2010年9月16日木曜日

2010/09/13

ガラテヤ人への手紙5:16~26 私は言います。御霊によって歩みなさい。そうすれば、決して肉の欲望を満足させるようなことはありません。もし私たちが御霊によって生きるのなら、御霊に導かれて、進もうではありませんか。

People sometimes agonize over how to live a holy life, when the answer is actually quite simple: live a life filled with the Holy Spirit. This teaching is particularly appropriate in this letter addressing legalism, because a life filled with the Holy Spirit is the perfect antidote to legalism. As I was remembering just yesterday, “Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.” (2 Corinthians 3:17) The devil and the world do all they can to convince us that our physical appetites are to be indulged, because they are “natural.” However, those born again by the Spirit have a new nature, and that is what Paul is talking about here. We need to live like what we have become by God's grace, instead of like what we used to be. As Paul says, if we are walking by the Holy Spirit, we won't be trying to satisfy the demands of the flesh. We sometimes fail to apply Matthew 6:33 broadly enough. God knows what our bodies really need, and if we will seek His kingdom and His righteousness first, then He will see to it that those needs are met, in a holy, delightful, and thoroughly satisfying manner. When we get things backwards and focus on satisfying our bodies, nothing is right and it is ultimately not satisfying.

聖なる人生についての答えが単純明快であると、時として人はその方法について苦悶します。その答えとは、聖霊に満たされた生を歩むということです。律法主義について述べているこの手紙の中のこの教えは、特に理に適っているといえるでしょう、なぜなら聖霊に満たされた人生は律法主義に対する完璧な解毒剤となるからです。ちょうど昨日私が思い出していた、「主の御霊のあるところには自由があります(コリント人への手紙第二3:17)」の節にもつながります。悪魔やこの地上世界は、われわれの物質的欲望を甘やかすために、ありとあらゆることをやります、なぜならそれらは“自然な”欲求だからというわけです。しかし、聖霊によって新しく生まれ変わった私たちは新しい性質を授けられました、そしてそれがパウロがここで述べているものなのです。私たちは以前の私たちのようにではなく、神の恵みによって生まれ変わったものとして生きる必要があります。パウロが言うように、もし私たちが精霊によって歩むならば、私たちは肉の欲求を満たすようなことはしないでしょう。時に私たちは十分に深くマタイ6:33を自らに当てはめることができません。神は我々の体が本当に何を必要とするかわかっています、そして私たちが主の御国と主の義を第一に求めるならば、主は神聖で、喜ばしく、そして完全に満足させる方法で私たちの必要を満たしてくださいます。私たちが以前のやり方に戻り自分たちの肉体を満足させることに集中するとき、全ては誤り、究極的にそれは満足できるものではなくなります。

I've experienced this from both sides, as I have virtually every issue in the Christian life. God has been more than gracious in protecting me from some really severe stuff, but I have been on the edge of the cliff more times than I like to think about. As a pastor, my current task is not only to walk in step with the Spirit myself, but also to help others do likewise. The difficulty here is that it can't be done with a set of rules; that's the very legalism that Galatians was written to combat! I am not to ignore gross sin, and I am to make clear what a life in the Spirit looks like, but external controls will ultimately fail. I need to encourage openness to the Holy Spirit and make it clear what a joyful, delightful life that is. We don't tend naturally to self control, but as Paul points out, that is part of the fruit of life in the Spirit, along with love, joy, peace, and all the rest.

クリスチャン人生における実際のあらゆる問題において、私はこのことを両方から経験しました。神は何度も苦境から守ってくださるほど私にお恵みを顕してくださいました、しかし、私は自分が求める以上の崖淵に立たされたこともありました。牧師として、私の務めは自分自身が聖霊とともに歩むことだけでなく、他の人々も同じように歩むことを手助けすることです。そこでの困難は、それが一連の規則-これこそまさにガラテヤ人達が立ち向かうようにと書き送られた律法主義なのです-によってできるものではないということです。私は大きな罪を見過ごしてはならないし、聖霊におけるいのちとはどのようなものかを明らかにするのが務めです、しかし、いくら外からコントロールしようとしても結局は失敗するものです。私は聖霊に明け渡すことを励ますと同時に、それは何と喜ばしい、楽しい人生であるかを明らかにする必要があります。我々は生来自分を律することはしません、しかしパウロが指摘したように、それは愛や喜び、そして平安やその他のものと共に、聖霊の中のいのちの実の一部なのです。

Father, thank You for what You are doing in this church. Thank You for each individual who is involved, and for what You are doing in their hearts and lives. Thank You for teaching us all about life in Your Spirit. Thank You for yesterday's message, and for guiding my delivery just as I asked. Guide me week by week as I prepare and deliver the message You want spoken, so that we will all grow in the grace and knowledge of our Lord Jesus Christ. Thank You. Praise God!

天のお父様、あなたがこの教会になさっておられることに感謝します。あなたの中に生きる一人ひとりのために、そして彼等の心と人生においてなさることに感謝します。あなたの御霊の中のいのちの全てについて教えてくださることに感謝します。昨日のメッセージに感謝します、そして私が求めた通りの説教を導いてくださったことに感謝します。あなたが話してほしいと思われるメッセージを週ごとに私が準備し届けることができるように、そして私達全てが我らが主イエス・キリストの栄光と知恵において成長できるように導いてください。感謝します。神を讃えよ!

0 件のコメント:

コメントを投稿