2010年1月20日水曜日

2010/01/18

第1テサロニケ 2:1-16

S: 第1テサロニケ 2:11-12 また、ご承知のとおり、私たちは父がその子どもに対してするように、あなたがたひとりひとりに、ご自身の御国と栄光とに召してくださる神にふさわしく歩むように勧めをし、慰めを与え、おごそかに命じました。

O: Every pastor should be able to make this statement in all honesty. Just as no human father is perfect, so there are no perfect pastors. However, just as there are rebellious children, in the same way there are rebellious church members. The sincere pastor needs to remember the words of Jesus: “If they obeyed my teaching, they will obey yours also.” (John 15:20) Those who speak for God find that people respond to them as they are actually responding to God. Pastors are human and fallible and must not forget that, but at the same time they should not take the things that are said to and about them, either good or bad, too personally. Compliments should be received with thanks to God, because He is the one who enables us to be faithful, and insults should be received with mercy for the one saying them, because they are setting themselves against God. Criticisms need to be heard and evaluated carefully, because God certainly uses human instruments in His correcting, pruning work in our lives, but again the motive and the substance of the criticism may be rebellion against what God is trying to do in that person's life.

O: この発言は全ての牧師正直にできるべきです。父親として完全な人はいないように、完全な牧師もいません。しかし、反抗的な子供がいるのと同じく反抗的な教会員もいます。誠実な牧師は「もし彼らが私の言葉を守ったなら、あなたがたの言葉をも守ります。」(ヨハネ15:20)というイエスの言葉を覚えているべきでしょう。神様のために語るならば、聞く人もきっと神様の言葉として反応します。牧師とて人間であり、過ちを犯します。しかし、言われたことをそのまま真に受けずともよいことを覚えておきたいものです。それが個人的に良いことでも悪いことであってもです。不平は神に感謝しながら聞き入れるべきです。神様だけが私たちを誠実にしてくださる唯一の方だからです。侮辱は憐れみを持って受けるべきです。なぜなら侮辱は神に対して逆らうことだからです。批判は聞き入れ、細かく見てみる必要があります。神様が人間を用いて、正しくし、生きるために余分な物を切り取ってくださるからです。しかし、批判の動機や中味を見ると、神様のなさろうとすることに反抗しているのかもしれません。

A: This is a lesson I have been learning the hard way. I am coming to a much better appreciation of what God said to Ezekiel: “I will make your forehead like the hardest stone, harder than flint.” (Ezekiel 3:9) I need to respond like Isaiah: “ Because the Sovereign LORD helps me, I will not be disgraced. Therefore have I set my face like flint, and I know I will not be put to shame.” (Isaiah 50:7) I need to be sure that my allegiance and obedience are firmly in God, and let Him take care of the consequences. I must not let circumstances harden my heart, toward God or toward people, but I also must make God my refuge, and not take things personally unless God says to do so.

A: 辛い思いをして学んだ教訓です。神がエゼキエルに語った「私はあなたの額を、火打石よりも堅い金剛石のようにする。」(エゼキエル3:9)の言葉の意味がよく分かるようになりました。私はイザヤの「しかし、神である主は、私を助ける。それゆえ、私は侮辱されなかった。それゆえ、私は顔を火打石のようにし、恥を見てはならないと知った。」(イザヤ50:7)のように応えたいと思います。私は神に忠誠で従順なことを確信し、この状況を神様に委ねます。この状態で私の心が神に対しても人に対しても頑なにならないようにします。ただ神を私の避け所とし、神様のおっしゃるようにしていきます。

P: Father, thank You for all You have been bringing me through. Thank You for the various people You have brought alongside to encourage us. Thank You for Your anointing yesterday and all You enabled me to say. Thank You for my growing awareness of how wounding some words may be, particularly when they are accurate. Help me keep from wounding unnecessarily; may I always speak the truth in love. Help me be true to You in every detail, whatever the response of those around me might be. May I indeed be as a loving father to those in my charge, urging and encouraging them to live lives worthy of their place as Your children, for their blessing and Your glory. Thank You. Praise God!

P:父よ。私をここまで支えてくださり感謝します。私を励ます様々な人が傍にいます。感謝します。昨日、私に油注ぎ、語らせてくださり有難うございました。言葉で傷つけたことを気づきました。その気づきの成長を有難うございます。特に今はそれが適切な時です。どうかこれ以上不必要に傷つけることのないよう助けてください。常に愛を持って語りますように。周囲の人の反応ではなく、どんなに小さいことも、あなたにある真実を心していられますように。私の負っている人たちに対して、私が愛ある父となり、彼らがあなたの子として相応しく生きるように勇気づけていけますように。彼らの祝福とあなたのご栄光のために。感謝します。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿