2009年9月15日火曜日

2009/09/13

ヨハネ 13:31-38

S: ヨハネ 13:34-35 「あなたがたに新しい戒めを与えましょう。互いに愛し合いなさい。わたしがあなたがたを愛したように、あなたがたも互いに愛し合いなさい。もし互いの間に愛があるなら、それによってあなたがたがわたしの弟子であることを、すべての人が認めるのです。」

O: How often we forget that love is a command, and that it can be commanded! This is one of the clearest indicators that agape isn't the emotional love that we're used to: emotions can't be commanded, but decisions can. The more we understand God's love for us, the deeper will be our commitment to love Him, and to love our neighbor. Our understanding of love is so shallow! However, the closer we get to God, the deeper our understanding, and our love, will be. It was said of the 1st century Christians that they really knew how to die, since so many were martyred, and they really knew how to love each other. They had no fear of death because they had the hope of resurrection and the assurance of eternal life, and they accepted and obeyed Jesus' command given here. They were no more perfect than we are today, but they knew and were committed to a perfect God, which is what He calls us to as well.

O: 私たちは愛するように命じられているのに非常にしばしば忘れています。これは私たちが慣れ親しんでいる好き嫌いの愛とは異なる、アガペの愛を示すようにと教えているのです。感情は命じられて発するものではありませんが、意思決定なら別です。神様が私たちをどれほど愛してくださっているかを知れば知るほど、神様を愛し仕える気持ちが深くなるでしょう。そして隣人さえも愛せるようになります。それにしても私たちの持つ愛の概念の何と浅いことでしょうか!しかし、神様に近づくほどに、理解と愛が深まるのです。1世紀のクリスチャンは、殉教が多くあったため、死に方を心得ており、互いに愛し合うことを知っていたと言われています。彼らは死後の復活と永遠の命を確信していたので、死に対する恐れは持っていませんでした。イエスを受け入れ、従うことで到達できた心境です。彼らは今日の私たちと同じく不完全な人間でしたが、完全なる神を知り献身したのです。それこそが神様が私たちに求めておられることです。

A: I need to remember how imperfect the early Church was, and not grumble or be distressed at the state of this church! The churches in Corinth and Galatia actually had more problems, and more serious problems, than we do. I need to trust God and rejoice! I also need to grow in my understanding and application of agape, both in my immediate context and as an example to the believers. We indeed need to grow in the choice to love, which will include forgiveness. If we will follow through with obedience, then the emotions will follow.

A: 初期の教会が不完全であったことを思うと、この教会の現状に不平を言ってばかりもいられません。コリントとガラテアの教会は実はもっと問題を抱えていました。その問題は私たちが今抱えてることよりもさらに深刻でした。私は神様を信頼し、喜んでいましょう!アガペについてさらに知り、応用したいと思います。私自身が知り、信者にの良い手本となりたいのです。成長して、愛するという選択をすべきです。それには赦すことも含まれます。それらを神への従順で行う時、感情も当然ついてくるのです。

P: Father, thank You for this further insight into this extremely familiar passage. Help me communicate this to the believers, in words as well as in action. Lord, we love ourselves and each other far too little! We don't love enough to make the hard choices, to risk rejection or even inconvenience, and so fail to speak the truth as You tell us to. Forgive us. Forgive me for my many failures to love properly, for failing to set a sufficient example so that the believers would have a better idea of how to love. Thank You for the perfect example that Jesus set for us. Help me, help us to follow that example indeed, in full obedience to His command, so that all of Your purposes for us may be fulfilled, for Your glory. Thank You. Hallelujah!

P: お父様。よく知られた節ですが、深く読むとることができ再認識できました。有難うございます。信者たちの心に、この御言葉が通じるように言動において助けてください。主よ、私たちは自己を愛しますが、互いに愛し合うことが少なすぎます。拒絶や不都合を恐れているのです。そのため生じるかもしれない困難な選択を選べるほどには十分でないのです。愛が足りないのです。ですからあなたが私に語るように命じておられる真実を語れません。私たちを赦して下さい。正しい愛し方ができないために多くの間違いばかりを犯しています。愛がどういうものか分からずにいる信者に良い手本となれないでいるのです。しかし、イエス様という完ぺきな手本を送ってくださいました。有難うございます。イエスに従い、心から神の命令に従えるように助けてください。あなたの目的が全て成就しますように。あなたのご栄光のために。有難うございます。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿