2010年3月28日日曜日

2010/03/26

詩篇 26:8 主よ。私は、あなたのおられる家と、あなたの栄光の住まう所を愛します。

A missionary friend of mine used this verse on T-shirts he had made for his church members. It certainly speaks of devotion to God, but in my mind it raises the risk of identifying the church with the building. For so long I have stressed that the church is the people of God and the building is simply where we gather that perhaps I have lost a proper appreciation for physical “houses of God.” It doesn't help that I live in the church building at this point, and I'm having this devotional time in the back of the sanctuary. It has bothered me sometimes when people haven't seemed to respect the sanctity of the location, but I'm probably the chief offender!

宣教師の友人が、この御言葉を彼の教会メンバーのためにTシャツに印刷しました。明らかにこれは神への献身を指していますが、教会と建物を混同してしまう恐れがあるように私は思っています。長い間、私は教会は神の民の集うところであり、建物は単に人の集うところであると強調してきました。私は物理的な「神の家」への適切な認識を欠いていたかもしれません。この点、私が教会建物に住んでいて、礼拝所の裏側でデボーションンの時を持っている事で説明の手助けにはなりません。人がこうした聖域に敬意を持っていないように見えることがありますが、それは私の気になることです。しかし、まず私が第一の悪い例のようです。

God is indeed everywhere, but from ages past He has chosen to manifest Himself in specific locations. If I want God's glory to dwell in this place, I've got to start living with that expectation. I indeed desire that everyone who enters this building be touched by the presence of God. That being the case, I need to act with respect toward the location at all times. That doesn't change the reality that God's people are the Church, the true House of God, but it will make it easier for people in their human frailty to anticipate encountering God when they come here. I have been distressed at some people's casual attitude toward attendance, and this could be one of the keys to correcting that.

神様は実にどこでもおられます。昔から、ある特定の場所でご自身を現しておられます。もし私が神様のご栄光がこの場所にあるように望むならば、まず私が期待し、率先していくべきでしょう。勿論、この建物に入るすべての人に神様の臨在に触れてほしいと切望しています。それはそうとして、いつでもその位置に敬意を表して行動していくべきでしょう。それで、神の民が教会であること、神の真の家であること、そうした事実は変わるわけではありませんが、弱い人間が、ここに来て神様に出会えるという期待を持ちやすくなることでしょう。ただ単に来るだけの人達にがっかりすることもありますが、改善していくための一つのカギともなるでしょう。

Father, growing up as I did was certainly filled with extraordinary blessings,but it also had its pitfalls, making me tend to treat the holy as common. I know that my whole life is to be holy, but I have sometimes failed to grasp the idea of the holiness of things that are dedicated to Your use. Help me make the distinctions You want me to make so that in the process, not only will my life become more holy but also I will lead the believers on the same path, so that together we will be Your holy people, accurately demonstrating Christ to those around us and drawing many more into Your kingdom, for their salvation and Your glory. Thank You. Hallelujah!

父よ。私の育った家庭は、本当に大変な祝福あるものでした。しかし、聖さを当然視してしまうという落とし穴もありました。私の全人生が聖きものであると知っていますが、あなたのために捧げる聖さを分からない時があります。私に望んでおられる区別を、そのプロセスで分かっていくように助けてください。私の人生が聖であり、信者も同様でありますように。共にあなたの聖なる民となり、周囲の人たちにキリストを示していけますように。そして多くの人をあなたの御国に導けますように。彼らの救いとあなたのご栄光のために。感謝します。ハレルヤ!

0 件のコメント:

コメントを投稿