2011年1月24日月曜日

2011/01/17

詩篇 44:6-7 私は私の弓にたよりません。私の剣も私を救いません。しかしあなたは、敵から私たちを救い、私たちを憎む者らをはずかしめなさいました。

The point of this passage is vitally important, yet it is all too often forgotten. That is, it is not our tools that do the job, whether the job be battle or anything else, it is God, working through us and the tools in our hands. It is nice to have good tools, and most of us delight in them for our particular area of expertise. For someone not given to that particular area of endeavor, it can be mystifying or amusing to watch someone rhapsodize over a particular tool, but when the shoe is on the other foot, we are just as likely to do the same sort of thing. Good tools indeed make tasks easier, but we must not forget that God is above and beyond it all, and without His help we can accomplish nothing. However, with His help, even inferior tools can accomplish amazing things. The Bible says that God deliberately chooses the weak and foolish to confound those who think they are strong and wise. (1 Corinthians 1:27) If that were not so, no one would have a chance at being used by God!

この箇所の意味はとても重要なのに、あまりに忘れられがちです。その意味は、戦いであっても、何であっても、仕事を成し遂げるのは道具ではなくて、私たちと私たちの手にある道具を通して働いてくださる神様なのです。良い道具を持つのはいいことです。自分の得意分野のための良い道具を持つのは嬉しいことです。その分野に詳しくない人にとって、誰かがある道具を喜ぶのを見ると不思議に思うか、笑うかも知りませんが、立場は逆の場合、まったく同じ事をする可能性は高いです。良い道具は確かに仕事を楽にしてくれますが、神様はすべてに勝ること、神様なしに私たちは何も良いことをできないことは忘れてはいけません。しかし、神様の助けがあれば、優れない道具でも、驚くほど優れた業をなすことができます。聖書には、神様は、自分は強いと賢いと思っている人たちをはずかしめるために、意図的に弱い、愚かな者を選ぶのです。そうでなかったら、誰も神様に用いられる機会はないでしょう!

This really came home yesterday as I watched a sport fisherman with some new fishing equipment. I was reminded of my own feelings and actions in relation to photographic equipment, and I said so. However, just as a fisherman cannot force a fish to take his hook, the best photographic equipment produces mediocre results without being able to see the shot in the first place, and that is a gift from God. I have had a tendency to rely on my tools over the years, whether they were material tools or abilities I had been given, but I have had to learn that even the best tools won't get the job done without God. I have complained about my lack of administrative gifting, but God is drawing this church together in spite of that, and the organization is really shaping up. I need to remember, and communicate to the believers, that even inferior tools, when fully submitted to God, will accomplish far more than the finest tools used without reliance on God. I continue to feel that God has magnificent plans for this church in this year, but we will not move into them if our focus is on tools rather than on God.

昨日、新しい釣具を持っていた釣り好きの人を見て、これはぴんと来ました。カメラ道具に対する私の反応を思い起こされたので、それを話しました。しかし、漁師は無理に魚に針をかませることができないと同様に、写真を事前に見えないと、どんなに優れたカメラを持っても、まあまあの結果しかえられません。その事前に見えることは神様からの賜物です。私の人生には道具に頼る傾向が確かにありました。その道具は物理的なものであっても、才能であっても。しかし、神様なしでは、どんなに優れた道具でも、仕事を成し遂げることができません。私には管理の賜物がないと大分つぶやきましたが、それにかかわらず、神様がこの教会を整え、組織はしっかりしてきています。優れない道具でも、神様に完全にゆだねられ、捧げられていると、神様なしの優れた道具よりもすばらしい業をなすことを覚え、信徒たちに伝えなければなりません。神様が今年、この教会のためにすばらしい計画を持っていると今も確信していますが、神様ではなくて、道具に集中してしまうと、その計画は実現しません。

Father, thank You for this reminder. Thank You for the many good tools you have placed at our disposal. Help me keep my focus on You rather than on the tools! As someone who is mechanically inclined, such tools, and particularly electronic ones, are glittering toys for me. I really need Your help to maintain my focus! Help me remember that the only things I take with me to heaven are the people I win to You, so that I will use everything You place in my hands to win as many as possible, for their salvation and Your glory. Thank You. Praise God!

父よ。あなたが私たちに与えてくださっているいろんな良い道具を思い起こさせてありがとうございます。道具にではなくて、あなたに集中できるように助けてください!機械好きの私にとって、そんな道具、特に電子機器、はキラキラのおもちゃです。焦点を保つのにあなたの助けは欠かせないのです!天国に持っていけるのは、救いに導いた人たちだけのことを覚えさせてください。そうすれば、私の手元にあるすべてを用いて、あなたの栄光のために一人でも多くを救いに導こうとするでしょう。感謝します。神をたたえよう!

0 件のコメント:

コメントを投稿