2010年8月13日金曜日

2010/08/11

ヨハネ 14:23-24 イエスは彼に答えられた。「だれでもわたしを愛する人は、わたしのことばを守ります。そうすれば、わたしの父はその人を愛し、わたしたちはその人のところに来て、その人とともに住みます。わたしを愛さない人は、わたしのことばを守りません。」

Throughout this chapter Jesus links love and obedience, and it's not just here, but many places throughout the Bible. That's one more bit of evidence that most of the time, our working definition of love is inadequate. Jesus doesn't just want to be our “feel good friend,” He demands to be our Lord, and anything less is less than salvation. The promise here of the Godhead coming to live with us is magnificent, but it is inextricably linked to obedience, and it is very clear that those who don't practice loving obedience won't have that blessing. In the current climate, particularly in the US, there are many who would claim that's “unfair.” They forget that God makes the rules, and they have lost the whole concept of accountability. God is indeed loving and gracious, but actions have consequences, and God requires that we give Him our hearts before He will live there.

この節だけではなく聖書の他の多くの箇所にも書かれていますが、この章全体を通してイエスは愛と従順を関連させて教えています。殆どの場合、私たちの愛に関する実質的な定義は不十分なようです。イエスは私たちの「良い友人として感じ」たかったのではありません。私達がイエスを主として仰ぎ、私たちの救われることを心から望んでおられるのです。私たちと共に生きておられるこの節での神の約束は素晴らしいものですが、従順であることがはっきりと関連付けてあり、愛ある従順を行わない人たちは祝福が得られないとはっきり述べてあります。現代の風潮では、特にアメリカがそうですが、それは「不公平だ」と言う声が多くあります。彼らは神が規則を作られたことを忘れてしまっているのです。そして責任という概念を完全に失くしています。神様は真に愛と恵みに満ちたお方ですが、行動に結果が伴います。神に私たちの心を明け渡すことを望んでおられるのです。

This fits perfectly with the message this past Sunday on Living Faith. On this earth our obedience isn't perfect, and neither is our fellowship with the Godhead, nor our faith. I have desired deeper fellowship for many years, as well as deeper, stronger faith, and the key to both is obedience. That's not to say that I'm to be a legalistic prig, but it is to say that obedience to God needs to be my primary, driving motivation. Evangelism to put feathers in my cap might win a few people, but it won't do me any good. My motivation must be that God said to do it, and He is worthy of total adoration and obedience. The same may be said of every aspect of Christian life. If my love for God doesn't drive me to willing obedience, then that love is inadequate. I am indeed not to be legalistic, but I must seek to be obedient to God even beyond the written code. That's what Jesus was talking about when He said that our righteousness must exceed that of the Pharisees. (Matthew 5:20) That's a verse that I've had trouble with in the past, because I hadn't come to this understanding.

これは、先週の日曜の生ける信仰について話した内容と合致しています。この地球上では、私たちの従順は完全ではなく、神とともにある交わりも、信仰も完全ではありません。もう何年も、深い、さらにさらに深い交わりを望み続けてきました。より強い信仰もまた望んできました。この二つは従順さへと至るカギなのです。かと言って、私がガチガチの律法主義者であるべきだと言っているのではありません。神に従うことを私の第一として、行動の動機とすることを言いたいのです。自慢ばかりする伝道では、人を引き寄せることはあまりできないでしょうし、それでは私のためにもなりません。私のモチベーションは神が言われたからそうするのであり、それは神は尊敬と従うに相応しいお方だからです。同じことはクリスチャン生活のあらゆる側面についても言えます。もし神に対する私の愛が、喜んで従う気持ちにさせないとしたら、それは愛が不十分なためです。確かに私は律法に縛られるべきではありませんが、記録にある決まりごとを超えて神に従うべきなのです。イエスは私たちの義がパリサイ人の義にまさるものでなくてはならない(マタイ5:20)と言われたのはこのためです。私は過去になかなか理解できずに困った節です。

Father, thank You that You do continue to deepen, broaden, and strengthen my understanding of You and Your Word. Help me be totally committed to obedience to all You show me, giving all I know of myself to all I know of You indeed, for Your glory. Thank You. Praise God!

お父様。あなたと御言葉を分かるように深く、広く、強い理解を与え続けてくださり感謝します。あなたが示してくださったこと全てに完全に従うよう助けてください。分かりうる自分を知り得る限りのあなたに捧げられますように。あなたのご栄光のために。感謝します。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿