2011年3月28日月曜日

2011/03/08

ヨハネ 1:16-17 私たちはみな、この方の満ち満ちた豊かさの中から、恵みの上にさらに恵みを受けたのである。とい うのは、律法はモーセによって与えられ、恵みとまことはイエス・キリストによって実現したからである。

“From out of His abundance we have all received grace upon grace.” That truth is so real and so deep, and yet so many miss it. We don't deserve anything but destruction, yet God has poured His mercy out upon us. The minute we start thinking we deserve to have it easy, we lose out on most of the benefits of what we do have. The secret to a happy life is recognizing that we don't deserve as good as what we have, but that God in His grace and mercy has prepared even better for us. Gratefulness and expectation do a lot toward overcoming the negative junk the devil shovels onto us. The purpose of the Law of Moses is to help us understand how gracious God is. We cannot possibly keep every detail of the written code, and as James said, “Whoever keeps the whole law and yet stumbles at just one point is guilty of breaking all of it.” (James 2:10) That is why we focus so much on grace! In some ways legalism seems easier than following grace, because external rules don't require us to think so much about why we are doing things. However the Bible is abundantly clear that we cannot be saved by our own efforts, that is, by obeying a set of rules, but only by believing in the grace of God. (Ephesians 2:8-9)

“私たちはみな、この方の満ち満ちた豊かさの中から、恵みの上にさらに恵みを受けたのである。”この事実はとても本当でとても深いものです。しかし多くの者が見逃しています。私たちは破滅以外には何にもふさわしくありません。しかし神様は五字分の恵みを私たちの上に注がれました。私たちは安楽に過ごすのにふさわしいと考え始めるや否や、私たちは自分たちが受けるほとんどの恩恵を見逃してしまいます。幸せな人生の秘訣は自分たちが持っている幸福は自分たちにはふさわしくないと理解することであり、また神様の目罪や語慈悲の中で神様が私たちのためにもっと良いものを準備されていることを理解することです。感謝の気持ちや予期することは悪魔が私たちの上にかき集めるネガティブ的なガラクタに打ち勝つための多くの手助けとなります。モーセの律法の目的は私たちが神様がいかに恵み深いかということを理解する手助けをしてくれます。“律法全体を守っても、一つの点でつまずくなら、その人はすべてを犯した者となったのです。”(ヤコブの手紙2:10)でヤコブが言っているように、私たちは書かれた法の一つ一つを守ることは不可能です。そのことがどうして私たちが恵みにとても焦点を当てているかという理由です。ある点では、律法主義は恵みに従うよりも簡単に見えます。なぜならば形式的な法は、私たちが行っている物事に対してなぜそのようにしているかということについて、あまり私たちに考えるよう求めないからです。しかし聖書は私たちは自分たちの努力、つまり法に従うことによってでは救われない、しかし神様の恵みを信じることにとによってのみ救われると非常に明確に言っています。(エペソ人への手紙2:8-9)

In addition to this being of utmost importance in my own salvation, as a pastor I am charged with helping those around me understand it as well. Actually, this is at the core of the Gospel that all believers are charged with communicating. I've got to help people see that faith expressing itself through love is our goal. (Galatians 5:6) Christians today run around applying all sorts of litmus tests to one another to check on doctrinal purity and the like, but that is divisive in the face of Jesus' prayer that we would all be one! (John 17:20-21) That's not at all to say that I should accept anything that comes down the road, or that I should fail to lay a solid doctrinal foundation in the believers, but it is to say that I should focus on God's grace before I start looking for things to disagree with.

私自身の救いにおいて、最も重要なこのことに付け加えて、私は牧師として自分の周りに居る人々もこのことを理解できるよう助ける責任があります。実際、これは全ての信者が伝達する責任がある福音の中心であります。私は愛によって働く信仰を人々が知ることが私たちのゴールです。(ガラテヤ人への手紙5:6)今日クリスチャンは教義上の清らかさやそのような物を確認するために、互いに白黒をはっきりさせるリトマス式テストのような類の全てのことを適応させ走り回っています。しかしそれは私たちが皆一つとなるというイエス様の祈りに関わらず、不和を生じさせています。(ヨハネの福音書17:20-21)前に出てくる全てのことを受け入れるべきと言っているのでは全くありません。また信者の中に強固な教義の基礎を作ることをあきらめるべきだと言っているのでは全くありません。私は不同意する事柄を探す前に、神様の恵みに焦点を当てるべきだと言っているのです。

Father, this is something I have been strongly aware of for a long time. It hurts me when someone rejects what I see as a Biblical truth, and it hurts me even more when, from my viewpoint, they lay down truth to take up error. Help me be consistent in speaking Your truth in love, not to defend You and certainly not to defend me, but to let Your Spirit work Your truth into people's hearts. May I be an effective channel of Your grace and truth to all I encounter, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様、このことは私が長い間強く気がついていることです。聖書の真理として私が知っていることを誰かが拒否すると、私は傷つきます。そして私の見解からですが、彼らが批判するために真理を用いることは私をさらに傷つけます。あなたを防護するためやもちろん自分を防護するためではなく、あなたの聖霊様が人々の心の中にあなたの真理をもたらすために、愛の中であなたの真実を話し続けるよう私を助けてください。あなたの恵みと真理を私が出会う全ての人へ伝える効果的な伝達者に私がなりますように。あなたの御栄光のために。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿