2010年5月5日水曜日

2010/05/02

詩篇 119:99-100 私はすべての師より悟りがあります。それはあなたのさとしが私の思いだからです。私は老人よりもわきまえがあります。それは、私があなたの戒めを守っているからです。

At first glance this might seem to be a very conceited statement, but it actually has some very important insights. Particularly in spiritual things, students can surpass their teachers because it's a matter of focus. Knowing spiritual truth as fact isn't enough; we've got to mull it over, think of its implications, and apply it for it to make the difference in our lives that God intends. Likewise, knowing God's will but failing to do it is foolish; the choice to be obedient instantly takes us to a higher level of discernment. Several verses in this Psalm speak of the author's suffering. It would seem that he was seriously ill at one point, but he spent the time on his sickbed thinking about God's law and considering what it meant for him. That is indeed a good path to spiritual maturity!

一読しただけでは、大変思いあがった発言に思えますが、実はとても重要な見方を含んでいます。焦点の当て方如何によって、特に霊的な面で、生徒は師を超えることがあります。霊的真実を事実として知っているだけでは不十分です。熟考し、意味合いを考え、神の意図に沿った生き方になるように応用せねばなりません。同様に。神の御心を知りながら行わないならば愚かです。従順であるならば、分別がつく高いレベルにすぐになれるでしょう。詩篇の数編には作者の苦悩が表されています。ある時は、重い病だったようですが、病床にあってただ神の法則を思い、それが彼自身にどういった意味があるのかを深く考えていました。それこそ、まさに霊的成熟への正しい道のりです。

In my younger days I might have claimed this passage, but in my case it would have been conceit indeed! That's because I had a lot of head knowledge of the Bible but I was certainly not faithful in meditating on it, seeking to be obedient. Now that I am past 60 I am finally getting around to mulling the Word over in my mind, seeking deeper understanding so that I may apply it better, but it has certainly taken me a long time to get to this point! I feel like I am finally getting to a place where I might be useful to God, but I wasted a lot of time in the process. However, rather than focusing on regret, I need to focus more and more on God and His Word, because the power and the ability isn't in me in the first place, it's in Him. If I will be available and obedient, the next 20 years will bring far more fruit that the past 40!

若い頃、私はこの節を教えたかもしれませんが、私の場合、全く思い上がりだったことでしょう。私にあったのは知識としての聖書であって、じっくり考えたり、従うことをしませんでした。今や私は60を超え、心にみ言葉を沁み込ませて考え、より良く応用するため、深い理解を求めるようになっています。しかし到達するには長い時間がかかっています。神に用いられるであろう位置に、ようやく近づいているのですが、その過程で多くの時間を無為にしています。しかし、後悔するばかりではなく、ますます神とみ言葉に目を向けていくべきです。力と能力が、まず私にあるのではなく神にあるのですから。もし神の用いられ従うならば、これから先の20年はこれまでの40年よりもさらに大きな実りがあることでしょう。

Father, thank You for Your grace and love. Thank You for Your patience and mercy. Thank You for Your willingness to use even such a one as I. Help me indeed meditate on Your Word and allow it to bear Your fruit in and through me. Help me get out of the way more and more so that You will be free to do all that You desire to do. Help me live out Your Word, not as academic knowledge but as vital, life-giving truth, so that many may receive life through me, for their salvation and Your glory. Thank You. Praise God!

お父様。あなたの恵みと愛を感謝します。あなたの忍耐と憐れみを感謝します。私のような者をも進んで用いてくださり感謝します。み言葉を熟考し、私の内に、私を通して、あなたの実りがありますように。さらにさらに、あなたの望まれる事が全て思いのまま、なされますように。私があなたの御言葉にそって生きるように助けてください。ただ知識としてではなく、命を与える誠の必須としていけますように。そして、私を通して多くの人が命を頂けますように。人々の救いとあなたのご栄光のために。有難うございます。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿