年掲げているマタイによる福音書5章のイエス様の有名な御言葉を本当に理解していませんでした。イエス様は彼の聴衆に分かりやすい言葉を使っています。それは今日の私たちにとっても不慣れな言葉ではありません。要点は、正しく生きているものは光となり、彼らの周りのすべての人やものを明るくさせるということです。厄介なことは、正しく行きたくない人々(単に真理に無知な人々と対照的に)は光を嫌い、それを避けたがります。明らかに正しい人の周りいることは、単に彼らにとって不快なことです。それは私たちが人気を得るためには不正であるべきだということではありません。私たちが人気を得たいと思うべき方は神様と彼の人々からだということは簡単に思いつきます。私たちが光として生きるなら、私たちが与える光によって、単に神様に無知である人や自分の反抗を悔い改める人達が神様の元へ来る道を見ることができます。

I experience this all the time, and it is very interesting to see who is drawn to me and who is repulsed by my presence. I am not to use such responses as a basis for being judgmental, but rather realize that people are responding to Christ's presence in me, and extend His grace and love to them. I am to pray for all of them, that those who are drawn may realize that it is not me they are drawn to, but Christ, so that they will not have misplaced allegiance, and that those who are repulsed may have a revelation of the truth by the Holy Spirit, to bring them to repentance and faith. In either case, I am to let my light shine indeed, recognizing that it is not my light but the light of Christ, so that He may be glorified.

私はこのことをいつも経験しています。私のところへ導かれ私の存在によって撃退される人を見るのはとても興味深いものがあります。私は裁くためにそのことを用いるべきではなく、むしろ人々が私の内にいらっしゃるイエス様に影響されることを自覚し、彼の恵みと愛を彼らに与えることを実感すべきです。私の元ではなく、イエス様の元へ導かれる人々すべてのために祈らなければなりません。彼らが誠心を置き違えないように。そして撃退された人々が、悔い改めと信仰を持つよう聖霊様によって真理の啓示を受けますように。いずれにしても、私は自分の光を確実に輝かし、キリストが栄光を得るよう、それの光は私の光ではなくキリストの光であることを知覚しておかなければなりません。

Father, thank You for the privilege of shedding Your light on the people and situations around me. Keep me for thinking for a moment that I am the source of the light, so that I will avoid the snare of pride. Help me lead as many as will follow to Christ, to receive Your full salvation and in turn become carriers of Your light, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様、私の周りの人々や状況にあなたの光を輝かす特権を与えてくださり感謝します。私がプライドの罠にかからないよう、私がその光の源ではないことを思い続けるよう助けてください。キリストに従う多くの人々を私が導くことが出来るよう助けてください。彼らがあなたの完全な救いを受け、その結果、あなたの光を運ぶことができますように。あなたの御栄光のために。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿