2011年3月1日火曜日

2011/02/14

イザヤ 51:5 わたしの義は近い。わたしの救いはすでに出ている。わたしの腕は国々の民をさばく。島々はわたしを待ち望み、わたしの腕により頼む。

Having been born and raised in Japan, I've always loved Isaiah's many references to “the islands.” 450 years ago, the islands of Japan indeed received the Gospel with joy, but that was squashed with what was arguably the most successful persecution in the history of the Church. (That is, in terms of how thoroughly the Church was suppressed.) Over the past 150+ years, a fresh crop of missionaries has tried to reestablish the Church in this nation, but to this point the visible results have been meager indeed. The islands of Japan are still “waiting in hope” for the arm of the Lord to break down the lies that keep people from entering the kingdom of God. The point is, as it has always been and ever will be, that human beings cannot work God's salvation. We can be instruments, but the salvation isn't ours to begin with. God gives it to us and allows us to share its availability, but we can't save anyone in our own strength. We can't even save ourselves! That's why evangelistic work, in every country and especially in Japan, must be done in humble, faithful dependence on God. As Isaiah and others tell us, His arm is not too short to save. (Isaiah 59:1) God has His time for Japan, and we must stand ready as His instruments.

日本で生まれ育てられたせいか、私はずっとイザヤ書によく出てくる「島々」という言葉が大好きでした。450年前、日本という島は本当に喜んで福音を受け取りました、しかしそれはおそらく教会史上最も成功した迫害によって叩き潰されました(つまり、教会がどれだけ徹底的に弾圧されたかという見地からみると、そう言えます)。それから150年以上を経て、新鮮な宣教の収穫物たちがこの国の教会を再構築しようと試みてきました、しかし現時点では目に見える成果は実際のところまだわずかです。日本という島は、神の御国に人々が入るのを妨げるような嘘が主の御腕によって打ち砕かれることを、今もなお「待ち望んで」いるのです。要点は、今までもそしてこれから先もずっとそうであるように、人間が神の救いに働きかけることができないということです。私達は道具となることはできます、しかし救いはそもそも私達のものではないのです。神は私達に救いを与え、それを利用することを許してくださいます、しかし私達は己の力で誰かを救うことはできないのです。私達は自分達自身でさえ救うことはできません!そういう訳で、宣教の仕事は、どこの国でも-ことに日本において、謙虚で忠実な神への依存によってなされなければならないのです。イザヤや他の預言者達が言っているように、主の御手が短くて救えないのではないのです(イザヤ書59:1)。神は日本のために時機を備えておいでです、だから私達は神の道具として準備していなくてはなりません。

This is of course of vital importance to me. My parents before me also labored, but saw relatively little harvest. Frankly, the only way to be faithful is to keep the focus on God and not ourselves, because the minute we fail to do that, the temptations to give up are overwhelming. It is not that we need new methods, it's that we need a fresh vision of our Savior and a fresh openness and availability to Him. He hasn't changed! There are stirrings across this nation that do inspire hope, but that's not always helpful when those stirrings are somewhere else. I need to be fully available to be and do whatever the Lord directs right here, and not be distracted about what is going on in some population center elsewhere. God has given me a magnificent vision for Omura, unmatched by any I have heard from elsewhere in the country. I need to keep my hope and expectation on Him to fulfill that vision, in His way and His timing, for His glory.

これはもちろん私にとって非常に重要なことです。私の前に私の両親は労苦を捧げてきました、しかし相対的にみて彼らはとてもわずかな収穫しか見ることができませんでした。率直にいうと、神に忠実であるための唯一の道は自分自身ではなく神から焦点を逸らさないことだけです、なぜなら私達が神から集中をそらすやいなや、(神への献身を)諦めようという、圧倒されるほどの誘惑に襲われるからです。それは、私達には新しい方法が必要だということではなく、私達には救い主に対する新鮮なビジョンと主に全てを明け渡し、仕えるという姿勢が必要だということなのです。主ご自身は何一つ変わっていないのです!この国全体にわたって希望を喚起するような兆しがあります、しかしそのような兆しがどこかよその場所にあるときに、つねに助けになるというわけではありません。私は主がまさにここで私を導かれたことはどんなことでもできるよう常に準備万端でいる必要があります、そして、他の人口が集中している都市で起きていることに気を取られないようにしなければなりません。神は私に大村のための素晴らしいビジョンを与えてくださいました、そしてそれは私が今までこの国の他の場所から聞いたどんなものとも異なっているのです。私はそのビジョンが、神のご栄光のため、神のやり方と神が定めたタイミングで、実現できるよう神に対して希望と期待を抱き続けていかなければなりません。

Father, thank You for all You are doing in me in these days. Help me not draw back from any of it, but be fully available physically, emotionally, mentally, and spiritually, so that I may be a sharp tool in Your hands to cut through the lies of the enemy and set people free, in the Church and out of it, for their salvation and Your glory. Thank You. Hallelujah!

天のお父様、あなたが近年私の中でなさっておられる全てのことに感謝します。そのうちの一つからでも離れてしまうことのないよう助けてください、そしてむしろ、肉体的に、感情的に、精神的に、そして霊的に、それらに対して私が完全に役立てるようお導きください。そうして私があなたの手の中の鋭い道具として敵の嘘を切り裂き、教会内外の人々をその嘘から自由にすることができますように。彼らの救いとあなたのご栄光のために。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿