2009年10月1日木曜日

2009/09/30

使徒 12:1-17

S: 使徒 12:15-16 彼らは、「あなたは気が狂っているのだ」と言ったが、彼女はほんとうだと言い張った。そこで彼らは、「それは彼の御使いだ」と言っていた。しかし、ペテロはたたき続けていた。彼らが門をあけると、そこにペテロがいたので、非常に驚いた。

O: I have always loved this story because of the humor in it, but at the same time it is something of a pathetic picture of how unbelieving the majority of Christians are when they pray. These people had been in an earnest prayer meeting for Peter's deliverance, but when he showed up, they flat couldn't believe it. Probably they had been praying for things like Herod to have a change of heart, which would certainly have been miraculous, but it wasn't what God had in mind. We are so prone to map out scenarios for God to follow, and then when He does something even better, we can't believe it or we won't accept it. God almost always has a better idea than we can imagine, and we need to submit ourselves to His judgment. Often, His plan will seem hard or undesirable at first, but the end result is always far beyond anything we could plan.

O:ユーモアの混じったこの個所が私はいつも気に入っています。同時に、クリスチャンが祈りの時に、どれほど神様を信頼していないかが哀れなほどに読み取れる箇所でもあります。この人たちはペテロのために真摯に祈っていた人達です。それが、一旦、ペテロが現れると、ぱったり信じられません。恐らく、彼らはヘロデの心が変わることを祈っていたのでしょう。もし、そうなれば、それはそれで奇跡的なことだったでしょうが、神様の御心ではありませんでした。私たちは神様がそうしてくださるようにと勝手に計画を立てますが、本当は神様は、そんなことよりも、はるかに優れた御計画をお持ちです。たとえ、私たちがそれを信じなくとも、受け入れなくとも、です。私たちが想像する以上に神様はいつも良い考えをお持ちなのです。素直に神様の判断に委ねましょう。神様の御計画は、始めは困難そうだったり、好ましくなさそうに思えることもしばしばですが、最終的結果は、いつだって私たちの計画をはるかに勝るものです。

A: I've had my problems with this too. I hope I never forget the word the Lord spoke in a little prayer meeting probably about 20 years ago, now that I think about it. He said, “Don't be amazed at what amazes others. Expect Me to do remarkable things.” I need to walk in that more fully! I have tended to look at people or events and think, this is going to meet my need/answer my problem, when God had something else in mind. I need to learn what it is to pray, Your kingdom come, Your will be done, from my heart and not just from my mouth. Only then will I be able to recognize what God is doing and participate fully in it, rather than being an obstacle God has to get around. He certainly can get around me, but I'd much rather He use me!

A:かく言う私も同じ問題を抱えています。20年くらい前でしょうか。ある小さな祈祷会で主が語ってくださったことを、私も忘れないようにしたいものです。主は、「人が驚くことがあるが、決して驚くな。私が素晴らしいことをするのだから期待していなさい。」と語られました。私は、その言葉を信じ、歩んでいけばよいのです。私は人や出来事を見る時に、これは私の必要を満たしてくれる、とか私の問題解決に役立ちそうだ、と思いがちです。しかし、主が取り扱ってくださるのです。御国が来、あなたの御心がなされるために、祈りについて、もっと学び、ただ言葉に出して祈るだけでなく、心の奥底から真実に祈りたいものです。そうして初めて、神様の御業を知り、私がそこに加われるのです。決して邪魔になりたくはありません。確かに神様は私とともにいてくださっていますが、むしろ私は神様に多く用いられたいのです。

P: Father, thank You for having infinitely better plans than I could ever come up with. Keep me from using that as an excuse not to plan, but help me always to acknowledge Your Lordship in my thinking and acting. Help me indeed expect remarkable things of You, without trying to dictate to You what they should be. You do tell me to ask, seek, and knock; help me do so without shutting my eyes to Your better idea. May all of Your plans for my life and for this church be fulfilled, on Your schedule and for Your glory. Thank You. Hallelujah!

P:お父様。私などが思いつくどんな計画よりも、無限なまでに優れた御計画をあなたはお持ちです。有難うございます。だからと言って、口実にして私が無計画なまま終わりませんように。思い、行動において、あなたが主であることをいつも心に留めているように助けてください。私が無理な支配を試みるのではなく、あなたの素晴らしい御業を期待していられますように。尋ねよ、求めよ、叩けと教えてくださいました。あなたの優れた考えに目を見開き続けていられますように。私の人生と、この教会にに持っておられるあなたの全ての御計画が時宜に叶って成就しますように。あなたのご栄光のために。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿