2011年1月29日土曜日

2011/01/26

詩篇 119:111 私は、あなたのさとしを永遠のゆずりとして受け継ぎました。これこそ、私の心の喜びです。

God's Word is a treasure beyond anything the tax office would be interested in. It is the heritage of every believer, but sadly, many do not value it rightly. Not only do they not appropriate it with joy for themselves, they fail to pass it on to succeeding generations. Various nations have inheritance taxes to varying degrees, but there is no tax on passing on the Word of God! And this is a treasure that can be shared without diminishing. Quite the opposite, in fact, because the more active we are in communicating God's Truth, the more deeply and firmly it is deposited in our own hearts and lives. Failing to appreciate the Word of the Lord is like letting your dog eat out of a family heirloom bowl, for example.

神様の御言葉は税務署が興味あるものよりはるかに優れた宝です。一人ひとりの信徒にゆずり受けた財産ですが、多くの人はそれを正しい価値観で見ていません。自分のために喜んで受け取らないだけでなくて、次世代にも伝えません。いろんな国には相続税がありますが、神様の御ことばを伝えるのに税金はかかりません!この宝はいくら分け与えても、減りません。実は、その逆です。なぜなら、神様の真理を伝えるほど、私たちの心と人生に深く植えられるのです。神様の御ことばを評価しないのは、家宝の器を犬のえさ入れに使うようなことです。

That particular example occurred to me because I did exactly that, using a lacquer candy dish I had inherited as a dog dish, since I didn't especially care for it, and it was indeed ruined. Only later did I realize that it probably had been fairly valuable, for its age if for no other reason. Thankfully, my major inheritance is exactly what this verse is talking about, and that is indestructible! I come from generations of people who loved God and His Word, and that is a treasure indeed. I only recently learned that one of my mother's grandfathers was also a preacher, so that makes me at least the 4th generation! Thankfully, each of those generations sought to pass on the treasure they found in the Bible, as I do. I have no greater joy than sharing this treasure with those who are eager to receive it. I am to apply myself to making full use of my spiritual inheritance, which certainly includes passing it on as effectively as possible to as many as possible.

その実例が私に思い浮かんだのは、私はちょうどその事をやってしまいました。母の残した漆の器があまり気に入らなかったので、犬のえさ入れに使い、壊れてしまいました。その後、年代ものとして、その器の価値を知りました。感謝すべきことは、私の主な遺産はこの子の箇所が語っていることで、それは壊れません!私は神とその御ことばを愛した何世代もの末です。最近知ったばかりですが、母の祖父も、牧師でした。それで、私は少なくとも4世代目です。感謝すべきことですが、その各世代は私と同様に、聖書に見つけた宝を人に分け与えようとしました。喜んで受ける人たちにこの宝を分け与えるのはこの上もないことです。私が受け継いだ霊的遺産を積極的に生かさなければなりません。それは、一人でも多くの人にその宝をなるべく効果的に伝えることです。

Father, thank You for the spiritual riches You have poured out on me. Help me not take that for granted in any way, but operate constantly in gratitude and obedience, as a good steward of Your grace. I certainly didn't earn my ancestors! Keep me from acting like I think I did. May I always speak Your truth in love, in all humility, so that nothing will hinder Your Word through me having its full effect, for Your kingdom and Your glory. Thank You. Praise God!

父よ。あなたが私に注いでくださった霊的財産を感謝します。私はそれを当たり前にしないで、あなたの恵みのよき管理者として、常に感謝と従順のうちにすごせるように助けてください。私は私の先祖を勝ち得たわけではありません!私はそうしたかのように振舞わないように守ってください。あなたの御国とご栄光のために、あなたの御ことばが私を通して十分に働く妨げのないように、私に愛と謙遜を持ってあなたの真理を語らせてください。感謝します。神を称えよう!

0 件のコメント:

コメントを投稿