2009年12月19日土曜日

2009/12/17

ヘブル 7:23-28

S: ヘブル 7:24-25 しかし、キリストは永遠に存在されるのであって、変わることのない祭司の務めを持っておられます。したがって、ご自分によって神に近づく人々を、完全に救うことがおできになります。キリストはいつも生きていて、彼らのために、とりなしをしておられるからです。

O: The eternal priesthood of Jesus is of great importance, but for the average person it doesn't really register. What does a priest do, anyway? Hebrews was of course written with the backdrop of the Jewish priesthood, in which priests presided over the animal sacrifices in the temple, which is why the writer went to such lengths to help us understand that Jesus sacrificed Himself as the ultimate, final atonement for the sins of all mankind. However, that leaves us with the question of what He does now, since the cross is a completed event. The answer is in verse 25: He intercedes for us. He says to the Father, “Put that on my tab; forgive them for my sake.” We really have very little grasp of how important that is, because we have only a small understanding of how much or how often we violate God's righteous commandments. Anyone with even a small understanding of intercession will be greatly comforted to know that Jesus is interceding for us.

O: イエスが永遠の祭司であることは大変重要ですが、一般の人にとっては大してことではありません。ところで一体、祭司とは何をするのでしょうか?ヘブル書は勿論、ユダヤの聖職者を背景に書かれていますが、そこでは祭司が宮での動物をいけにえにすることを仕切っていました。イエスが全人類の罪の究極の贖いとしてご自身を捧げられたことを、作者が私たちの理解のために長々と書いているのはこうした理由があります。しかし、それでもまだ疑問が残ります。十字架で完結しているのなら、イエスは今、何をしておられるのでしょうか。その答えは25節にあります。キリストは私たちのために、とりなしをしておられます。私たちを赦しくもらうように御父に頼んでおられます。この重要性を私たちはあまり分かっていません。神の義の戒めを、私たちがどれほど多く、どれほど頻繁に破っているのか分かっていないのです。とりなしを少しなりとも分かっているなら、イエスが私たちのためにとりなしていると知り大きな慰めとなります。

A: With the knowledge that Jesus, as the great high priest, is interceding for us, I realize that I need to be interceding for those under my care. It's not that I don't, but it needs to be a bigger part of my awareness. I tend to approve or disapprove of the actions and attitudes of others in a somewhat isolated way, when I need to be taking everyone and everything before the Lord in intercessory prayer. I certainly can't “fix” anyone or any situation, but I can lift them in prayer to the Lord who can. I desire that we be more of a praying body, and I need to lead the way by example. Whereas I do pray often throughout each dayI need to be intentional in my intercession, not just running around putting out fires but covering each person in prayer. That's going to take time, but then, I waste a lot of it, so that should be no great sacrifice.

A: イエスが最高の祭司であり、私たちのためにとりなして下さっていることを知っていると、私も私が関わっている人たちのために取り成すべきだと気づかされます。そのことに大きく自覚しているべきです。人が孤立したような状態で行動を起こすときに私は黙認したり、あるいは容認しなかったりしがちですが、本来は取りなしの祈りで全ての人を主の御前に導くべなのです。私はどんな行動も「直す」ことはできませんが、主はおできになります。彼らを高められる事を祈ります。私たちがもっと祈りの集団となることを望んでいます。そのために私は手本となって指導すべきでしょう。毎日、しょっちゅう、私は祈っていますが、ただ懸命に祈るだけではなく、一人一人のために祈り、意図してとりなすべきです。それは時間がかかりますが時間を無益にすべきではありません。大して犠牲とはならないのです。

P: Father, thank You for last night's prayer meeting. You really touched me with a feeling of compassion for some people I have previously mostly complained about. Help me make the investment of time and energy called for so that Your deliverance and healing may be manifested in these people's lives. Jun was asking me yesterday morning about how the early apostles were so powerful in deliverance and healing, and I could only confess that I'm not there yet. Help me see and fulfill my part, so that all that You want to do through me may be accomplished, for the salvation of many and for Your glory. Thank You. Hallelujah!

P: お父様。昨晩の会合を感謝します。以前、私がかなり不満を言っていた人たちに共感を持てました。あなたが触れてくださったのです。あなたの解放と癒しがこの人たちの命に現れるために、私が時間をエネルギーを費やすように助けてください。どのようにして初期の弟子たちが解放と癒しに力があったのかと、純君に昨日の朝、聞かれました。そして私は正直にまだその段階に至っていないことを告白しました。私を通してあなたの望みが成就するために、私のすべきことを達成するように助けてください。多くの人の救いとご栄光のために。有難うございます。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿