2010年7月20日火曜日

2010/07/14

マタイ 5:43-45 「『自分の隣人を愛し、自分の敵を憎め』と言われたのを、あなたがたは聞いています。しかし、わたしはあなたがたに言います。自分の敵を愛し、迫害する者のために祈りなさい。それでこそ、天におられるあなたがたの父の子どもになるのです。」

From our standpoint, Jesus redefined everything. His definitions of such things as love, joy, faithfulness, and religion are still at odds with the way society in general thinks. Even Christians face a constant challenge in maintaining a Biblical world view. A recent poll in the US showed that a distressingly small percentage of even those identified as “Evangelical Christians” had a genuinely Biblical world view. This particular passage is an excellent case in point. It is very famous, and I've had it quoted to me by several non-Christians, including some who were very antagonistic. They were giving me opportunity to practice what this says! Jesus' definition of love was certainly not sex and it wasn't even emotion. Jesus was talking about desiring the very best for the other person, to the point of being sacrificial about it. That is where “God is love” comes in. If we think of love as a schmaltzy, emotional thing, then “God is love” makes no sense at all. It is only when we recognize that the cross of Christ is the ultimate definition of love that we start to understand what it's all about. Loving people isn't about being a doormat (which is how some of our enemies want us to understand it, so they can walk all over us) it is about caring enough to do whatever is best for them, even at personal loss. This is where loving your children enough to discipline them comes in. It is often easier, at least in the short run, to cave in to children's demands, but a genuinely loving parent will expend the energy necessary to set boundaries and enforce them.

私たちの見方から、イエスは改めて全てを定義しています。愛、喜び、信仰へのイエスの定義と宗教は一般的に人が思うものとは相いれません。クリスチャンでさえ、聖書的世界観を持ち続けるのは、常に大変なことなのです。アメリカでの最近の調査では、自らを「伝道クリスチャン」であると思っている人でさえ、真の聖書的価値観を持っているのは悲しいほどのわずかでした。今日のこの節は特にその点を適切に表しています。大変、有名な箇所なので、ひどく反抗的な人も含め、ノンクリスチャンの人たちに引用してもらったことがあります。彼らのおかげで私もこの節の教えを実践する機会が与えられたわけです。イエスの愛に関する定義は性とは無関係で、ましてや感情とも無縁です。イエスは人に最善を願うように教えています。そのために犠牲を伴うとも含まれています。そこに「神は愛なり」があるのです。もし愛を単なる感傷的なものとして考えるならば、感情的なものに過ぎません。それでは「神は愛なり」は全く意味をなしません。十字架のキリストが究極の愛の定義であると分かってこそ、全てのことを理解し始めるでしょう。愛ある人は、踏みつけられて黙っているドアマットではありません。(敵は、私たちにそういう風に思わせたいので、私たちを利用しています)愛はたとえ個人的に失うものがあっても、相手の最善となるよう関わることです。子供を躾るのも愛あることです。子供の要求に屈することは、少なくとも短期的には、ほとんどの場合たやすいことですが、真に愛ある親ならば境界線を引き、守るためにエネルギーを惜しみません。

I have the incredible advantage of having been raised by parents with a Biblical world view, but that doesn't exempt me from the pressure to think like and define things as the world does. I've got to keep watch over my attitudes and thought processes to see that they line up with the Word, and repent quickly when I find they don't. As a pastor, I deal with people whose world views run the whole gamut, from Biblical to totally worldly. The temptation to associate with the former and avoid the latter is very real, but that in itself is part of the world's attitude, liking those who are like you and disliking those who aren't. I need to love them all with Godly love, desiring the very best for them and offering myself to God as His instrument of blessing for them. In that, I need to remember that God's very best for every human being is for them to be conformed to the likeness of His Son, and often that requires strong discipline. I need to love people enough to correct them, even at the risk of their rejecting me.

聖書的世界観を持った両親に育てられた私は大きな恩恵を受けていますが、それでも世間的な価値観からのプレッシャーから自由であったわけではありません。私のあり方と思考プロセスを御言葉に照らし合わせるように心がけていたいと思います。そして気付いた時に直ちに悔い改めます。牧師である私は、聖書的価値観から世俗的価値観に至るまで、多くの世界観を持っている人と関わっています。神の愛で私は彼らを愛し、彼らの最善を願い、彼らに恵みを与える神の器として私は自身を捧げます。神の最善は彼らが御子に似た者となるようにしてくださっているのです。しばしば厳しい訓練が求められます。私はそのことを覚えていたいと思います。彼らを愛し、正しくしていきたいのです。そのためにたとえ拒絶に遭うこともいといません。

Father, that last point is one of the most painful in being a pastor, but You understand it far better than I do. Help me remember that my model is Jesus, who as Isaiah said was a man of sorrows, acquainted with grief (Isaiah 53), yet who rejoiced to be Your agent of salvation. Help me recognize and appropriate Your love for me enough to let it flow through me unhindered to all, to those who love me in return and to those who don't, just as You do, for their blessing and Your glory. Thank You. Praise God!

お父様、上に書いた最後の部分は牧師としてとても痛いことです。しかし、あなたは私よりも良くおわかりです。イザヤはイエスをさげすまれ、人々からのけ者にされた(イザヤ53)、と書いていますが、それでもあなたの救いの働き手として喜びにあったイエスを私の手本とできるように助けてください。あなたの私への愛を知り、相応しくなり、私を通してその愛が私を愛する人にも、そうでない人にもよどむことなく流れ出ますように。彼らの救いとあなたのご栄光のために。感謝します。神様を賛美します!

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