2011年3月8日火曜日

2011/02/22

アモス 5:18 ああ。主の日を待ち望む者。主の日はあなたがたにとっていったい何になる。それはやみであって、光ではない。

I doubt that this is anyone's favorite Scripture! At first glance, it seems in contradiction to much of the rest of the Bible, but there are actually quite a few passages that say much the same thing. The key is to whom they are addressed. Amos was not talking to people who were “acting justly, loving mercy, and walking humbly with their God.” (Micah 6:8) Rather, Amos was talking to people who were going through the motions of Yahweh worship, but their hearts were actually committed to various idols. Today we might not have specific idols we pray to, but if our hearts are committed to anything other than our Creator, our worship is a sham, and God has no interest in it. That's why John the Baptist, and then Jesus, proclaimed, “Repent, and believe the good news.” Without repentance, there can be no true acceptance of the Gospel. The good news of Jesus isn't something we can tack onto everything else in our lives, it has to be at the core of our being and govern everything else. For the hypocrite, the Day of the Lord is indeed one of terrible judgment, but for the repentant one who is trusting in Christ alone, it is a day of vindication, reward, and great joy.

これはおそらく、誰もの愛用聖句ではないと思います!最初見たら、聖書のほかのところと矛盾しているかのように思いますが、実は、このような箇所は聖書にいくつかもあります。ポイントは、誰に語られているかです。アモスは、「公義を行ない、誠実を愛し、へりくだってあなたの神とともに歩む」者ではありませんでした。(ミカ6:8)アモスを聞いていた人たちは、ヤハウエを礼拝する形式をしながら、さまざまな偶像に心を留めていた者たちでした。今は私たちは具体的な偶像に祈っていなくても、私たちの創造主以外の何でもに心を留めているなら、私たちの礼拝は偽りであり、神様には面白くありません。だからこそ、バプテスマのヨハネ、そしてイエス様ご自身は告げました。「悔い改めて、福音を信じなさい。」悔い改めなしには、福音を受け入れることはありません。イエス様の福音は生活と他のすべてに付け足せることではありません。私たちの心の奥底にあり、すべてを支配しなければなりません。偽善者にとって、主の日は実に恐ろしい裁きの日ですが、キリストのみに頼っている悔い改めた者にとって、その日は認められる、褒美を受ける、喜びの日です。

I don't deal with too many sham Christians, but I do deal with a few. Personally, my concerns need to be that I myself don't fall into hypocrisy, and that those I lead to faith repent indeed, and not just go through some formula. That doesn't mean I need to be a witch hunter, always doubting people's sincerity, but it does mean that I've got to be very clear that you can't tack Jesus onto anything; He must be Lord. That immediately brings me to the situation that I and every Christian faces, of having lapses in our allegiance. There, too, the answer is repentance, not covering up. We have such trouble believing that God's forgiveness is real, and that becomes a major hindrance to repentance. We don't want to confess something if it's going to be held against us. I've got to be careful that I don't hold things against people myself, but rather extend to them the grace that has been poured out on me.

私は多くの偽クリスチャンと接することはないが、何人かとは出会うことがあります。私自身が気をつけなければならないのは、私は偽善に陥らないように、そして私が信仰に導く人たちはなんだかの決まり文句を唱えるのではなくて、真に悔い改めることです。と言うのは、私はいつも人を疑うわけではないが、私はイエス様を何かに付け足すことができない、といつもはっきりしておかなければなりません。イエスは主でなければなりません。そういうと、すべてのクリスチャンと同様に、私の経験を認めなければなりません。それは、時々の神様への不忠実です。そこにも、解決は隠すことではなくて、悔い改めることです。神様の赦しは本当にある、となかなか信じないので、それは悔い改めの大きな妨げになります。本当に赦されないなら、何も認めたくありません!私が人を真に赦し、私に注がれた恵みを彼らにも差し出さなければならないのです。

Father, this is a very practical reality for all of us. Help me be fully clear about the necessity of repentance and the reality of forgiveness. We all need the revelation of Your Spirit on those issues. Help me be firm in my own grasp and application of them, and help me communicate them effectively to everyone, believers and non-believers alike, for their salvation and Your glory. Thank You. Praise God!

父よ。これは私たちみなの現実です。悔い改めの必要性と赦しの事実をいつもはっきり伝えられるように助けてください。この件にとって、私たちにあなたの聖霊の啓示を必要としています。私自身のその理解と適用をしっかりし、効率よくすべての人に、信者にも、未信者にも、彼らの救いとあなたの栄光のために伝えられるように助けてください。感謝します。神を称えよ!

0 件のコメント:

コメントを投稿