2011年1月29日土曜日

2011/01/24

詩篇 112:4 主は直ぐな人たちのために、光をやみの中に輝かす。主は情け深く、あわれみ深く、正しくあられ る。

The differences between the NIV and the Japanese are very interesting. The NIV seems to put the focus on man, saying that light shines in the darkness for a good person because he is so good, but the Japanese puts the focus squarely on the Lord, saying that He causes light to shine in the darkness for those who are upright, and the second half of the verse says that the Lord is the one who is gracious, compassionate, and righteous. (The NIV gives that as a possible reading in a footnote.) The difference is important. When the focus is on man, we get legalism and pride. When the focus is on God, then we understand that it is all by grace. Having said that, it's important to note that what the Psalmist is saying is that when our hearts are lined up with the Lord (upright), He is our light even in dark circumstances. Everyone has dark times occasionally, some more than others, but if our hearts are pointed toward God, then even in the middle of the darkness we still have light. Some people really put down Christians who are depressed. All I can say is, they've never really encountered depression! Christians can get depressed, particularly because the devil targets them so fiercely, but that's no reason for despair. Depression clouds our reasoning, so it's important to be intentional in putting and keeping our focus on Jesus. When we do that, we see the light that leads us out of the darkness of depression.

NIV版と日本語版の聖書訳の違いは興味深いものです。NIV版では、神は善良な人間にはその善性ゆえに暗闇の中でも彼に光を注ぐと言っているように、人間に焦点を当てているようですが、一方日本語版では、神は前向きな人間たちのために暗闇の中でも光を輝かせると言い、この節の後半では神は情け深く、あわれみ深く、正しくあられると言っているように、頑なまでに神に焦点を置いています(NIV版ではこのことを別訳として脚注に記しています)。この違いは重要です。焦点が人間にあるとき、私たちは律法主義と高慢さを得てしまいます。焦点が神にあるとき、私たちはすべては(神の)恩恵によるものだということを理解します。このように謳ったことによって、詩篇作者達は、私たちの心がまっすぐに神に向かっている(直ぐな心である)とき神は暗い状況下でさえも私たちの光である、ということを言っているのだと心に留めることが大切なのです。誰もが時として暗い時期を過ごします、中には他の人達以上に多くそのような時期を過ごす人もいます、しかし私たちの心が神の方を指しているならば、暗闇の時間のど真ん中でさえも私たちには光があるのです。一部の人達は落ち込んでいるクリスチャンを本当にひどくこきおろします。私が言えることは、彼らは真に落ち込むということはあり得ないということです!クリスチャンも落ち込むことはあります、特に悪魔たちがあまりに執拗に彼らを標的にするからです、しかしそれさえも絶望の理由にはなりません。鬱病は私たちの理性を曇らせます、だからイエスに焦点を置き、そこから離れないよう努めることが大切なのです。私たちがそうするとき、私たちには憂鬱な暗闇のトンネルから脱け出る光を見つけるのです。

I've never had medical treatment for depression, but that's certainly not to say I've never been depressed! However, in my own experience and in working with those who were clinically depressed, I have seen the truth of this verse time and time again. There is an abundance of darkness in the world, but the heritage of believers is light. Isaiah put it this way. “See, darkness covers the earth and thick darkness is over the peoples, but the LORD rises upon you and his glory appears over you.” (Isaiah 60:2) This truth is something I've got to keep in focus and it's something I need to communicate to the believers, in all gentleness and love. I must never cause someone to feel condemned for being depressed, but neither am I to leave them to wallow in depression. I am to let Christ shine through me, so that even if someone has lost sight of the light in their own life, they may gain enough light through me to see their way out of the depression.

私はうつ病の治療を受けたことはありません、しかしだからといってもちろん私が一度も落ち込んだことが無いと言っているのではありません!しかし、私自身の経験と、臨床的にうつ病と診断された人達と働きあったことから、私はこの節が真実であることを折に触れ目にしてきました。この世界には暗闇が溢れかえっています、しかし信徒達の遺産は光なのです。イザヤはこのように述べています:「見よ、やみが地をおおい、暗闇が諸国の民をおおっている。しかし、あなたの上には主が輝き、その栄光があなたの上に現れる。」と。(イザヤ書60:2) この真実は私が意識を集中し続けていかねばならないものであり、ありたけの優しさと愛をもって信徒たちに伝えていく必要があるものです。私は相手に鬱になっていることで非難されているように感じるような思いをさせてはなりません、しかし同時に彼らが絶望の中にもまれるにまかせていてはいけません。私は、たとえ人生の中で光を失ってしまった人が光を得て絶望から脱け出る道を見つけることができるように、私を通してキリストの光を輝かせていかねばなりません。

Father, You've allowed me to minister to quite a few depressed people. Thank You for that privilege, and for the depression I've experienced that gives me empathy with them. Help me be Your agent, Your light bearer indeed, so that all of Your children may walk continuously in the light, for their blessing and Your glory. Thank You. Praise God!

天のお父様、あなたは私に少なからぬ数の落胆した人々に奉仕することを許してくださいました。その特典に感謝します、また私自身が経験した落ち込みのおかげで、うつ病に悩む彼らに共感を抱かせてくれることに感謝します。あなたの使者になれるように、真にあなたの光を運ぶ者となれるよう助けてください、そしてあなたの子供たちがすべてあなたの祝福とご栄光のために、光の中をたゆまず歩めますように。感謝します。
神を讃えよ!

0 件のコメント:

コメントを投稿