2010年4月17日土曜日

2010/04/13

詩篇 84:12 万軍の主よ。なんと幸いなことでしょう。あなたに信頼するその人は。

It's no wonder that many contemporary worship songs have been created from this psalm! This last verse sums up the whole theme. The psalmist trusts God and is aware of the manifold blessings of that heart attitude. God is indeed far more interested in whether we trust Him than in whether we adhere to some particular religious pattern. Some such patterns can be helpful in keeping our focus on God, but some actually get in the way. The biggest danger is in relying on the pattern instead of on God. Earlier this morning I was remembering the man whom I met in the mental hospital and who is still not considered “well.” When he was attending the weekly gatherings I had there it took him quite some time to make a commitment to Christ, because he understood that he had to forsake all other religions and cling to Christ alone, but one day he said, “I'm ready.” I lost track of him after he transferred to another hospital further away, but a few weeks ago he showed up with his daughter for prayer meeting. I don't know what he had to do to convince her to bring him! He is one with whom I will be rejoicing before the throne! He trusts in God, regardless of his circumstances.

現代のワ―シップソングの多くがこの詩篇から作られているのは納得がいきますね。この最後の節は詩篇全体のテーマを集約したようなものですから。詩篇作者は神様を信頼しており、こうした思いでいれば多くの祝福があることを知っていました。神様は、私たちが特定の宗教的形式に固執しているかどうかよりも、私たちが神様を信頼しているかどうかに、より関心をお持ちです。宗教的形式は神様に集中し続けると言う意味においては役に立ちましょうが、実際は邪魔になる場合もあります。神様にではなく、形式に頼り切ってしまうという大きな危険さえはらんでいます。今朝早く、精神病院で会ったある男性の事を私は思い出していました。まだ「良い」とは思えない状態の人です。私がおこなっている週ごとの集会に彼は出席し、キリストに献身する決心に至るまでしばらく時間がかかりました。他のすべての宗教を捨てて、キリストのみに固着せねばならないと分かったからです。しかし、彼はある日、「僕は気持が固まった」と言いました。遠くにある別の病院への転送で、私は彼と連絡が取れなくなりました。それでも、2~3週間前、娘さんを連れて彼は祈祷会に顔を出してくれたのです。彼がどうやって娘さんを説き伏せて、来たのか私には思いつきません。私が御前で喜ぶ、神様がそうささせてくださったのです。どんな状況にあっても、彼は神様を信頼しているのです。

When he showed up here it was a massive encouragement for me, and a reminder that the fruit of my labor is in God's hands, and God is faithful. “Trusting God” applies to every area of life, and it certainly applies to the ministry I do in Jesus' name. There are those who have left this church, and some who seem to have abandoned faith. That is certainly painful to me, but I need to trust God with them, praying for them but knowing that their destiny is between them and God, and that God is faithful. I need to be striving to grow active faith and trust in the believers who are here now, knowing that failure to trust cuts us off from a multitude of blessings. I've certainly tasted both sides of that! I myself need to walk in all that God has prepared for those who trust Him, so as to yield nothing to the devil and as an example to others, for His glory.

彼がここに来た時、私は大変に勇気づけられました。そして私の働きによる実りは神様の御手にあり、神様の真実を思い出させてくれるものでした。「神に信頼する」とは、人生のどんな領域でも応用すべきで、イエスの名において私が行っている奉仕についても言えることです。この教会を去る人がいます。また、信仰を捨てているかのような人もいます。私にとっては心が痛むことですが、彼らのことに関しても神様を信頼し、祈っていきます。彼らの運命は彼ら自身と神様の間のことですが、やはり神様が真実であると私は知っています。私は積極的に信仰を成長させ、今いる信者を信頼していきます。信頼できないと大きな祝福から切り離されてしまうことを知っているからです。私はこの両方を味わったことがあります!神は信頼する人のために御用意なさっています。決して悪魔に屈することなく、他の人の良い手本となるため、神にある道を歩みます。神様のご栄光のために。

Father, thank You again for Your patience and grace toward me for the many times I've failed to trust You fully. Thank you for the countless demonstrations of Your reliability that I've experienced. Help me indeed trust You more and more fully, so that I will flow more and more perfectly with Your Spirit, doing Your will on Your schedule for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様。私への忍耐と恵みを再び感謝します。十分にあなたを信頼できないことが何度もありました。あなたが信頼に値するお方であると、何度も何度も示してくださり、そのことを私は経験してきました。さらにさらにあなたを信頼できるよう助けてください。御霊をますます流し出し、あなたの御心をあなたのスケジュールにそって行えますように。あなたのご栄光のために。有難うございます。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿