2010年5月14日金曜日

2010/05/12

詩篇 143:9 主よ。私を敵から救い出してください。私はあなたの中に、身を隠します。

There are so many clues in his Psalms as to why David was counted as a man after God's own heart. This Psalm has several of those, but this verse is one that I don't think has ever stood out to me before. David is actually using terminology here that is central to the New Testament, and actually to the Gospel itself, when he says, “I hide myself in You.” Being “in God,” “in Christ,” “in the Spirit” is the greatest privilege of the believer, because that is how we receive the abundance God has for us. Faced with difficulties, David was making the very best possible choice by saying he would hide himself in God. David had many physical enemies, but this applies to the spiritual enemies every believer faces even more than it does to physical enemies. When the devil comes after us, we need to just step into Jesus!

ダビデが神の御心を求めた人であったと言われているのか、そのヒントがダビデの書いた詩篇には沢山あります。この一編もその一つですが、かつてはさほど際立った印象を持ってはいませんでした。ダビデは新約聖書の核となる言葉を使っていて、それは実は福音そのものです。「あなたの中に、身を隠します」と言っている箇所です。「神の中に」「キリストの中に」「御霊の中に」いるとは、信者にとって最大の特権です。神から私たちへの豊かさを頂くことだからです。困難に直面して、ダビデは、神の中に見を隠すと言って、できうる限りの選択をしました。ダビデは実際に多くの敵がありましたが、現実の敵よりも霊的な敵を戦っている各々の信者にも応用できることでしょう。悪魔が追いかけてきたら、イエスの元に行きましょう。

I have had a recurring fantasy, based on a science fiction story I read in my childhood, of being able to put on some kind of “energy field” that would not only alter my appearance, it would give me many powers and abilities I don't have naturally so that I could be a “champion of justice,” or some such thing. Actually, I have something that's better, because I can “put on Christ,” (Galatians 3:27 and many more), and in Him is the fullness of the Godhead! (Colossians 2:9) As a pastor I try to help people understand that this is available to them, but I've got plenty of room to grow in walking in it myself. I shouldn't wait until I am aware of danger and/or attack before hiding myself in Christ! That's where I need to live, because only there will I find true life, joy, peace, and satisfaction.

子供時に読んだSFが元になり、繰り返しファンタジーを夢見ていました。ある種の「エネルギーフィールド」が私の容貌を変えるだけでなく、本来以上に多くの力と能力がついて「正義のチャンピオン」となるといった筋です。ですが、実は私はそれ以上のものを持っています。「キリストを身につけ」(ガラテヤ3:27、その他多く)ており、神の満ち満ちた御性にあるからです。(コロサイ2:9)牧師として、これらの御言葉が人々にも当てはまることを分かってもらうよう手助けしようとしていますが、まだこの分野でも私は成長しなくてはなりません。キリストの中に身を隠す前に、危険や攻撃を察知すべきでしょう。キリストの中こそ私の生きる場所であり、唯一、真の命、喜び、平安、満足のある所だからです。

Father, I have so much more to learn about being in Christ, in You and in Your Spirit, with You dwelling in me by Your Spirit. Like my father before me, I know that it is only by Your grace and the indwelling revelation of Your Spirit that this will happen. Help me seek it more than anything else, to value it above life itself, because that is indeed its true value. All that I desire – effectiveness in ministry, peace, joy, all the rest – is found there. I know that, yet I allow other things to get in the way. Help me seek You with singleness of heart, so that I may abide in You and You in me, fulfilling Your plans on Your schedule for Your glory. Thank You. Hallelujah!

父よ。キリストの、あなたの、御霊の中にいることについて、学ぶことが多くあります。御霊によってあなたが私の内にいてくださいます。私の父もそうでしたが、あなたの恵みと御霊の啓示によってのみ起こる事を私は知っています。何よりも、そのことを求め、命そのものよりも大切にできますように。なぜなら真に大切にされるだけの価値あることだからです。効果的なミニストリー、平安、喜び、私の望むものは全てそこにあるからです。さまざまな邪魔があるには知っています。思いを一つにしてあなたを求めるよう助けてください。そうして私があなたの内に住み、あなたが私の内にありますように。私への御計画が時宜にかなって成就されますように。あなたのご栄光のために。有難うございます。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿