2010年9月24日金曜日

2010/09/15

エペソ 1:18-19 また、あなたがたの心の目がはっきり見えるようになって、神の召しによって与えられた望みがどのようなものか、聖徒が受け継ぐものがどのように栄光に富んだものか、また、神の全能の力の働きによって私たち信じる者に働く神のすぐれた力がどのように偉大なものであるかを、あなたがたがしることができますように。

The English and the Japanese chose to make different divisions in Paul's very long sentence, but the principle expressed here is perhaps the central theme of my ministry. Believers in general are far too ignorant, of God Himself (mentioned in verse 17) and especially of what God has done and stands ready to do in, for, and through them. Ignorance is not a good thing! It is not a sin in itself, but wallowing in ignorance and being satisfied with it ... such things as this strike me as sinful, because it means that our values are distorted and we don't value Christ above all. God is more aware of our weakness and foolishness than we are and He loves us anyway, which is why He allows things into our lives to shock us into seeking Him. If we can't see these things clearly, we need to be asking Him for better vision! God has so much more for all of us, and each of us, than we can imagine. That's why we need to be pressing into Him continually, allowing Him to show us these things and delighting to appropriate them. Few things delight a father more than for his children to delight in and make good use of what he provides for them. I know that as a father myself, and the Bible is clear that it is true for our Heavenly Father as well.

聖書の英語訳と日本語訳とではこのパウロのとても長い文章において異なった解釈を採っています、しかしここで述べられている主題はおそらく私の宣教の中心的なテーマです。一般的に信者は神ご自身について(17節に触れられているように)、特に神が我々の中で、我々のために、そして我々を通してなさってきたことや今からしようとしておられることについてとても知識が乏しいものです。無知とは、よいことでありません!それ自身は罪ではありませんが、無知であることに甘んじ満足していること…このようなことが私にとって罪深いことなのです、なぜならそれは我々の価値観がゆがめられ、キリストを全ての上に置いていないことを意味するからです。神は我々以上に我々自身の弱さと愚かさをご存知です、それでも神は我々を愛しておられるのです、だからこそ神は我々の人生に様々な出来事を起こさせ、我々が神を求めるように導びかれるのです。もし私達が物事をはっきりと見ることができないならば、神によく見える目を求めることが必要です!神は私達が想像するより遥かにたくさんのものを私達全てに、そして私達一人ひとりのために備えておいでです。そういうわけで私達は絶え間なく主を追い求め、神にそれらを我々に顕していただき、喜びをもってそれらを活かしていくことが必要なのです。父親にとって、自分が子供たちのために与えたものを子供たちが喜んでくれ、上手く使ってくれること以上に喜ばしいことはそうありません。私自身も一人の父親としてそのことがわかっていますし、聖書も私達の天なるお父様も同じであるということをはっきりと示しています。

I haven't always been quick to seek, recognize, and delight in God's plan and provision for me, but I think my batting average is improving! I desire so strongly that it's painful sometimes for the believers to open their eyes, see, and believe what God has done for them. So often it seems like they run around with their eyes tight shut, bumping into things and complaining that God doesn't love them! I cannot force them to see, but I can pray for them as Paul did, because it is the Holy Spirit who provides our spiritual vision. I don't think I could list all the times God has opened my eyes to realize that He has already provided the answer to my problem, to see His provision. I am to be patient with the believers, but never stop encouraging them to get their eyes off of themselves and what they see as their problems, so that they will be able to see God and all His wonderful plans for them. I need to help them understand that if they will do that, their problems will fade to relative insignificance.

私は神のご計画や私のために備えてくださっているものを求め、理解し、喜ぶことに常に敏感というわけではありませんでした。しかし、私の打率は良くなってきていると思います!私はこの教会の信者達が時に痛みを感じながらも神がなさってきたことに対して目を開き、実際に見、そして信じることを強く望んでいます。しばしば、彼らは目を固く閉じてそこら中を走り回り、あちこちぶつかって、そして神は自分たちを愛していない!と不平を言っているように見えます。私は無理に彼らの目を開かせることはできません、しかし私はパウロがやったように、彼らのために祈ることはできます、なぜなら私達に霊的な眼力をくださるのは聖霊だからです。私は神が私の目を開き、神がすでに私の問題に対する答えを与えてくださっていたことに気づき、神の御備えを見た時をすべて書き記すことはできないと思います。私は信者達に対して忍耐強くあり続け、彼らを自分達自身と自分達の問題と思っていることから目を離して、神と神の彼らに対する素晴らしい御計画に目を向けられるように絶えず励まし続けなければなりません。私は、もし彼らがそうするならば、彼らの問題は相対的に重要ではなくなり消えていってしまうことを理解できるよう助けていく必要があるのです。

Father, again I have outlined something I can't possibly do in my own wisdom and strength. Thank You, because this means that when it happens, it will be clear that it is Your doing and not mine. Thank You for the sharp awareness of my own imperfection. Help me do as I seek to get others to do, fixing my eyes on You so that I will be able to see everything from Your perspective, resting and delighting in You, for Your glory. Thank You. Praise God!

天のお父様、もう一度、私自身の知恵と力では到底不可能なことの外観を示しました。ありがとうございます、なぜならそんなことが起こるとき、それはあなたがなさっていることであり、私の手によるものではないことが明らかになるからです。私の不完全さをはっきりと実感させてくださることに感謝します。他の人々があなたの中で安らぎ、あなたの臨在を喜べるよう私が導いているとき、私を助けてください、あなたの視点からすべてをみることができるように、私の目をあなたのもとに向けてください。感謝します。神を讃えよ!

0 件のコメント:

コメントを投稿