2011年3月17日木曜日

2011/03/01

マタイ 24:35 この天地は滅び去り ます。しかし、わたしのことばは決して滅びることがありません。

In many countries there is quite a push to discredit the words of the Bible, but here Jesus speaks the final word on that issue. There are things that are true for a time, and things that are true in some situations, but God's Word is Truth, and that doesn't change. The difficulty is that some of the things recorded in the Bible were indeed for specific times and places rather than for all eternity, but when we start looking for such things, it shows that our hearts aren't committed to obey God in the first place. The thing about the Bible is that, as it says in Hebrews 4:12, what God says is perfectly sharp and penetrating, and often we don't like that. Many treat the Bible like a collection of aphorisms, picking and choosing verses that suit them at the moment, but in the Last Day they will find themselves judged by the very words they took so lightly.

多くの国々において、聖書の御言葉の信用を傷つけるような圧力があります、しかしここでイエスはこの問題についての最終的な言葉を述べています。ある時代においては正しいことや、ある状況においては正であることがあります、しかし神の御言葉は真理であり、それは変わることはありません。(この問題を考える時に)難しくさせていることは、聖書に記録されている事物の中には永久的なものというよりは特定の時代や場所についてのものであるということです、しかし私達がそのような事物に目を向けること自体、そもそも私達の心を神に従うことに捧げていないということを表しています。ヘブル人への手紙4:12にあるように、聖書に書かれていることは、神のことばは完璧に鋭く刺し通すものであり、往々にして私達はそれを好まないということです。多くの人々は格言の寄せ集めのように扱い、その時々にふさわしい節を選り分けています、しかし最後の日に彼らは自分自身がそんなにも軽く扱ってきたまさにその御言葉によって裁かれるでしょう。

I have lived all my life in a very close relationship with the Bible, but that doesn't mean I've never taken it lightly. As came up a few days ago, familiarity can breed contempt, and I have a tendency to say “yes, yes, I know that,” to any Scripture, when that very reaction proves I don't really know the Truth behind the words well enough. I need to keep pressing in, all the more so because so many things in the world today are changing so fast. I need to receive my stability from God and His Word, and share that with those to whom I minister. Just last night a Christian came by to talk because they were anxious about something, but their anxiety was hardly surprising, because they have drifted pretty far from daily feeding on the Word. As I told them, Jesus' words in Matthew 6 are true in every detail, when He tells us that if we get our priorities straight, our needs will be met. My own financial picture at the moment is testing and stretching my faith, but I know that God is faithful whether I trust Him or not.

私はずっと聖書ととても親しい関係にある人生を歩んできました、しかしだからといって私が聖書を軽く扱ったことはないというわけではありません。2~3日前に書いているように、馴れ合いは軽蔑を生むものです、そして私はいかなる聖句についても「はい、はい、わかってるよ」と言ってしまう傾向があります、そしてまさにその態度がわたしはその御言葉に隠された真理を十分に理解していないということを証明しています。今日の世界の物事はあまりに早く変化しているためになおさら、私は聖書に没頭し続ける必要があります。私には神と御言葉から安定を受け取る必要があります、そして私が奉仕する人達をそれを共有するのです。ちょうど昨晩、一人のクリスチャンがあることについて悩んでいるので話すために立ち寄りました、しかし彼らの悩みは決して驚きに値するものではありませんでした、なぜなら彼らは日々御言葉から糧を得ることからかなりかけ離れたところを彷徨っているからです。彼らに話したように、マタイによる福音書6章のイエスのことばはすべての詳細において真実です、それは、もし私達が優先順位を正しく並べるならば、私達の必要はみな満たされるということです。現時点での私自身の経済的な状況は試練であり私の信仰を鍛えるものです、しかし私が神を信頼するしないに関わらず、神は誠実であられるということはわかっています。

Father, thank You for this reminder. Thank You for pointing out to me that I have no high horse from which to talk down to people who are having trouble trusting You. Help me receive Your Word not just into my head but especially into my heart, both to meditate on it and to do it. In this rapidly changing world, help me be firmly anchored in Christ and Your Word, not just so that I may stand firm in the storms myself but also so that I may draw many to You, for their salvation and Your glory. Thank You. Praise God!

天のお父様、この思い出させるものに感謝します。私はあなたを信頼することに困難を抱えている人々に対して上から物を言うような高慢な態度を取る立場では無いということを気づかせてくださってありがとうございます。あなたの御言葉を熟考し実践できるよう、頭だけでなく特に私の心の中で受け取れるよう助けてください。この急速に変化しているこの世界において、キリストとあなたの御言葉に固くつないでいられるよう助けてください、そして私自身が嵐の中で堅く立つことができるだけでなく、多くの人々を、彼らの救いとあなたのご栄光のため、あなたの御前に連れることができますように。感謝します。神を讃えよ!

0 件のコメント:

コメントを投稿