2010年6月1日火曜日

2010/05/29

箴言 21:21 正義と誠実を追い求める者はいのちと正義と誉れとを得る。

To me the major impact of this verse is the matter of priorities. As human beings we seek after different things, and that often has unintended consequences. For example, seeking happiness for its own sake generally gets us dissatisfaction rather than happiness, and seeking pleasure for its own sake can get us all sorts of heartache, including addiction and a list of other undesirable things. Happiness is certainly desirable, as is pleasure, but the whole point is where our focus is. Jesus put it on an even more basic level than happiness and pleasure, talking about the very necessities of life, when He said, “Seek first the kingdom of God and His righteousness, and all these things will be added to you as well.” (Matthew 6:33)

この節で私の心に響くのは、優先順位の問題です。人間ですから、異なったことを次に求めます。それが、しばしば思わぬ結果を招きます。たとえば、自分のために幸せを求めると、それは幸せではなく不満足になったりします。さらに自身のために喜びを求めると、何かにふけったり、その他多くの好ましくないことなど、あらゆる種類で胸を痛めることになるでしょう。確かに幸せは好ましいことで、喜びもそうですが、大切なのは私たちが何に目を向けているかです。イエスは、幸せと喜びよりも、簡単なレベルで教えています。命で最も必要なことは「神の国とその義を第一に求めなさい。そうすれば、それに加えて、これらのものはすべて与えられる」と教えています。(マタイ6:33)

I have certainly experienced this on a practical level. Fortunately, I was raised with a generally pretty good value system, but I have deviated from God's priorities many times in various ways, and the results have never been what I thought I was seeking. The more I have focused on God's priorities, the more God has poured out blessings on me, often to the envy of those with different priorities. One area in which I still have a lot of work to do is conflict avoidance. When my goal is to avoid conflict, I set the stage for far greater, more devastating conflict in the future. When my goal is God's righteousness, speaking the truth in love, then conflict is held to a minimum. I know that and I've tasted it, but I certainly don't walk in it consistently.

私は確かに、このことを現実的レベルで経験しています。幸運なことに、私はかなり良い価値観体系の下で育ちました。しかし、神様を優先することから、様々な方法で、何度も道を外れたことがあります。その結果は、私の求めていたようにはなりませんでした。神様を優先すればするほど、神様は私にますます祝福を注いでくださり、神様を優先していない人からしばしば羨望視されるほどです。私が取り組まなくてはならない領域の一つに、対立を避けようとすることがあります。私の目標が対立を避けることなら、将来、さらなる大きな対立の土台を作ることになるでしょう。私のゴールが神様の義であり、愛を持って語るなら、対立は最小限になるでしょう。このことはもうすでに知っているのですが、確かに常にそうした歩みを持てないでいます。

Father, thank You yet again for Your patience with me. There is much that I am so slow to learn! As I teach others, help me walk in Your truth myself, so that I won't deceive myself in hypocrisy. Help me indeed seek first Your kingdom and Your righteousness, regardless of what the short-term consequences look like to my natural eye, so that I may walk in Your full provision of the best You have for me, which is far better than anything my flesh could desire. Thank You. Praise God!

お父様。あなたの私への忍耐を再び感謝します。学ぶに遅いことが多くあるのです。私が人に教えながら、あなたのまことを私自身、歩むように助けてください。そして私が偽善に欺かれることのありませんように。短期的な結果が人の目にはどのようなものであれ、あなたの御国と義を第一に求めるよう助けてください。あなたが私に御用意なさっている最善を歩めますように。あなたからの最善は私の肉や望みよりもはるかに良いものですから。感謝します。神様を賛美します!

0 件のコメント:

コメントを投稿