2010年8月15日日曜日

2010/08/13

ヨハネ 15:20 「しもべはその主人にまさるものではない、とわたしがあなたがたに言ったことばを覚えておきなさい。もし人々がわたしを迫害したなら、あなたがたをも迫害します。もし彼らがわたしのことばを守ったなら、あなたがたのことばをも守ります。」

Ouch! This is a verse we would like to forget! The record is clear that whereas sometimes vast crowds followed Jesus, there were many hostile people among them, and Jesus' public ministry was very short indeed. We seek the crowds, but bemoan the hostility! Instead, we need to rejoice at those who do receive the Word we share, but not be surprised at those who refuse it. It is of course most painful when someone who was in the receiving group then turns around and refuses, but Jesus experienced the ultimate of that in Judas. We are to be so committed to Christ that people's response to us, however good, won't distract us, and however bad, won't make us give up. We are created as social beings, because God desires us for fellowship with Himself. That makes us care a great deal about the people around us, whether we want to do so, or want to admit it, or not. That's why the first commandment is to love God totally, and loving our neighbor as ourselves is the second. There is indeed priority there, and if we get that backwards, we quickly discover that we are not loving at all, either God, our neighbor, or ourselves.

耳に痛い言葉ですね。忘れずにいたい節です。イエスに多くの群衆が着いて回る時、敵対心ある人が多くいて、イエスの公での教えはとても短かったことが、はっきりと記されています。私たちは群衆を望んでいますが、敵意には嘆かわしさを感じます。分かち合いの御言葉を受け入れた人を、私たちは喜ぶべきですが、拒絶した人がいても驚かないようにしましょう。受け入れた側に一旦は属しながら、ひるがえり、拒絶する人がいるのは、とても心痛みますが、イエスはその究極をユダで経験されました。周りの人へ影響を与えれるように、私たちはキリストに心から献身すべきですが、どんなに良いことでも、気持ちを散らされてはいけませんし、どんなに悪くとも諦めるべきではありません。私たちは人と関わるべき存在として創られたのです。神は私たちが神と交わることを望んでおられます。だからこそ私たちは周りの方々に心を配るのです。たとえ私たちがそう望まずとも、あるいは認めたくなくともです。だからこそ、第一の戒めが神を愛せよとなっており、第二の戒めが自分を愛するように隣人を愛せよとなっているのです。確かに為すべき優先事項はあるでしょうが、もし私たちが引き下がっていたなら、神への、隣人への、また自分自身への愛が全くないことにすぐに気づくでしょう。

The combination of my personality and childhood hurts made me believe I didn't really need other people, because I wanted it to be true. I was just deceiving myself. I do need others, and I care about their opinions, sometimes intensely. I've got to be careful that I don't allow the need for human affirmation to take precedence over obeying God. Jesus' words in this verse are very applicable, to me and to everyone who would follow Him fully. Physical struggles are minor compared to the emotional struggles of rejection, betrayal, and that whole bag. I need to remember that God will never leave me or forsake me (Deuteronomy 31:6), and nothing can separate me from His love (Romans 8:38-39).

私の性格と幼少に受けた傷のが組み合わさって、私は人の助けは要らないと思っていました。それが本当だと思いたかったからです。しかし私は自分を欺いているだけでした。私には他の人が必要ですし、時には強く、人に意見が必要です。神に従うことよりも優先させようとする人間的な主張を受け入れないようにしたいと思います。この節でのイエスの言葉は、私にとっても神に心から従う全ての人にとっても、大変実用可能なものでしょう。拒絶、裏切りから来る心の苦しみは、肉体的な苦しみよりも大きいものです。神様が決して私を見捨てないことを(申命記31:6)心に覚えていたいと思います。そして神の愛から引き離すことはできない(ローマ8:38~39)ことを忘れないようにします。

Father, thank You for the dream this morning, in which I was telling people who were committed to You that sometimes following You was easy and sometimes it was like doing a belly crawl nude over broken glass, but that in the end it was worth it. Thank You for this verse, that alludes to some of those broken glass moments. Help me be unwavering in my commitment and obedience, indeed giving all I know of myself to all I know of You daily, continuously, so that all of Your purposes in, for, and through me may be fulfilled, for Your glory. Thank You. Praise God!

お父様。今朝の夢を有難うございます。あなたに献身している人たちに、あなたに従うことは時にやさしく、時に割れたガラスの上を衣服をまとわず腹這いで進むようなものだが、最終的にはそれだけに値するのだと私が教えている夢でした。割れたガラスにたとえることのできたこの節の御言葉を有難うございます。私があなた仕え従うことが不動になりますように。日々、分かっただけの自分を分かっただけのあなたにいつも、常に、捧げられるように。そしてあなたの目的が私の内に、私を通して成就しますように。あなたのご栄光のために。感謝します。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿