2010年4月14日水曜日

10/04/12

詩篇 69:30-31 私は神の御名を歌をもってほめたたえ、神を感謝をもってあがめます。それは雄牛、角と割れたひづめのある若い雄牛にまさって主に喜ばれるでしょう。

God is always more interested in our hearts than in our material gifts. After all, as was pointed out in yesterday's message, He created everything material in the first place! Even in praise and worship we need God's help to do it properly, but it is the desire that God is looking for. As the hymn says, “Tune my heart to sing Thy praise.” When our hearts are tuned to God it is glorious indeed. If our hearts are cold and unresponsive to God, then no amount of ritual can compensate. This isn't limited to those who are musical, but it is my experience that even those with no perceivable musical talent love to “make a joyful noise unto the Lord” when their hearts are open to Him.

神様は常に、物質的な贈り物よりも、私たちの心の方により関心をお持ちです。昨日のメッセージで指摘したように、神様がまずあらゆる物質を創られたのです。賛美と礼拝においてさえ、私たちが適正にできるように神様の助けが必要ですが、神様が求めておられるのは、私たちがそれを望むことにあります。「あなたを賛美し歌うために心を整えよう」という賛美歌の示す通りです。私たちが思いを神様に向けるなら、本当に栄光があります。もし私たちの思いが冷たく、神様に呼応しないならば、どんなに儀式をしようとも報いられません。それは音楽に限ったことではありません。私の経験から言えますが、音楽の才能がなくとも主に心を開くなら、「主に喜びの音を上げる」ことを愛せます。

Having been raised in a musical family that loved God, singing to Him is a deep part of who I am. I probably don't exercise that enough at this point. Times of leading corporate worship, like yesterday morning, are good but not enough. When Cathy started playing yesterday evening and I came in and started singing it felt good as well as sounded good. When I am intentional about using my musical gifts for God, I reap the benefits. I need to make time on a daily basis to sing to God, because in so doing I will sharpen my focus on Him and be a better steward of what He has entrusted to me.

神を愛する音楽的な家庭で育った私には、主に歌うことは私の深い部分を形成しています。多分、今は十分、やっていないようです。集団礼拝をリードする時、例えば昨日の朝などは良かったのですが、でも十分ではありません。昨夕、家内が楽器を弾き始めた時、私は歌い始めながら、耳に心地よく響き、それと同じくらい素晴らしく感じました。私は音楽の才能を神様のために意図して用いていますが、そのことで恩恵を頂いています。神に歌うために、日々、時間を作らねばなりません。そうすることで、私は神様への焦点を研ぎ澄まし、神様が私に付託なさっていることへの、より良いしもべとなれるでしょう。

Father, thank You for all the good things You did here yesterday. Thank You for the good New Believers class and the good service. Thank You for Your anointing on the message, and that it was well received. Thank You for the very good talking time in the afternoon, and for how You are continuing to work in the heart and life of each member of this flock. I pray that we would all be transformed more and more into the likeness of Your Son, so that all of Your purposes for us may be fulfilled for Your glory. Thank You. Praise God!

お父様。昨日あなたがなさった全ての良きことに感謝します。新信者のクラスと礼拝は良いものでした。有難うございます。メッセージへの油注ぎを感謝します。とても良く受け入れてもらえました。午後は話しができる良い時間が持てました。この群れの各信者の心と暮らしに働き続けてくださり感謝します。私たち全てがあなたの御子にますます似た者となるよう祈ります。私たちへのあなたの御心が成就されますように。感謝します。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿