2010年3月29日月曜日

2010/03/27

詩篇 31:19 あなたのいつくしみは、なんと大きいことでしょう。あなたはそれを、あなたを恐れる者のためにたくわえ、あなたに身を避ける者のために、人の子の前で、それを備えられました。

Christians often provoke the jealousy of non-Christians, whether they realize it or not. Christians should have all the things everyone really wants: peace, joy, meaning in life, the assurance they are loved and cared for. Those who become jealous at that either don't understand that the same blessings are equally available to them, or they are unwilling to let go of the junk – sin and pride – they are clinging to and take hold of the blessings. Life for the Christian is certainly not without difficulty, as Jesus Himself assured us (John 16:33), but it is good with a real, fundamental goodness, and those who are clinging to the false trinkets the devil offers can't stand that.

しばしばクリスチャンは、気づかないうちに、ノンクリスチャンの妬みを買っています。平安、喜び、意義有る暮らし、愛され、気遣われていることへの確信など、クリスチャンは全ての人の望むものを持っているからです。こうしたことに妬みの感情を持つ人は自分たちも同じように祝福を受けていることを分かっていないか、罪やプライドといったガラクタに執着し捨てることができないでいます。イエス語自身が語っているように(ヨハネ16:33)、クリスチャンの生活に困難がないとは言えませんが、真に、根源的な善なる良きものです。そして悪魔の差し出す偽のガラクタに固執する人たちには立つことができないのです。

People consistently think I have more income than I actually do, because God blesses me. If I were to focus on the negatives of my life (and the devil tries to get me to do so), then I would spend all my time depressed. However, God's blessings are very real and abundant, and as Paul, James, and Peter all said, our difficulties in this life become totally insignificant when compared to what God has prepared for us in heaven. The Lord has spoken to me several times in recent weeks to focus on Him rather than on the negatives so that I can rejoice in the abundance of blessings He is indeed pouring out on me. If my hope and expectation are truly in God, then I will never be disappointed.

私は実際以上の収入があると、よく思われているようです。それは私が神様から祝福を受けているからでしょう。もし私が生活に対してマイナスな面にばかり目を向けてしまうならば(悪魔は私にそうさせようと試みていますが)、失望で全ての時間を費やすことでしょう。確かに、神様の祝福は現実のもので、しかも豊かに注がれています。ちょうどパウロ、ヤコブ、ペテロが言っているようにです。この人生での私たちの困難は、神が天でご用意なさっていることに比べると全く取るに足らないものです。否定的な面ではなく、神様に焦点を合わせるように、神様はここ数週間、数回にわたって語られました。それで、私に注がれている豊かな祝福を喜べるようにです。私の希望と期待が真に神様にあるならば、私は決して失望に終わることなどないでしょう。

Father, thank You for Your grace toward me. Thank You for all You allow me to experience, whether it's enjoyable at the moment or not. Help me not run from dealing with issues that confront me, but help me also not think or feel that I have to deal with them on my own. Help me rest and rejoice in You whatever is going on around me. May my life draw people to seek You for themselves, rather than be jealous because of all You do for me. May my thoughts, words and actions be pleasing to You, for Your glory. Thank You. Praise God!

お父様。あなたの私への恵みに感謝します。楽しいかどうかは別にしても、経験を私に与えてくださり感謝します。直面している問題を対処することから逃げることがありませんように。私が自力で問題を取り扱えると思ったり、感じたりすることのないように助けてください。私の周囲で何が起ころうとも、あなたの内に休息し喜んでいられますように。あなたは多くを私になさっています。そのために人が私を妬むのではなく、私の生き方を見て、人があなたへと引き寄せられますように。私の思い、言葉、行いがあなたを喜ばせるものであり、ご栄光を現すものでありますように。有難うございます。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿