2010年3月27日土曜日

2010/03/23

詩篇 5:3 主よ。朝明けに、私の声を聞いてください。朝明けに、私はあなたのために備えをし、見張りをいたします。

There are various differences in the English and Japanese translations of this verse. In the English the first half is a statement (You hear), while in the Japanese it is a request (please hear). In the second half the English says “lay my requests before you and wait in expectation,” while the Japanese says “I provide (make an offering) for you and stand watch.” I don't know how culturally biased it might be, but I certainly prefer the English in this case!

この節には、日英、訳語に様々な違いがみられます。英訳の前半では(あなたは聞かれる)が、日本語訳では(聞いてください)と、頼みの表現になっています。英訳の後半では「あなたの御前に私の望みをおき、期待して待つ」となっていますが、日本語では「私はあなたのために備えをし、見張りをいたします。」となっています。文化的な見方の違いが私にはよく分かりませんが、私は英文の方が気に入っています。

That said, what caught my eye about this verse is the thought of approaching God in the morning. That's the same in both languages! It is my personal experience that my days go very differently when I start them out with a focus on God than when I fail to do so. I have had a solid habit of morning devotions for long enough now that when circumstances make it impossible, everything feels strange! God calls us to put Him first in our thoughts and priorities, and the simple matter of putting Him first on our schedules can be a big help in that area. I seldom encounter anyone who has a regular practice of first-thing-in-the-morning devotions who is very far off track spiritually. God honors such an attitude, and responds with gracious fellowship and guidance.

この節で私の関心を引くのは、朝、神様に語るという発想です。これは日英、同じ訳です。朝、神様に集中して一日を始めた日と、そうでない日は、大きく違うことを私は個人的に経験しています。もう長いこと、朝のデボーションをきちんとした日課にしているので、もはや違う状況は考えられません。神様は、私たちが、思いとプライオリティに神様を置くように望んでおられます。そして、計画のまず第一に神様を置くと言う単純なことで、あらゆる点で大きな助けとなるのです。朝第一にデボーションをすることを日課にしている人で、霊的迷いにある人を私は知りません。神様はそのような態度の人を大切にされます。豊かな交わりと導きによって応えてくださいます。

I certainly desire for everyone in the church to be faithful in morning devotions, but this isn't something I can force on anyone. I can encourage, but trying to make it mandatory would remove the benefit, because resentment would close their hearts toward God even if they went through the motions. When people hear what time I get up to have devotions they say, “I could never do that,” but if they were to get a job that required them to be at work at 7:00 a.m., they would manage without too much adjustment. It's all a matter of priorities. I need to make regular morning devotions seem as appealing as possible, but my focus needs to be on putting God first, rather than on any external schedule or ritual. People think of me as a “professional Christian” and of themselves as other than that, so they have trouble thinking of me as an example for them to follow. I don't know what to do about that! As in everything else, I need to seek God and depend on Him in this area.

私は教会の全ての人に朝のデボーションをやってほしいと心から望んでいますが、人に強制することはできません。できるのは、そう勧めることだけです。それも、義務化してしまうならば、益が減じられてしまいます。それは、たとえ彼らが行動を起こしたとしても、嫌な思いで人の心を神に閉ざしてしまうからです。デボーションのために私が早朝起きるのを知って、人は「自分にはできない」と言います。しかし、そういう人だって仕事のためなら、大した苦労なく、朝7時に起きれるでしょう。要は優先順の問題なのです。朝のデボージョン日課を、人もできるように、可能な限りやっていきます。しかし、やはり私の焦点は常に神様にあるべきです。外的なスケジュールや儀式にあってはいけません。人は私を「プロのクリスチャン」として見なし、自分たちをそうは見ていません。それで、私を自分たちの模範として見ることができないのです。私はどうすべきかわかりませんが、他のすべての事と同様に、この分野でも神様を求め頼っていきます。

Father, thank You for Your patience with me in bringing me to create such a strong habit of devotions. Help me exercise that same patience toward the members of my flock. It is a mystery to me how I can share the joy of fellowship with You morning by morning and they not be aggressive in seeking the same. Many of them do try to follow through, and I thank You for that. Actually, I have very little idea who actually has what habits when it comes to devotions, but You know everything about each of us. Help me yield each individual to You, trusting You with them even as I make myself available to instruct, encourage, and admonish them, so that they may enter into all that You intend and have prepared for them, for Your glory. Thank You. Praise God!

父よ。デボージョンのしっかりした習慣が私につくまで、忍耐強くあってくださり感謝します。この教会の群れにも同じ忍耐を私が持てるよう助けてください。朝ごとに、あなたとの交わりにある喜びを私が分かちあっていますが、彼らが同じことを率先して求めないのか不思議でさえあります。彼らの多くが試みていることを感謝します。デボーションに関して、誰がどういった習慣を持っているのか、私は殆どわからないでいます。しかし、あなたは全てを御存じです。一人一人があなたに従い、信頼するよう私が働けますように。指導し、励まし、戒めていけるよう私が用いられますように。それで彼らがあなたの御心と備えに向かって行けますように。あなたのご栄光のために。感謝します。神様を賛美します。

0 件のコメント:

コメントを投稿