2010年5月4日火曜日

2010/04/29

詩篇 118:19-20 義の門よ。私のために開け。私はそこから入り、主に感謝しよう。これこそ主の門。正しい者たちはこれより入る。

Very often we take God's grace so lightly. In the New Testament age we rightly stress that Jesus' blood can cleanse any sin, and that we don't have to clean ourselves up before we come to Him in repentance, because we can't. However, living in fellowship with Him from that point calls for walking in holiness. This isn't legalism, it's simple fact. The Bible is clear that if we nurture sin, it cuts us off from God (Psalm 66:18). John goes to some length to express that though everyone does sin, a true child of God does not continue in sin; it is repulsive to him. (1 John 1:8; 2:6, 9; 3:9-10) Society today (under the influence and strong encouragement of the devil) says we can do anything we feel like at the moment. Sadly, even some churches have swallowed this lie. We cannot enter God's presence unless we come through the gate of righteousness. It is true that our own righteousness is as filthy rags (Isaiah 64:6), but we have to choose to put on the robes of righteousness that Jesus has prepared for us. Otherwise, we are cast out (Matthew 22:8-13). This particular message has largely been lost from the Church today. As Don Francisco sings, “Holiness: it's the Lord's command, not the Lord's request.” Saying that, it's important to remember the line just before that in the same song: “It's not your food or drink; it's not the way you dress.” Holiness, righteousness in the sight of God, is indeed seeing and acknowledging God and responding appropriately. As the Lord spoke through me March 28th, that is lifestyle worship, and anything less is inadequate.

私たちは神様の恵みを軽く見ることがあまりにもしばしばです。新約聖書の時代には、イエスの血潮によってどのような罪も清められ、イエスの御前に悔い改めるなら自分で清める必要はないことが強調されています。自ら清めることはできないからです。そうした視点に立ち、イエスと交わって生きることは清く歩む事を求められます。これは律法主義的ではなく、単純な事実です。私達に不義があるなら神様から切り離されると聖書にはっきりと書かれています。(詩篇66:18)誰でも罪を犯すが、真に神の子であるなら罪を犯し続けない事をヨハネは長々と説明しています。(1ヨハネ1:8,2:6,9、3:9~10)今日の社会は(悪魔の強い影響と勧めのせいなのですが)思った瞬間に何でもできるのだと教えていますが、悲しいことにそうした嘘の考えを受け入れている教会もあります。しかし、義の門をくぐらない限り、神のご臨在に入ることはできません。実に、私たちの義はみな、不潔な着物のようです。(イザヤ64:6)けれども、イエスの用意なさった義の着物を着るよう選択しなくてはなりません。さもなくば、選ばれません。(マタイ22:8~13)今日の教会では、このメッセージが広く欠如しています。ドン・フランシスコが「聖さ。それはリクエストではなく主の命じられたこと」と歌った通りです。同じ曲中の直前の歌詞に「食べものや飲み物ではなく、ましてや着物でもない」とあります。神の聖さ、義は神を見て知ることであり、相応しく応答をすることにあります。3月28日に主が私を通して語られたように、それは生活を通しての礼拝であり、それこそ相応しいことなのです。

This point has been growing in me ever since the Lord spoke that through me in March. He woke me up early this morning with a dream of me leading an impromptu song on these lines: “Jesus, we give You the glory; Jesus, we give You our praise, But we know that it doesn’t mean much until we give You our days.” If I am only speaking truth and not living it, my words are hollow and powerless. However, if I am speaking God's Word out of a lifestyle of fellowship with Him, then nothing on earth can resist His power expressed through me. I must never be presumptuous, but I also must not limit God through my unbelief. I have no personal power, but God's power through me is infinite, if I am perfectly aligned with Him. I must not let temporal things get in the way of the eternal things God wants to do in and through me.

主が3月に私を通してそれを語った以来、この教えが私の内に大きくなってきています。今朝、早く、主が夢を見させてくださり、目覚めました。夢を見て即興の歌詞が浮かびました。「イエスよ、あなたに栄光を捧げよう。イエスよ、あなたに賛美を捧げよう。日々の暮らしを捧げないならば、それらも意味のないことだ」といった内容です。もし私が真実を語るばかりで、その通りに行動しないならば、私の言葉は空しく力のないものとなるでしょう。けれども、神の御言葉を語り、神と交わりながら生き方を通して示すならば、私を通して表現される神のみ力に逆らうことは何物にもできないでしょう。決して驕ることなく、さりとて神に限界を設けることがあってはなりません。私個人は無力ですが、神と完全にともにいるならば、神は私を通して無限に働かれます。神が私を通して、また私の内に望んでおられる永遠を求め、束の間のことに邪魔をされることのないようにします。

Father, I feel a rising tide of Your Spirit in me. I have been very slow to get to this point, but that's not been Your fault! Thank You for Your patience with me. Keep me from creating scenarios in my mind, trying to figure out what You're going to do and how. Rather, help me go deeper and deeper in fellowship and obedience with You. Thank You for the taste of victorious spiritual warfare You gave us the other night. It had been a long time since I had prayed like that. Help me expect You to work through me, look forward to it, and not let anything get in the way. May Your name be hallowed, Your kingdom come, Your will be done, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様。あなたの御霊が私の内にうねりを上げて大きくなっているのを感じます。到達に遅い私ですが、それはあなたのせいではありません。私への忍耐を感謝します。私が自分であなたの御計画を分かろうとして、シナリオを描くことのありませんように。むしろ、ますます深く交わり、従うように助けてください。先日、夜、霊的戦いに勝利したことを有難うございます。こうした祈りをもう長くしてきました。あなたが私を通して働いてくださることを期待していられますように。妨げを取り除き、あなたの働きを心待ちできますように。御名が崇められ、御国が来たり、御心がなされますように。あなたのご栄光のために。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿