2010年1月10日日曜日

2010/01/09

ピリピ 4:2-9

S: ピリピ 4:2-3 ユウデアに勧め、スントケに勧めます。あなたがたは、主にあって一致してください。ほんとうに、真の協力者よ。あなたにも勧めます。彼女たちを助けてやってください。この人たちは、いのちの書に名のしるされているクレメンスや、そのほかの私の同労者たちとともに、福音を広めることで私に協力して戦ったのです。

O: I have certainly been aware that these verses existed, but I can't say I've ever been aware of God speaking to me through them before. What hits me most strongly is that the two women, whatever their disagreement, were without question saved, and had “fought the good fight” alongside Paul. One or both of them was wrong on some issue, but that didn't threaten their salvation. There are disagreements that touch on salvation, such as when someone wanders into rank heresy like universalism, but I would say the majority of disagreements in the Church aren't on that level at all. Our enemy the devil delights to take insignificant things and blow them up until they cause division, and we have to be on our guard against that. It is a sign of emotional and spiritual immaturity to be prickly about things, taking offense and being defensive, but none of us can claim perfect maturity. God allows things in our lives to point out areas in which we need to grow, so that we will more perfectly reflect Christ to the world around us.

O: この節のあることは知っていましたが、これまでこの御言葉を通して神様が私に語っておられるとは気がついていませんでした。最も強く心を打たれるのはここに出てくる二人の女性です。不一致があろうとも、彼女たちの救いは確かで、パウロと「協力して戦った」のです。二人の内のどちらか、あるいは二人ともに対して問題がなくはないのですが、それでも救いは確固としています。万人救済説に見られるような異端的思考を始め、救いに関しては反対の声がありますが、教会にある不一致の大半はそういったレベルから来ているものではないと思います。敵である悪魔が些細なことで人を攪拌し分裂を生じさせるのです。ですから心して気をつけていましょう。怒りやすかったり、傷つけたり、防衛的であったりするのは、情緒的、霊的に未熟なことを示すものです。もっとも完全に成熟し平穏でいられる人などいませんが。私たちに成長すべき点を神様を示してくださいます。周囲にキリストをより完全に映し出す者となるためにです。

A: This is certainly a current issue with me! I'm thankful for the degree to which God has enabled me to mature, but I still recognize defensiveness and irritability in various areas in myself. Yesterday was a good example, when I was out of sorts because of frustration with a computer-related problem. I don't like to not have the answers, and that can make me hard to live with. At the same time, as a pastor I need to work at helping the people under my care to mature, getting along with each other and reflecting Christ. I have no room for pride, but I have both authority and responsibility to deal with disagreements and frictions in the church, so that the works of the devil may be defeated and God may be glorified.

A:これこそ今の私の抱える問題です!感謝なことに神によって私は成熟していますが、心の内に防衛と苛立ちがあります。たとえば昨日などは、まさにその良い例です。パソコン関連の問題で落ち着けずにいました。答えが出せないのが私は気に入らず、それがひどく不快でした。おまけに牧師として私がケアしている人たちの成熟を手助けしなくてはなりません。彼らがキリストを映す者となるように一致して仲良くできるように整えねばなりません。驕りではありません。ただ私には教会内の不一致と摩擦に対処すべき権威と責任が付託されているのです。悪魔の仕業を打ち負かし、神様にご栄光を帰せるために働きます。

P: Father, this is certainly an area in which I know I have to rely on You! You have spoken to me several times about the authority You have given to me, but I have been very hesitant to exercise it and the flock has suffered as a result. I have been depending on my own wisdom, and since that is obviously inadequate, I have failed to act. Help me be submitted to You sufficiently for Your authority to flow through me with pinpoint accuracy, to extricate people from the traps of the devil and build up the Body of Christ, for Your glory. Thank You. Praise God!

P: 父よ。これはあなたに頼るべき領域です。あなたが私に与えてくださった権威について数回、語ってくださいました。しかし、それでも私はその権威を行使するのをためらっています。その結果。群れが困っているのです。私は自分の知恵に頼っていました。そしてそれが不十分だったのは明白です。失敗しています。あなたの権威が私を通して行使され、的確に働くよう、あなたにしっかりと従うよう助けてください。悪魔の罠から人々を解放し、キリストの体を建て上げるためにです。あなたのご栄光のために。感謝します。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿