2010年4月5日月曜日

2010/04/03

詩篇 44:6-7 私は私の弓にたよりません。私の剣も私を救いません。しかしあなたは、敵から私たちを救い、私たちを憎む者らをはずかしめなさいました。

The excellent analysis of this passage by John Finochio will probably always stay with me. As he pointed out, we all have tools to do the tasks that confront us, here expressed as a bow and sword. However, though we need to exert ourselves to be as skillful as possible with those tools, successful results are in God's hands. We have a strong tendency to look at the task, look at the tools, and look at our abilities, and leave God out of the equation. That's the kind of thinking that led to the sinking of the Titanic! It also limits God, because we are unable to believe Him for more than we could accomplish on our own (or that we think we could). Anything we could accomplish on our own without God isn't really worth having! However, if we will submit whatever we have in our hands to God, He can use that, and us, to accomplish more than we could dream. Samson and the donkey's jawbone comes to mind, and of course there's the wonderful song by Ken Medema about Moses and his staff that asks, “What do you have in your hand?”

この節に関してJohn Finochioは見事な分析をしていますが、恐らくそれは私の心から離れないことでしょう。彼が示しているように、直面する問題に対処するための道具を、私たちはみな持っていて、ここでは弓と剣で表現されています。私たちはこうした道具をできるだけ巧みに使わねばなりませんが、成功へもたらすのは、神様の御手にあります。私たちは問題、道具、私たちの能力などに目を向け、神様を除外する傾向が強くあります。それは、タイタニックを沈ませることになってしまった考えと似たようなものです!また、神様に限界を設けていますが、それは独力でできないのと思うのと同様に、神様を信じることができないからです。(あるいは、自力でできたと思ってしまう)神様を抜きにして、自力で達成したと思うのは実に値しないことです。けれども私たちが手にしているどんなことも、神様に委ねるならば、神様はそれを用いて、私たちが夢に見る以上に達成させてくださるのです。サムソンとロバの顎骨の話しを思い出します。モーゼと彼のスタッフが「君の手にあるものは何だい?」と尋ねているKen Medemaさんの素晴らしい歌があります。

I've known this principle intellectually for a long time, and had the privilege of meeting Ken Medema over 30 years ago when I was in seminary, but it has taken a very long time for it to sink in very deeply for consistent application. God has placed many tools in my hands, but I have tended to delight in the tools rather than keeping my eyes on God. Good tools are enjoyable, as I just experienced in making the new outside bulletin board for the church, and experience and skill are helpful, but it is God who gives the good result. Something like the bulletin board is very minor in the over-all scheme of things, but I face problems and opportunities that are bigger than I realize. If I will keep my eyes on God and trust in Him, then His glorious plans will be fulfilled. If I don't, then opportunities will be missed and obstacles not overcome, by me at any rate, and God will have to use someone else.

私はこの教えを長い間、頭では知っていました。私がまだ神学校にいた30年以上も前のことですが、Ken Medemaさんと出会う特権を頂きました。しかし、本当に真意を深く、常に持つには長い時間がかかりました。神様は私の手に多くの道具を与えてくださっていますが、私は目を神様に向けることよりも、与えられた道具を喜んでしまいがちです。教会の外に新しく設けた掲示板を立てた例のように、経験や腕といったことは役に立ちはします。しかし、そのことで良き結果を与えてくださるのは神様です。神様から頂いた道具は楽しいものです。掲示板のようなことは、全体的な計画の中ではささいなことに過ぎないでしょうが、私が気づいている以上に問題やチャンスと遭遇しました。もし私が神様に焦点を合わせ、信頼するならば、神様の栄光ある御計画が成就するはずです。もし私が信頼しないならば、私はチャンスは逃がし、障壁を乗り越えれないでしょう。それでも、他の誰かを神様は用いられるでしょう。

Father, I know this in my mind but I feel I still have a long way to go in practicing it consistently. Help me live out the truth You have placed in me, not leaning on my own understanding or abilities but relying fully on You, so that all You desire and intend to do in and through me may be fulfilled, for the sake of the Body of Christ and for Your glory. Thank You. Praise God!

父よ。私はこのことを心で知っていますが、いつも実践していくとなるとまだ時間がかかりそうです。あなたが私に与えてくださっている真実にそって生きていくよう助けてください。決して私の理解や能力に頼るのではなく、あなたに十分頼れますように。そうしてあなたの望みと御心が私を通して成就しますように。キリストの体とあなたのご栄光のために。感謝します。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿