2010年7月12日月曜日

2010/07/07

ホセア 11:3 それでも、わたしはエフライムに歩くことを教え、彼らを腕に抱いた。しかし、彼らはわたしがいやしたのを知らなかった。

God is incredibly gracious to mankind, but most of the time we don't recognize His hand. It is terribly ironic, blasphemous even, that in English we speak of an “act of God” only in relation to some natural disaster. (Many insurance plans exclude “acts of God.”) God is good to us in spite of our hardheadedness and rebellion. As came out in Sunday's message, we can't take even a single breath without God's permission and grace, but you'd never know it to talk to most people. Even Christians don't act like they are aware of how utterly dependent we are on God. God allows us this much leeway to give us the opportunity to turn to Him on our own, becoming His children by our own decision and commitment, but most of us squander His grace. Much is made currently of how we have been such poor stewards of the earth, but that is just the tip of the iceberg; most of us are poor stewards of life itself.

神は信じられないほどに人類に恵み深いお方ですが、多くの場合、私たちは気がつかないでいます。英語で「神の行い」という表現がありますが、自然災害に関してのみ用いるのは全くひどい皮肉で冒涜的なことです。(保険関係で「神の行い」はプラン外です。)人が頑なで反抗的であっても、神様は良くしてくださいます。日曜のメッセージで語ったことですが、、神の許しと恵みがなければ、私たちは呼吸さえでさえできず、殆どの人はそのことに気がついていません。神にどれほど完全に頼って生きているかを、クリスチャンでさえ、まるで気がついていないかのような生き方をしています。こうした自由を与えてくださり、私たち自身の決意と献身で、神に自ら立ち返り、神の子供になるようにしてくださっています。しかし、私たちの殆どが神様の恵みの機会を失っているのです。この地上で、現在、不毛な奉仕者となるばかりでなく、それはほんの氷山の一角で、私たちの殆どが命そのものに不忠実となっています。

I don't have much to brag about in this area myself, but at least I realize it's a problem! Recently the Lord has been reminding me of how good He has been to me, and I need to be more active in my stewardship of His grace. Complaining about anything seems less and less reasonable the more I think about it! I need to spend my days in constant gratefulness and praise. As a pastor, I also need to work to help the believers come to this same awareness. When that is achieved, we will indeed be the people of praise and worship, prayer, and proclamation that God intends us to be.

この点、私もあまり自慢できることではありませんが、少なくとも問題に気がついてはいます。神様がどれほど私に良くして下さってきたかを思い出させてくださいました。神の恵みの良きしもべであるようにもっと積極的でなくてはなりません。何にしても不平をこぼすことは、ますます道理から離れることになります。日々、感謝と賛美を常に心に持っていたいと思います。牧師として、信者が同じ気づきを持つように助けていきたいと思います。それが出来て、神の望んでおられる賛美と礼拝、祈りと神を宣べ伝えることができるのです。

Father, the principle of grateful obedience is so important, yet we are so insensitive to Your gracious blessings. Forgive us, forgive me. Help me be Your agent in opening the eyes of the believers to the depth and breadth and height of Your gracious love for us, just as Paul prayed in relation to the Ephesians. (Ephesians 3:14-19) May I be Your agent in every area of my life, doing Your will on Your schedule with a grateful heart at all times, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様。恵みによる従順はとても大切ですが、あなたの恵みる祝福に私たちは、あまりにも鈍感です。私たちを、私を赦してください。あなたの恵みの深さ、広がり、高さに信者が目を開くよう、私があなたの働き手となりますように。パウロがエペソ人に関して祈った(エペソ3:14~19)ように、私の命のあらゆる点で、御心と時宜に適ってあなたの働き手となり、いつも心からの感謝を持って行えますように。あなたのご栄光のために。有難うございます。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿