2010年9月25日土曜日

2010/09/18

エペソ 4:12-13 それは、聖徒たちを整えて奉仕をさせ、キリストのからだを建て上げるためであり、ついに、私たちがみな、信仰の一致と神の御子に関する知識の一致に達し、完全におとなになって、キリストの満ち満ちた身たけにまで達するためです。

I have quoted verse 12 for a long time as part of my job description, but for some reason I had never really connected verse 12 with verse 13. I didn't understand that preparing the saints for works of service moves them toward unity of faith and knowledge of the Son of God. As someone with gifting as a teacher I have certainly sought to impart knowledge of the Son of God, but I didn't understand that preparing the saints for works of service is part of that. You can't really understand Jesus apart from His washing His disciples' feet. Serving is an integral part of understanding Christ, because otherwise we descend into pride and jealousy and all sorts of things that cloud our minds and hearts. Jesus taught service first of all by example, but then He used words to make sure His disciples understood what He had just shown them. A church leader who fails to exercise a servant spirit isn't going to build up the Body of Christ in unity of faith and knowledge, however gifted he might be otherwise. Imparting information without providing opportunities and training for using that information isn't going to do much for building up the Church. That is probably a major flaw in the prevalent model of how we “do church.” A half-hour lecture (or 15 minutes, or an hour, or whatever) from the pulpit once a week is going to do very little to move the Church toward “the full stature of Christ.”

私は長い間この12節を私の職務内容説明書の一部として引用してきました。しかしいくつかの理由で私は12節と13節を真に結びつけて理解することはできませんでした。私は奉仕の働きのために聖徒を整えることが、彼らを神の御子の信仰と知識を統合することに向かわせるということを理解していませんでした。教師としての賜物を授かった者として、私は確かに神の御子の知識を伝える術を模索してきました、しかし私は奉仕の働きを行う聖徒を整えること自体もその一部であることを理解していなかったのです。イエスが彼の弟子たちの足を洗った意味を理解しないならば、彼を真に理解したとはいえません。奉仕はキリストを理解する上で必要不可欠な部分です、なぜなら奉仕の心がなければ我々は高慢や嫉妬など我々の精神と心を曇らせるすべての感情のレベルへと堕ちていってしまうからです。イエスは何よりも先に例えを用いて奉仕を教えました、しかしそれから彼は弟子たちにわが身をもって示したばかりの行いを彼らが理解しているか確かめるために言葉を用いたのです。たとえある教会のリーダーがいかなる他の賜物に恵まれていたとしても、奉仕者の精神を実践することに失敗するようであれば、彼は信仰と知恵に結ばれたキリストの体である教会を建てあげようとはしないでしょう。情報を使ったトレーニングやチャンスを与えることなしに情報だけを伝えようとしても、それは教会を建て上げることにはあまり役に立たないでしょう。それはおそらくどのように我々が“教会を創る”かの流行りのモデルに見られる大きな欠点でしょう。週に1度の講壇からの1時間半の説教(かもしくは15分でも、1時間でも、どんな長さでも)ではその教会を“キリストの満ち満ちた身たけ”にまで成長させるのは難しいでしょう。

Ouch! That certainly hits me right between the eyes! With my gifting and personality, I tend to feel that simply imparting information is sufficient, when that is far from the truth. I have wanted the believers to be grounded in Scripture and take initiative and responsibility in serving, but I haven't walked them through things so that they will really know what to do. I have been heavy on lecture and light on practicum. Any time I teach a truth, at the very least I need to give pointers in how to walk it out. I have tried to do that, but I need to seek and make use of teachable moments outside of the pulpit so that the believers may indeed grow into full maturity. For example, I can't expect them to be aggressive in evangelism if I don't show them how.

あぁっ、それは確かに私の痛いところを突いてきます!私の才能と性格からいって、私は単に情報を伝えるだけで十分であると感じてしまいます、しかし真実は全くそうではありません。私は信者達が聖句に基づき奉仕において指導権と責任感を持ってくれることを願ってきました、しかし私は彼らが何をすべきか本当にわかるように物事を通して彼らと共に歩んではいませんでした。私は説教に重点を置き、実践は軽んじていました。私が真実を教える時はいつでも、最低でも私はどのようにそこへ向かって進むべきか矢印を与える必要があるのです。私はそうしようと努めてきました、しかし信者達が実際に完全に成熟することができるように、私には講壇から離れて教えとなる瞬間を求めそれを利用する必要があります。例えば、私は彼らにその方法を教えていないのに、彼らが福音伝道に積極的になってくれるよう期待することはできないのです。

Father, this isn't the first time You've tried to point this out to me. Its just the first time You've used this passage to do so. Forgive me for being so slow to understand and follow through. Thank You for the training opportunity You're opening up to me right now. Help me be faithful in exercising it, so that the Body of Christ may indeed be built up. Thank You for this chance to go beyond words and grow in my own living out of Your Word. I certainly don't know the details of what You have planned, but it is exciting. Keep me from the traps that lie along the way, so that I may faithfully fulfill all that You intend, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

天のお父様、あなたがこのことについて私に指し示してくださったのは今回が初めてではありません。この一節を用いて示してくださったのが初めてというだけです。理解し、完全に従うのが遅い私をお許し下さい。たった今あなたが私に導いてくださるこの訓練の機会に感謝します。それを実践することに忠実であるよう助けてください、そしてキリストの体が実際に建て上げられていきますように。言葉を越え、私の生活の中であなたの御言葉が大きく成長していくこの機会に感謝します。確かに私はあなたが計画しておられる詳細はわかりません、しかし私は興奮しています。あなたの栄光のため、あなたが意図されている全てを私が忠実に達成できるように、その途上に潜んでいる罠から私をお守りください。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿