2010年8月26日木曜日

2010/08/23

ローマ 11:33 ああ、神の知恵と知識との富は、何と底知れず深いことでしょう。そのさばきは、何と知り尽くしが たく、その道は、何と測り知りがたいことでしょう。

People are forever trying to figure God out, and they just can't do it. As Paul expresses in Romans 1:20, some things are evident about God simply from the natural world, but one of the things that is evident about Him is that He's a lot smarter than we are! We have two problems in this area: first, we are finite and He isn't, and second, we aren't satisfied with that state of affairs! This is one reason why Jesus said we have to enter the Kingdom of God as little children, or we will never enter at all. (Mark 10:15) Little children are aware of their ignorance, and they don't feel they have to know everything before they can trust. Little children are often very curious and want to learn all they can, but they don't insist on knowledge before obedience. It is as they grow older that that kicks in! Spiritual maturity could actually be described as “growing younger,” because it is marked by a return to not insisting on knowledge before trust and obedience. The better we understand that God's smart and we aren't, the more peace we have and the more fruitfulness, which comes from closer obedience. One of the delights of walking with God is the glimpses He sometimes gives us of what He is doing, but insisting on seeing before we follow is a tragic mistake.

人は永遠に神を分かろうとして、そして分かることはできないでしょう。ローマ1:20でパウロは、この世の自然界では神について明白なこともありますが、神について明白なことの一つは、私たちよりもはるかに知恵者だと書いています。この点、私たちには二つの問題があります。まず、私たちが有限であり、しかし神は無限であること、私たちは起こっている事柄に満足しないことです。ここに、幼子のようでなくては神の御国には入れないと(マルコ10:15)イエスが言われた理由の一つがあります。幼子は自分が何も知らないことをよく分かっています。それで全てを理解しないと信頼できないのだとは思わないのです。幼子はとても好奇心が豊かで、できる限り学ぼうとしますが、信頼し従うために知識が要るのだとは言いません。段々、変わって来るのは年を取るにつれて、です。ですから、霊的成長が実は「若くなっていくこと」と言えるでしょう。信頼と従順のために知識が必要だとは主張しなくなるのですから。神の知恵と私たちに知恵がないことを分かるほどに、平安があり、実りが増します。そしてより従うことができるのです。神とともに歩む事の喜びの一つは、神が私たちにしてくださっている働きを見ることにあります。ですから分からないなら従わないという態度は悲しい間違いです。

I've certainly had my struggles in this area! I am deeply grateful for God finally getting it through to me that He's smart and I'm not. The current US political situation is an all-too-graphic example of the results of intellectual hubris. I know because I've been there! I still am not immune from thinking I know better – than others, or even than God. I have to keep reminding myself that I'm not God, and I can't “fix” every situation. A benevolent dictator is still a dictator, and I must stand firm against my impulses in that direction. If I will keep myself available to God, He will use me to bring His good will into play, but I can't go around deciding strictly on my own what that will is, and trying to bring it to pass by my own efforts. That's a sure recipe for really making a mess of things!

私もこの点、問題を抱えてきました。神が知恵者であり、私ではないことを神様は分からせてくださり、本当に感謝しています。最近のアメリカの政治事情は,、まさに知的傲慢さを色濃く表しているかのようです。私にはそれがよく分かります。私も全く同じでしたから。私は人よりもよく物事を知っていて、神よりも分かっていると思うことさえあるのです。私は神ではないことを常に覚えておくようにしたいものです。そして私が全てを「治せる」のだと思わないようにします。思いやりある独裁者は、やはり独裁者ですから、私もそうした衝動に走らないように立ち向かいます。もし私が神に用いられ続けるのなら、神は良き思いをもたらすために私を用いてくださるでしょうが、その御意志を私自身で決めることはできませんし、私自身の努力によって伝えることもできません。

Father, thank You for Your patience and faithfulness toward me. As You told me so clearly years ago, there are many things in the world at this point that You're not happy about either. Help me trust You to turn those things around and use even them for eventual blessing and for Your glory. Help me stay available to You at all times in every area, so that I may be useful to You in producing the fruit You desire from my life, for Your glory. Thank You. Praise God!

お父様。私への忍耐とまことを感謝します。数年前、確かな言葉で語ってくださいましたね。今、この世には、あなたの喜ばないことが沢山あるのだと。そうしたことをあなたの最終的な祝福と御栄光にして下さることを、私は信頼していたいのです。常に、どこにいてもあなたに用いられるよう助けてください。あなたが私の人生に望んでおられる豊かな実りを生む道具として私を用いてください。あなたのご栄光のために。感謝します。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿