2010年9月10日金曜日

2010/09/06

第2コリント 6:1 私たちは、神とともに働く者として、あなたがたに懇願します。神の恵 みをむだに受けないようにしてください。

The first part of this verse requires Chapter 5 for it to make any sense. We have so much trouble grasping God's plan to work through such frail, foolish beings as we are, and here Paul is boldly calling himself “God's fellow worker!” We've got to keep in focus the reality that God working through us isn't limited by our weakness, but only by our faith, trust and obedience. That said, the second part of this verse bears some deep thought. What is it to receive God's grace in vain? God is gracious to all mankind. As it says in several places throughout the Bible, He sends rain on the just and the unjust, along with the gift of physical life itself. Failure to recognize what God has given us in that way leads to hearts that are ungrateful and rebellious, and I don't have to go into detail as to where that leads. However, even those who have received salvation need to be careful, because we are charged with being good stewards of all that God has given us. Someone who has received salvation but then never shares the love of God with anyone is certainly not being a good steward! There is literally no limit to what God is prepared to pour out on us, but we are charged with the stewardship of what we have already received. Failure to use it in trusting obedience to God is indeed receiving it in vain.

この節の前半部分を理解するためには5章を読んでおきましょう。私たちのように弱く愚かな存在を通して、神様が御計画のために用いてくださることを私たちはなかなか理解できずにいます。パウロはここで自身を「神とともに働く者」と大胆に呼んでいます。神が私たちを通して働かれるので、私たちは弱くとも限界はないこと、ただ信仰、信頼、従順によるという事実に目を留め続けましょう。この節の後半部分には深遠な思いが込められています。それは、神の恵みを無駄にするとはどういったことなのでしょうか?と言う問いです。神の恵みは人類すべてに注がれています。聖書の数か所に、神は正しい人にもそうでない人にも、肉の命そのものの賜物とともに雨を降らせてくださる、と書いてあります。神が私たちに与えてくださったことを分からないと、感謝の心がなくなり、反抗的になります。それからどうなるかを私が詳しく説明するまでもないでしょう。しかし、救いを受けた人でさえ気をつけていなければなりません。神から与えられた全てにおいて良きしもべであるべきだからです。救いを受けていながら、誰とも神との愛を分かち合わないならば、それは良きしもべではありません。神が私たちに注いでおられることは文字通り無限なのですが、すでに頂いたことに良きしもべである責任があるのです。

As always, I am convicted by such a passage, because I see that God has poured incredible blessings out on me, and I feel I have done effectively very little with it all. Even as I urge others not to receive God's grace in vain I must receive that same exhortation myself, or I will not receive the commendation of “good and faithful servant” that I so desire. My use of time leaves a lot of room for improvement. Relaxation is not bad, but must not be central! I need to ask God what He wants me to do with each moment, and then be joyfully obedient. Management skills are not my strong suite, so I need to let God be my manager, and listen carefully to what He tells me to do when. Only then will I be a faithful steward of His grace.

いつもように、私は今日のような節には咎められます。神が私にとても大きな祝福を注いでおられるのを分かっていて、その祝福を私は殆ど効果的に用いていないからです。神の恵みを無駄にしないように人に教えながら、私自身も同じ教えを受け入れるべきです。そうでなければ「良く忠実なしもべ」とは賞されないでしょう。私は良き忠実なしもべになりたいのです。時間をもっとうまく活用できるはずです。リラックスは悪くはありませんが、それが中心となってはいけません。一瞬一瞬に神が私に何を望んでおられるのかを神に尋ね、喜びを持って従っていきます。私は管理能力に長けていませんから、神に管理していただき、時期など神様の語りかけに慎重に耳を聞いていきます。それができて私は神様の恵みの忠実なしもべとなれるでしょう。

Father, thank You for how You are working in each member of this church and in the body as a whole. May we all recognize Your grace to us individually and collectively and rejoice to be good stewards, accomplishing Your purposes on Your schedule for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様。この教会全体に、また各信者にあなたが働いてくださり感謝します。個人として教会として恵みを私たち全てが恵みを分かり、良いしもべであることを喜び、あなたの時宜にかなって御心が成就しますように。あなたのご栄光のために。有難うございます。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿