2010年3月15日月曜日

2010/03/14

第1列王記 10:9 あなたを喜ばれ、イスラエルの王座にあなたを着かせられたあなたの神、主はほむべきかな。主はイスラエルととこしえに愛しておられるので、あなたを王とし、公正と正義とを行わらせられうのです。

Paul says clearly that all authority is set in place by God (Romans 13:1), which really gives us something to think about. On the one hand, we get the leaders we deserve. On the other hand, authority is entrusted to us by God, and we are responsible to Him for its exercise. In the political system of the day, Solomon had absolute authority in Israel, and for the most part he used it well. This was what so totally impressed the queen of Sheba. However, like his father David, he misused his authority in the area of women, and it was a terrible snare to him. In any organization, if there's no one to tell the leader “no,” that leader is in a very dangerous position. Many, many leaders have fallen over exactly that issue. God desires good leadership for His people, and He gives leadership gifts and abilities, but how those are used are our responsibility. As I always tell couples in marriage counseling, there is no such thing as authority without responsibility, nor responsibility without authority.

存在している権利はすべて、神によって立てられたものだ(ローマ13:1)とパウロははっきり教えていますが、私たちは一考してみるべきでしょう。私たちに値する指導者がいる一方、権威は神によって私たちに付託されています。そしてその権威行使に関して、私たちは神様に対して責任を負っているのです。当時の政治体系で、ソロモンはイスラエルで圧倒的な権威をもっていました。ソロモンは大部分において、権威を上手く用いていました。シバの女王はこのことに非常に感銘を受けたほどです。しかし、父のダビデ同様、ソロモンも、また女性に関する点で権威を誤って行使しています。この点が彼にとって大変な落とし穴だったのです。どのような組織であれ、指導者に「だめです」と進言しないなら、その指導者はひどく危険な立場に置かれることでしょう。あまりにも多くの指導者たちが、まさに、この問題で失敗しています。神様は御自分の民に良きリーダーシップを望んでおられますし、賜物と能力を授けておられます。しかし、それらをどのように用いるかは私たちの責任です。結婚カウンセリングで私がいつも言っていることですが、責任なき権威はないし、権威なき責任もまたあり得ないのです。

I am in a position of authority and responsibility in this church, and to be honest, that aspect of my position isn't particularly appealing to me. I love to preach and to explain the Bible to people, and leading them into a vital relationship with Christ is an inexpressible joy. However, admonishing and correcting is a different matter! At times I am sharply aware of the authority of the Word I speak, but I don't feel it is my authority, particularly. It is certainly easy to relate to those who acknowledge the authority of my position, but even there it is hard to know how to exercise that authority correctly. As Paul again said, it is authority to build people up and not tear them down (2 Corinthians 10:8), and must seek and follow the guidance of the Holy Spirit to that end. Failing to exercise the authority I've been entrusted with is poor stewardship indeed, and I will be called to account for it. I must not be irresponsible, but be faithful in each task the Lord sets for me.

この教会で私には権威と責任が与えれらています。本音を言えば、私はそうした立場を好んでいません。勿論、聖書を教え、説明するのは大好きですし、人をキリストと重要な関係に導く事は、言葉で表せないほどの喜びです。しかし、諌め、正していくとなると、また違ってきます。御言葉を語る時、御言葉の権威を鋭敏に感じる時がありますが、それを私の権威だとは感じません。私を権威ある者として見てくれる人と関わるのはとてもやり易いのですが、それでもやはり、どのように権威を正しく行使すべきかについては難しいことです。パウロが繰り返し教えているように、人を倒すためにではなく、立てるために主が授けられた権威(2コリント10:8)なのですから、その目的のため、聖霊の導きを求め従いましょう。私は権威を付託されていますが、行使に失敗すると、お粗末な牧者となってしまい、正しく用いるよう召されるでしょう。無責任であってはなりません。主が私に立ててくださった一つ一つの仕事を誠実に行っていくべきです。

Father, I'm still not entirely comfortable with authority. Thank You for recent events that have brought that into sharp focus. Help me forgive but not excuse those who fail to acknowledge the authority You've given me in their lives, admonishing them in love so that they will get out of the devil's traps. Help me be faithful as a steward of Your authority invested in me, so that the Body of Christ may be built up indeed, for Your glory. Thank You. Praise God!

父よ。それでも私は権威に対して快適な感情を完全に持つことができません。最近、あった出来事を感謝します。その出来事のためにはっきりと焦点を定めることができました。人の生き方に関し、私はあなたから権威を頂いていますが、そのことを認めない人がいます。どうか私が彼らを赦し、言い訳にしませんように。愛をもって彼らを戒め、悪魔の罠から抜け出させることができますように。あなたが授けてくださった権威を信仰を持って仕えることができるよう助けてください。キリストの体が真に建て上げられますように。全てはあなたのご栄光のために。有難うございます。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿