2010年8月24日火曜日

2010/08/17

ヨハネ 20:17 イエスは彼女に言われた。「わたしにすがりついていてはいけません。わたしはまだ父のもとに上っていないからです。わたしの兄弟たちのところに言って、彼らに『わたしは、わたしの父またあなたがたの父、わたしの神またあなたがたの神のもとに上る』と告げなさい。」

The Bible is filled with dramatic moments, but this is one of the top. I would imagine that Mary was wrapped around Jesus' ankles like she would never let go! Jesus wasn't reprimanding her for her reaction, but was saying she couldn't stay in that posture. Jesus' words as to why, though, are very interesting: “because I've not yet risen to the Father.” The implication is that after that, clinging would be OK. On the face of it, that doesn't make much sense, but 10 days after He rose to the Father, the Holy Spirit was poured out on all the believers. We're supposed to cling to Him! The message that Jesus told Mary to give to His disciples (He said brothers, but she obviously understood Him to mean His disciples, since He had made that connection earlier – Mark 3:35) is absolutely mind boggling. In this one sentence, Jesus was raising believers to His level! We must not get confused and think we can do anything without Him, but as John said later, “In this world we are like Him.” (1 John 4:17) When Christians really start acting like what the Bible says we are, God's kingdom will come indeed!

聖書には多くの劇的な場面がありますが、これはその最たるものでしょう。マリヤがイエスの足にすがりつき、離すまいとしたシーンが私には想像できます。イエスはマリヤのそうした行動を叱っていませんが、そうせずとも良いと諭しています。イエスの発言の理由である「わたしはまだ父のもとに上がっていないからです。」の言葉は興味深いものです。この意味合いからすると、後でなら構わないと言う風に取れます。表面の言葉だけではあまり意味を成しませんが、御父の元に上られた10日後、信者全てに聖霊が注がれました。ですから私たちはイエスにすがりついているべきなのです。マリヤが弟子たちに伝えるようイエスが言われたメッセージは(イエスは兄弟と表現していますが、マリヤはそれが弟子たちを意味しているのを明らかに理解していました。以前に関連したことを語っていたからです。マルコ3:35)全く驚く内容でした。ここにある一文では、イエスは信者をイエスのレベルにまで上げると言われています。混乱しないようにしましょう。そしてイエスなしに何でもできるのだと思うことのないようにしましょう。のちにイエスは「この世にあってキリストと同じような者だからです。」(1ヨハネ4:17)と言われました。クリスチャンが聖書の教える行いをするなら、神の御国はまさに来るのです!
 
I once heard a sermon on this verse by someone who, I later found out, was allowing the devil to trick him into conceit. Conceit is certainly a problem if we focus only on the positive statements of the Bible. I must stay fully grounded, recognizing the conditions that are stated and staying in close submission. At the same time, I need to lift my own eyes, and help the believers lift theirs, off of our personal weaknesses and limitations so as to understand that God can use even such vessels as these to accomplish His will. This is something I harp on all the time, but this verse should give me, and the believers, a glimpse of where we're headed.

私はこの節に関する説教を聞いたことがあります。後でわかったのですが、この説教者は悪魔に支配され高慢に陥った人物でした。もし私たちが聖書の明るい箇所だけに目を向けるならば、思い上がりは問題となります。私は十分、足をつかせて、表現されていることを認識し、従順を保ちたいと思います。同時に、私は目を神に向け、また信者が個人的な弱さと限界から目を離せるように手助けしたいと思います。そして神様は私達さえも器として用い、御心をかなわせたいと望んでおられることを信者に分かってほしいのです。このことを私はいつも繰り返し伝えたいほどなのですが、この節にって私も信者も、私たちの向かう道が示されているでしょう。

Father, I feel You are getting through to us, at least more than I have ever experienced before. Help us hear You accurately and not let the devil steal any bit of it, so that we may receive Your cleansing and healing, Your vision and power, to do Your will on Your schedule for Your glory. Thank You. Hallelujah!

父よ。私がこれまで経験したことのないほどに、あなたは私たちに伝えたいのですね。あなたの御声を正しく聞けるように助けてください。悪魔に僅かたりとも盗まれることのありませんように。私たちがあなたから聖められ、癒されますように。あなたのビジョンと力が御心と時宜にかなってなされますように。あなたのご栄光のために。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿