2010年5月4日火曜日

2010/04/30

詩篇 119:43 私の口から、真理のみことばを取り去ってしまわないでください。私は、あなたのさばきを待ち望んでいますから。

This is the prayer of a man who knows he speaks God's truth. Every preacher should have that assurance, but sad to say, it seems that some do not. The authority of Scripture has been attacked in every way the devil can think of, but if a preacher doesn't know it's the Word of God, then he's got nothing to say. Likewise, if a preacher isn't willing to let the Word speak to him to convict, guide, and encourage, then trying to use it for those purposes toward others will be empty and futile. I like the Japanese expression in the second half of the verse: “I wait expectantly (in hope) for Your laws.” A true man of God isn't going to act until he's heard from God, but that hardly makes him inactive, because he grasps the principles that are already laid down in Scripture. Specific guidance on specific issues is wonderful, and God isn't stingy in that area, but sometimes we grind to a halt seeking guidance when God is waiting for us to realize that He's already given abundantly clear guidelines on the issue we're worried about.

これは神の真実を語っている事が分かっている人の祈りです。すべての説教者がこうした確信を持っているべきでしょう。しかし悲しいことに、そうではない説教者がいるようです。悪魔の試みるあらゆる攻撃に聖書の権威者はさらされています。もし説教者は神の御言葉かどうか分かっていないならば、語ることができないでしょう。同様に、説教者が罪を認めさせ、導き、励ますように御言葉を語らないならば、いくら努力しても人の耳に空しく無益なものとなってしまいます。私はこの節の後半部分が気に入っています。「私は、あなたのさばきを待ち望んでいますから。」の箇所です。神に真実である人は、神から言葉を頂かない限り行動することはありませんし、じっとしていられないでしょう。それは聖書に述べられている教えを理解しているからです。特定の問題への特定の導きは素晴らしいもので、神様は吝嗇な方ではありません。私たちが苦しんでいる問題に対して神様が既にはっきりとした導きを与えてくださっていて、私たちが気づくことを神様は待っておられます。しかし、その導きを私たちは求めるのをやめてしまうことがあるのです。

I've fallen into that last trap a few times, enough to realize that the bait is “our desires” that war against what we know to be God's will.
That's why Paul dealt with this issue extensively, in Romans 7 and 8 and Galatians 5, mentioning it in passing in Ephesians and Colossians as well. I've also fallen into the first trap at times, proclaiming the Truth without allowing it to deal with me. I'm blessed with a considerable familiarity with the Bible, but I've got to stay alert so that I won't proclaim it without doing it, thus deceiving myself (James 1:22). If I will remain open to the Word working in me, then I can indeed wait expectantly for God's laws, His judgments, to be manifested in every area of my life.

私は2~3度、この後半の罠に陥ったことがあり、その罠におびき寄せられるのは「人の欲望」であり、それが神の御心との戦いであるとよく分かりました。ローマ書7,8、ガラテヤ5で、またエペソ、コロサイで、パウロがこの問題に多くを割いて説明しているのはそのためです。また、初めの罠に陥ったことも数回あり、私が取り扱うべきではない分野の真実を語りました。私は聖書に大変な詳しく、恵みを受けていますが、気をつけているべきでしょう。自分を欺いて、ただ聞くだけの人にならないためです。(ヤコブ1:22)私の内に働いている御言葉に心を開き続けるならば、神の法則、裁きが私の生活のあらゆる側面で示されることを、心から待つことができるでしょう。

Father, thank You for the privilege of proclaiming Your truth. You have been faithful to do that in and through me over the years. Help me be more and more effective in transmitting that truth so that it sinks into people's hearts and minds and manifests in their actions, bearing the fruit that You intend. I certainly can't do that in my own strength, but You can do it through me, and that's what I ask for. May I be an effective sower, waterer, and, yes, harvester, so that more and more people may be gathered into Your kingdom in fullness, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様。あなたの真実を広く語る特権をくださり感謝します。何年も私の内で、私を通して真実で下さっていることに感謝します。真実をますます効果的に伝えていけるように助けてください。人の心と思いにあなたの真実が深く沁み込み、行いに現れますように。意図されたように実りがありますように。私の力で成し得ませんが、私を通してあなたが成すことができます。それこそ私の望む事です。種をまき、水をやり、そして、収穫する人になれますように。ますます多くの人があなたの御国へと集いますように。あなたのご栄光のために。有難うございます。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿