2011年3月15日火曜日

2011/02/27

マタイ 6:22-23 「からだのあかりは目です。それで、もしあなたの目は健全なら、あなたの全身が明るいが、もし、目 が悪ければ、あなたの全身が暗いでしょう。それなら、もしあなたのうちの光が暗ければ、その暗さはどんなでしょう。」

This is actually one of the few places in this whole chapter that I had not underlined previously in the Bible I am currently using, so I asked the Lord for revelation on it. Blindness was rather more common in those days than it is now, because of a lack of understanding of medical factors involved in visual health, so this was a word picture Jesus' hearers could relate to. The zinger in this is obviously His statement about “if the light in you is dark.” Here He is applying the physical metaphor to spiritual reality. In English, “light” is often used as a figure of speech for “understanding,” and that usage may well come from this very passage. Everyone operates according to a particular world view. That is, we have a mental framework of how we think the world is put together and operates, and our behavior is remarkably consistent with that world view, whatever it might be. This is actually one of the major sources of conflict around the world today, as it has always been. What Jesus is saying is that when our world view is formed by the prince of darkness, that is, the devil, then we are in the dark indeed. Often we don't realize what our world view is, because it is formed unconsciously and is unquestioned. When God's truth comes in, it is light indeed, but sometimes we resist it and run from it, just as Jesus said in John 3:19-21. Any failure to see God as both loving and holy clouds the light that we have.

私が今使っている聖書の中で以前線を引いたことがなかったこの章全てにおいて、これは実際わずかな箇所の一つです。それ故に、この箇所について主に啓示を求めました。目が見えないということは今の時代よりも当時の方がもっとよく目にすることでした。なぜならば、目に見える健康に関与している医療要因の理解にかけていたからです。したがって、これはイエス様の聞き手が関連することができる言葉による生き生きとした描写でした。この箇所でハッとすることは明らかに、「もしあなたのうちの光が暗ければ」についての彼の提言です。ここで彼は霊的事実に身体的な比喩を用いています。英語では、「光」は時々「理解」という意味でも使われ、その使い方はこの節から来たことは良く知られています。全ての人が特有な世界観によって行動します。すなわち、私たちは、世界がまとめられ機能していることをどのように考えるかという精神的骨組みを持っており、それがどんなであれ私たちの行動はその世界観と著しく一致します。これはいつの時代でも見られるように、実際、今日も世界中で起こる対立の大きな原因の一つです。イエス様が言っていることは、私たちの世界観は暗闇のプリンス、すなわち悪魔によって形作られ、私たちは実に暗闇の中に居るということです。しばしば私たちは自分の世界観がどのようなものであるか分かっていません。なぜならば、無意識に作られ疑えうこともないからです。神様の真理が入ってくると、実に光があります。しかし時々私たちはそれに抵抗しそれから逃げてしまいます。ちょうどイエス様がヨハネによる福音書3:19-21で仰ったように。神様を愛であり聖なるお方としてみることに欠けることは私たちが持っている光を曇らせてしまうことです。

I had the extreme blessing of being raised by parents who both had a clearly Biblical world view. The unspoken assumptions in our home lined up with God's truth. That's not to say that I didn't stray, but it did mean that when I did stray, I knew how to come back. As great a blessing as this is, however, it has made it difficult sometimes for me to empathize with or even understand people with a different world view. That has made my evangelism less than effective at times, and it has also impacted my pastoral ministry. I need to learn better how to relate to those who are stumbling around in the dark to one degree or another, not with any attitude of superiority but with full grace and mercy, so that as many as possible may be brought from darkness into the light.

私は明確な聖書的世界観を持っている両親に育てられたことにとても幸せに思いました。家での暗黙の了解は神様の真理とぴったり合いました。それは私が道に迷わなかったということではなく、それは私が道に迷ったとき、どのように戻ってきたらよいかを知っていたということです。しかしこのようなすばらしい祝福は、時に私にとって、異なった世界観を持った人に同情したり、彼らを理解することすることさえも難しくさせます。時々それ故に私の伝道はあまり効果的なものになりません。またそれは私の牧師としての職務にも影響があります。暗闇でどれだけつまずいているかに関わらず、そのような人々とどのように関係を持つべきか、優越感の態度ではなく、大いなる恵みと哀れみをもって、私はもっと学ぶ必要があります。可能な限りの数の人が暗闇から光へと導かれるように。

Father, I really need the help of Your Holy Spirit in this (as I do in everything, actually). People get very resentful when someone else claims enlightenment, and all sorts of emotions come into play. This certainly applies to the baptism in the Holy Spirit, which You had me administer last week. I pray that I would not fear people's reactions, but also that I would not offend needlessly. May I be fully available and useful to You so that as many as will may walk in Your light indeed, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様、私はこのことにおいて(実際、私がする全てのことにおいて)聖霊様の助けが本当に必要です。人は誰か他のから悟られると、とても怒りっぽくなります。そして感情の全ての類が作動し始めます。これは、先週あなたが私にさせてくださった聖霊様による洗礼に適用されます。私が人の反応を怖がらず、不必要に私が感情を害すさないよう祈ります。私が十分にあなたのために可能になり役に奈津子とができますように。そしてより多くの人があなたの光の中を実に歩むことができますように。あなたの御栄光のために。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿