2011年1月24日月曜日

2011/01/18

詩篇 56:3-4 恐れのある日に、私は、あなたを信頼します。神にあって、私はみことばを、ほめたたえます。私は神を信頼し、何も恐れません。肉なる者が、私に何をなしえましょう。

The definition of courage is not the lack of fear, it is moving ahead in spite of the fear. Everyone has times of being afraid of one thing or another; that is part of the human condition. However, David does exactly the right thing: in times of fear, he chooses to trust God. So much mental and emotional anguish could be avoided if people would just choose to do that! The foundation for that choice is recognizing the omnipotence and sovereignty of God, and there are many who don't want to do that. Many years ago the decision was made to put “In God we trust” on American currency. That's very noble when true, and a good reminder, but in recent years there have been people agitating to have it removed. The whole business of “separation of church and state” is nothing but a smokescreen. These people want to deny the existence of God, because they don't want to acknowledge their responsibility before Him. The problem is, you can't have it both ways. You can't get His help when you deny He exists! It has been said that there are no atheists in foxholes. However true that might be, as soon as the moment of crisis is past, the majority like to forget about God, at least in practical terms. However, it is only when we make Jesus Lord in every area of our lives that we have the peace and security David was talking about here.

勇気の定義は恐怖が欠如している、ということではなく、恐れがあるにも関わらず立ち向かっていくことです。誰もが何かしらに対して恐れている時期があるものです、それは人情の一部です。ダビデは恐怖の時にまさに正しいことをしました、それは神を信頼するということです。過剰な精神的、感情的な苦悩というものは、もし人々がそうしようと選びさえすれば、避けることは可能なのです!その選択の基礎にあるものは、神の全能と権威を認識することです、しかしそうしたがらない人々がたくさんいるのです。何十年も前に、アメリカの紙幣に「我々は神を信ずる」という一文を入れることが決められました。それが真実で、善き思い出させるものであるときは、とても気高いものです、しかし最近になってそれを外そうと運動している人々が出てきました。一連の“政教分離”運動は、見せ掛けにすぎません。これらの人々は神の存在を否定したがっています、なぜなら彼らは神の前における自らの責任を認めたくないからです。問題は、あなたはそれを両方とも手にすることが出来ない、ということです。あなたは神が存在することを否定する一方で神の助けを得ることはできません!塹壕の中では無神論者は居ないとよく言われます。それが例え真実であったとしても、危機の瞬間が過ぎるやいなや、多数の人々は、少なくとも実践的な意味において、神のことを忘れがちです。しかし、私たちがイエスを私たちの人生のいかなる領域において主とした時にのみ、ダビデがここで語っているような平安と安心を得ることごできるのです。

This is of course as applicable to me as it is to anyone else. I have come a long way in trusting God, but I still have plenty of room for growth. I have certainly learned that the more completely I trust, the better off I am. Trusting God must not be an excuse for inaction, passively waiting for things to drop into my lap, but it should remove all anxiety of any sort. Put that way, it's clear how far I have to go! I need to be active in my obedience, seeking God daily for what He would have me to do, not just in the major decisions but in every area of my life. That doesn't mean I'm to have a one-hour prayer meeting each morning to decide what to wear that day, but it does mean that I'm to inquire if He has any suggestions for my attire, in an eyes-open, conversational sort of way. He is more than capable of guiding my choices to the very best in every detail. My job is to grow in sensitivity and obedience, which is to say, trust.

もちろんこのことは、他の誰とも同じように、私にもあてはまることです。私は神を信頼するのに、長い道のりを歩んできました、しかし私にはまだ成長する余地がたくさんあります。私は確かに、より完全に信頼すればするほど、私はより良く生きるということを学びました。神を信頼することが怠惰で、棚ぼたを待ち望むような姿勢の言い訳になってはいけません、そうではなく、それはあらゆる種類の心配事を取り除くべきものなのです。そう考えると、私の前途は何と長いことでしょう!私は従順において積極的になる必要があります、神が私に何をさせようとなさるのか、主要な決断においてだけでなく、私の人生の隅々において、日々探していかねばなりません。それは私がその日一日何を着るべきか決めるために毎朝1時間の祈りをする、ということではありません、むしろそれは神が私の服装について何か提案があるかどうかを、目を開き、まるで向かい合って話すようにお尋ねすることなのです。主にとって、細にいり私の選択を最良なものに導くことはとってたやすいことなのです。私の仕事は繊細さと従順さ、すなわち、信頼を育てることなのです。

Father, thank You for this reminder. I am very aware of my own foolishness in many areas, and it's not unusual for me to fear making the wrong choices. Help me trust You indeed, and not even fear what I can do to myself! More than anything, help me walk in full obedience, because knowing Your will and not doing it is deceiving myself at best and active rebellion at worst. Thank You. Praise God!

天のお父様、このリマインダー(思い出させてくれるもの)に感謝します。私はたくさんの分野で自分の愚かさをよく自覚しています、そしてしょっちゅう誤った選択をしてしまうことを恐れてしまいます。あなたを真に信頼するよう助けてください、自分自身にできることを恐れないように導いてください!そして何よりも、あなたに全幅の服従して歩めるよう助けてください、なぜならあなたの御心を知りながらそれを行わないということはよく見積もっても自分自身を欺くことであり、最悪に考えれば、あなたに積極的に反抗していることになるからです。感謝します。神を讃えよ!

0 件のコメント:

コメントを投稿