2010年8月31日火曜日

2010/08/28

ローマ 15:30 兄弟たち。私たちの主イエス・キリストによって、また、御霊の愛によって切に願いします。私のた めに、私とともに力を尽くして神に祈ってください。

Probably countless missionaries use this verse in their “prayer letters,” because the thought and the need are no less true and urgent today than they were for Paul. The only reason we sometimes see this as trite is that we don't really understand or believe the power of prayer. It's interesting that where the Japanese, which I have come to trust as being close to the Greek, says “use all your strength in prayer,” the NIV says “join me in my struggle by praying.” It is true that prayer for someone is participation in their labors, but it is also true that we should not be halfhearted in our praying, and that is all too often the case. We tend to say a little prayer, if we pray at all, and then forget about it. That certainly isn't using all our strength! Everyone has struggles, and some are more intense than others, but prayer is a way in which we can genuinely come alongside brothers and sisters in Christ to support them. I well remember the tag line of a program that was on AFRTS (US military) Far East Network radio when I was a child. It said, “More things are wrought by prayer than this world dreams of.” I thought it was true at the time, and I still believe it!

恐らく数多くの宣教師が「祈りの手紙」でこの節を引用したことでしょう。ここに書かれている思いと必要性はパウロが書いた時代よりも火急の問題だからです。この節を軽く見られることがありますが、そのただ一つの理由は私たちが祈りを理解していないか、あるいは祈りの力を信じていないからです。日本語訳はギリシア語に近いと私は思うのですが、その日本語訳は興味深いことに、「力を尽くして祈る」となっています。一方NIVでは「祈りによって私の強さに加わる」となっています。確かに誰かのために祈ることは労力に参加することですが、よく見られるように、祈りにおいて中途半端はいけないのも本当です。私たちも祈りは短いものになりがちですが、もし全てを祈っていたなら忘れてしまうでしょう。それでは力を尽くしたことにはなりません。誰でも苦悩を抱えており、ある領域では人より大きな問題であったりします。しかし、祈りによって支え合う、キリストにある真の兄弟姉妹となるのです。子供のころに聞いた米軍極東放送番組の結び文句を覚えています。「この世が夢見るよりも、祈りによってますます多くのことがかなえられる」の言葉です。当時は、まさしく本当だと思っていましたが、今もなおそう信じています。


As a missionary pastor I am certainly on both sides of this matter. I pray for the people in the church, both believers and “seekers,” I pray for those outside the church who haven't yet come to the place of being “seekers,” and I pray for brothers and sisters around the globe as I learn of their needs in one way or another. At the same time, I am very much in need of prayer myself. I am faced with pressures, distractions, and temptations, and my own strength is insufficient for the task. I well remember the period of close to 10 years, starting after we had been in Omura for a few years, when we lost the prayer support we began our ministry with because of the dissolution of a church. We were here and going through the motions, but our focus was dissipated and our effectiveness was quite low. That situation didn't correct until the Lord opened the way for us to make real connection with the members of a home fellowship, and they took us on as a prayer concern. Prayer makes a massive difference!

宣教牧師として、私はこの問題の両方の立場が分かります。この教会の人々のために祈ってきました。信者と「求める人」のために、また「求める人」の場としては教会を訪れたことのない人々のために祈ってきました。そして世界中にいる必要を欲している兄弟姉妹のために祈っています。また私自身にもまた祈りが必要です。プレッシャ―、気持ちの散乱、誘惑のためであり、私自身の力は働きをするには不十分です。大村に来て数年後からの10年間の時期をよく覚えています。教会を解散したため、ミニストリーを始めた時の祈りのサポートを失くしました。私たちはここに移動してきましたが、私たちの焦点は霧散し、私たちの効果的な働きはとても低いものでした。主が私たちのために道を開き、家庭集会メンバーとの真のつながりを持つように主が開いてくださり、祈りの対象となるまで、こうした状況が改善されませんでした。祈りは大きく変えることができるのです。

Father, thank You for the incredible privilege of prayer. It is indeed participating in what You are doing. Help me not only exercise it more and more fully, but also lead the believers to do likewise. Thank You for those who attend regular prayer meeting. That meeting has come under attack recently, which is hardly surprising since it does major damage to the work of the enemy! I ask Your protection for each member, and I pray that their number may increase. Show me how to teach prayer, both to those who join me in it (not difficult) and to those who don't (much more difficult). And I do ask for intercessors around the world, to lift up this church and the work here, so that Your plans and purposes may be fulfilled on Your schedule for Your glory. Thank You. Hallelujah!

お父様、祈りにおけるあなたからの大きな大きな特権を感謝します。あなたの働きに参加できるのですから。さらにさらに十分に行使できるだけでなく、同様に信者を指導できますように。祈祷会にいつも来てくれる人を感謝します。最近、祈祷会が攻撃に遭っていますが、敵の仕業によるものですから大して驚くことではありません。各信者をあなたがお守りください。そして信者の数が増えますように。祈りをどう教えるべきかを示してください。私の祈りに加わる人(さして難しくはありません)、加わらない人(はるかに難しい)に対して示せますように。世界中に祈りのとりなしをお願いします。この教会が建て上げられ、この地での働きのためにです。そうしてあなの御計画と目的があなたの時宜にかなって成就できますように。あなたのご栄光のために。有難うございます。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿