2010年9月24日金曜日

2010/09/17

エペソ 3:20-21 どうか、私たちのうちに働く力によって、私たちの願うところ、思うところのすべてを超えて豊かに施すことのできる方に、教会により、またキリスト・イエスにより、栄光が、世々にわたって、とこしえにありますように。アーメン。

This benediction expresses one of the fundamental problems with faith: God is so much greater than we can comprehend. That's why a life of obedience to God is a life of continual discovery. God reveals Himself to us, but until He does, He is more than we can imagine. At the same time, His blessings are greater and deeper than we can imagine, and that is what this is specifically talking about. We tend to bring to God a “laundry list” of things that we feel need to be dealt with, when often those particular issues are irrelevant because of what God is already doing that we aren't yet aware of. Jesus told the story of the rich man who planned to tear down his barns and build bigger ones, not knowing he was about to die. The same principle applies in the other direction, when believers get all worked up about things, not knowing that God is about to pour out a blessing that will wipe out whatever they are anxious about. It is hard to remember that God is infinite and we aren't. However, keeping that in mind can save us from a lot of anxiety.

この祝福は信仰の根本的な問題の一つを表しています:神は我々が理解する遥か以上に偉大であるということです。そういうわけで、神に従う人生とは絶え間ない発見の人生であるのです。神は私達にご自身を顕されます、しかし神が全てを顕されるまで、私達が想像する以上の存在でおられるのです。同時に、神の祝福は私達の想像以上に大きく深いものであり、それがここで特別に語られていることです。私達は処理してもらう必要があると感じている物事の“洗濯物リスト”を神にお願いしがちですが、それら特定の問題はさして重要ではありません、なぜなら神は私達がまだ気づいていないうちに既に対処してくださっているからです。イエスはもうすぐ死ぬということを知らずに今ある家畜小屋を壊し、さらに大きな小屋を建てる計画を立てた金持ちの男の話をなさいました。信者達が思い煩っているもの全てを取り払うようなお恵みを神が今まさに注ごうとされていることを知らずに、彼らが世の物事に対して全精力をかけて働いているような時、異なる方向ではあるけれども、さきほどの金持ちの男の話の中で最も大切なテーマが当てはまります。神は無限ですが我々はそうではないということを覚えているのは難しいことです。しかし、そのことを胸に刻んでいることは、私達をたくさんの不安から救い出してくれます。

This is something I try to teach, but I'm still learning it myself. I don't want to be lazy or irresponsible, but I also don't want to waste time and energy being anxious. I am often called on to speak into anxious situations. I must always speak faith and trust, so that those to whom I talk may be encouraged to lift their eyes to God. This applies both to believers and non-believers. Everyone needs help in remembering that God is God, and they're not.

これが私が教えようとしていることの一部です、しかし私は今も学んでいる途中です。私は怠慢であったり無責任になりたくありません、しかし私は不安に時間を割きたくもありません。私はしばしば不安な状況で話すことを求められます。私が話す人達が勇気付けられ神へと目を向けられるように私はつねに信仰と信頼を語らなくてはならないのです。このことは信者と信者でない人達にもあてはまります。誰もが神は神であるということを思い出すのに助けが必要なのです。

Father, years ago You told me not to be surprised at what surprises others, but rather to expect great things of You. Help me follow through with that, not placing my hope or expectation in myself or in any other person, but in You alone. I know full well that left to my own devices, I fail miserably. I also know that when I am fully obedient to You, there is no limit to what You can do. Help me not just know that intellectually, but operate in it in practical reality all the time, so that all of Your plans may be fulfilled on Your schedule for Your glory. Thank You. Hallelujah!

天のお父様、数年前あなたは私に他の人達が驚くことに驚かず、むしろあなたから偉大なものを期待するよう言われました。希望や期待を私自身や他の誰の上でもなく、あなただけに置き、そのようにやり通せるようお助けください。私は私自身の裁量に任されたら惨めな結果に終わることをわかっています。また私が完全にあなたに従った時、あなたがなさることに限界などないこともわかっています。あなたのご栄光のためにあなたのご計画があなたのスケジュール通りに達成されるよう、私がそのことを知識として理解するのではなく、いつも実践的な現実の中で実行できるよう助けてください。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿