2011年2月8日火曜日

2011/01/30

箴言 6:23 命令はともしびであり、おしえは光であり、訓戒のための叱責はいのちの道であるからだ。

This particular truth is one that people generally don't grasp until they become parents! Rebellion is certainly closely intertwined with original sin, because it (rebellion) is as if I am saying that I know better than whoever is trying to give me orders, and the first one to give orders was God. A parent who genuinely loves their children will make the effort to give them discipline and instruction. Sometimes giving in and letting them have their way seems like the easy way out, but the results are never good in the long run. Human parents don't always know best, but our heavenly Father does, and we have no excuse at all for not obeying Him.

ここに述べてある特殊な真実は、一般的に、親にならないと理解できないものです。反抗は確かに原罪と密接に絡み合っています、なぜならそれ(反抗心)は、まるで私に命令するどんな相手よりも自分の方が優れていると言っているようなものであり、一番最初に命令を下すのは神であるからです。わが子を心から愛している親は子供たちにしつけと訓戒をする努力を払います。時として子供たちに屈して彼らの好きなようにさせることの方が簡単なように見えますが、長い目でみればその結果は決して良いものではありません。人間の親たちは常に最善を知っているわけではないのです、しかし天なる父はご存知です、そして私たちが主に従わない理由など全く無いのです。

I have certainly been on all sides of this issue! As a child I wasn't always obedient to my parents, and throughout life I haven't always been obedient to God. Then as a parent, grandparent, and spiritual parent, I have dealt with disobedience and rebellion of all shapes and sizes. I continue to be amazed at God's patience with us! However, I realize that He is saddened by our stupidity long before He is angered by it, because He desires the best for us, and as this verse says, that is always the way of obedience to Him. In the same way, I am sad dened and frustrated by those who are rebellious toward me when I am acting as God's mouthpiece and agent. I need to remember that their response is not fundamentally toward me, but toward God, and so not take it personally. At the same time I must be very careful not to give directions that stem from me rather than from God. Such do not deserve to be obeyed! I should not use people's attitude toward me as the arbiter of their attitude toward God, but always extend to them the grace that has been poured out on me.

私は明らかにこの問題の全ての局面を経験しました!子供として私はいつも両親の言いつけに従っていたわけではありませんでした、そしてこの人生を通して神に対しても常に従順でいたわけでもありませんでした。そして一人の父親として、祖父として、そして霊的な父として、私はあらゆる形やタイプの不柔順や反抗に対面してきました。私はずっと神の私たちに対する忍耐強さに驚いています!しかし、私は主がついに腹を立てるまでの長い間、我々の愚かさを悲しんでおられることがわかっています、なぜなら主は私たちに最善を望んでおられ、そしてこの節が語るように、それは常に神に従順であることによってもたらされるからです。同様に、私は神の(電話機の)送話口や使者として活動しているときに反抗的な人に会うと、悲しくなるし不満を感じます。私は彼らが私個人に対して反応しているのではなく、神に対する反応なのであり、故に個人的に受け取らないようにすることを覚えている必要があります。それと同時に、神からよりもむしろ私個人の訓戒を与えないように、とても慎重にならなければなりません。そのような態度は従ってもらうに値しないのです!私は人々の私に対する態度を利用して、彼らの神に対する態度の裁定者のようにふるまうべきではありません、そうではなく、私の上に注がれている恩恵を常に人々に差し伸べるべきなのです。

Father, this is certainly an ongoing issue that I will deal with for as long as I am in this world. Help me focus first on my own obedience to You, not being judgmental of others, but loving them with Your love and speaking Your Word to them, helping them understand it so they may follow it, for their blessing and Your glory. Thank You. Praise God!

天のお父様、これは確かに私がこの世界に生きている限りずっと続いていく課題です。あなたに私自身がまず従うことに集中できるよう助けてください、そして他者に批判的にならず、あなたの愛をもって彼らを愛し、あなたの御言葉を彼らに話し、そして(御言葉を)彼らが理解し従いますように。すべては彼らの祝福とあなたのご栄光のために。感謝します。神を讃えよ!

0 件のコメント:

コメントを投稿